روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۰ مهر - شماره 3768

شهردار تهران از 5 پاکبان نمونه پایتخت تقدیر می کند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از تقدیر پاکبان های نمونه پایتخت با حضور شهردار تهران خبر داد.
به گزارش کائنات، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: رفت و روب روزانه ۱۲۴ کیلومتر مربع از کلانشهر تهران به همت 14 هزار پاکبان پرتلاش پایتخت انجام می شود.
وی افزود:  پاکبان‌های سازمان پسماند شهرداری تهران از مهم ترین گروه‌های تلاش‌گر در راستای کنترل بهداشت محیط بویژه در روزهای همه گیری ویروس کرونا در جامعه هستند که فعالیت‌های آنان با وجود اینکه در خط مقدم مقابله با کرونا هستند شاید کمتر به‌چشم بیاید.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: در راستای تقدیر از زحمات و مخاطرات شبانه روزی این تلاشگران، سازمان مدیریت پسماند موضوع انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داد. علیپور با اشاره به شاخص های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و کمک رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم ترین شاخص های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است. وی افزود: این انتخاب در دو سطح مردمی و مناطق صورت گرفته و سازمان مدیریت پسماند پس از انتشار فراخوان «انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران» در خردادماه، پذیرای تماس های شهروندان و شهرداری های مناطق ۲۲گانه برای ثبت مشخصات پاکبان های منتخب بوده است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خاتمه گفت: پس از بررسی همه موارد ارسالی، ۳۰ پاکبان نمونه پایتخت انتخاب شدند که به منظور رعایت موازین بهداشتی به قید قرعه ۵ تن از این عزیزان در اولین دوره انتخاب فصلی پاکبانان نمونه روز چهارشنبه شنبه توسط دکتر حناچی شهردار تهران تقدیر و تجلیل خواهند شد. ضمنا در مراسمی دیگر سایر پاکبان‌های منتخب از سوی سازمان مدیریت پسماند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون منابع انسانی قلب طهران از اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا گفت:
سلامت همکاران؛ مهم‌ترین خواسته معاونت منابع انسانی است
 سیروس نظریان‌آزاد از انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در شهرداری منطقه 12 از نخستین روزهای شیوع این بیماری خبر داد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، سیروس نظریان معاون توسعه منابع انسانی منطقه درباره انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کووید-۱۹ برای حفظ سلامت کارکنان منطقه سخن گفت و با اعلام این مطلب که اقدامات مختلفی در این باره انجام گرفته، تصریح کرد: این اقدامات در چهار زمینه «اطلاع‌رسانی و آموزش»، « اداری»، «پیشگیرانه مراقبتی و بهداشتی» و «حمایتی» برای به‌حداقل‌رساندن خطر ابتلا به ویروس کرونا برای همکاران انجام شد. نظریان ضمن بیان این نکته که این اقدامات با توجه به تأکید معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران صورت گرفته ادامه داد: در مرحله اول که همراه با موج اول شیوع کووید-19در کشور بود، اقداماتی شامل گندزدایی و ضدعفونی روزانه ساختمان مرکزی منطقه، ساختمان های شماره 2 و 3 و نواحی شش‌گانه، تعطیل‌کردن سالن ورزشی کارکنان، لغوکردن همایش‌ها و جلسات و کلاس‌های آموزشی و برگزاری آن به صورت غیرحضوری، تهيه دستگاه تب‌سنج ليزري جهت كنترل وضعيت دماي بدن و سنجش دمای بدن کارکنان و شهروندان هنگام ورود به ساختمان های شهرداری به صورت روزانه و... به انجام رسیده است.
وی از انجام اقدامات مؤثر برای پیشگیری و مراقبت از کارکنان و شهروندان اطلاع داد و گفت که این موارد شامل اهدای لوازم بهداشتی به کارکنان از قبیل ماسک، دستکش، اسپری و مایع ضدعفونی دست، جداسازی و بازطراحی چیدمان اداری به منظور تأمین فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرای چندین نوبت غربالگری زیر نظر تیم پزشکی شرکت شهرسالم، نصب دستگاه‌های محلول پاش دیواری، نصب اتاقک مه‌پاش در ورودی ساختمان مرکزی و سایر اقدامات بوده است.
نظریان در پایان از ادامه مستمر اقدامات پیشگیرانه در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: ما در این حوزه، تا پایان رفع خطر کرونا در کنار همکارانمان هستیم و از هیچ اقدامی در این باره کوتاهی نخواهیم کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه