روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر - شماره 3765

واعظی:

اعتبارات صندوق توسعه ملی مطابق با دستورات رهبری هزینه می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: درباره اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود، هر اتفاقی که بیفتد بر اساس چارچوبی است که ما خدمت رهبری نوشتیم و بر اساس محور و دستورات ایشان از اعتبارات این صندوق استفاده می‌شود .
محمود واعظی درباره انتشار مطلبی درباره تخصیص اعتبارات کرونایی به یکی از دانشگاه‌های کشور به دلیل عضویت فرزند رئیس جمهوری در هیئت علمی این دانشگاه اظهار کرد: همانطور که سخنگوی دولت نیز توضیح دادند، سازمان برنامه و بودجه به بسیاری از دانشگاه‌هایی که نیازمند هستند، کمک کردند و این روند هم ادامه دارد؛ حال ممکن است عده‌ای دنبال آن باشند تا بگردند و در هر دانشگاه افرادی را پیدا کنند و بگویند که بودجه دولت به خاطر این افراد به آن دانشگاه دادند. وی با تاکید بر اینکه بجز دانشگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر نیز کمک‌هایی شده است، گفت: درباره اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود، هر اتفاقی که بیفتد بر اساس چارچوبی است که ما خدمت رهبری نوشتیم و بر اساس محور و دستورات ایشان از اعتبارات این صندوق استفاده می‌شود؛ مگر می‌شود هر کسی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؟ رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: من درباره عضویت فرزند آقای روحانی در هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرس‌وجو کردم و به من گفتند که اصلا چنین چیزی نیست؛ در واقع اصل کسی که نشسته این سناریو را طراحی کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته که از مسئولین در این باره بپرسند درحالی که دختر آقای رئیس جمهوری اصلا در هیئت علمی آن دانشگاه عضویت ندارد.

سردار حجازی:
آمریکا که با یک چشم غره همه را با خود همراه می کرد، تنهاتر از همه است
 جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اکنون تنها ماندن آمریکا در عرصه های گوناگون بین المللی را می‌بینیم که حتی متحدان همیشگی اروپایی هم آنها را تنها گذشتند.
سردار سرتیپ پاسدار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در پنجمین اجلاسیه مجاهدین در غربت که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام مفاهیم بلندی وجود دارد که در جای جای قرآن و سخنان اهل بیت از آنها به عنوان مفاهیم ارزشمند والا و گراسنگ یاد شده است. مفاهیمی چون جهاد، مقاومت، هجرت، ایثار، شهادت و شجاعت مورد تکریم قرار گرفته و از آنها به بزرگی یاد شده است.
وی افزود: در مقابل این مفاهیمی وجود دارد که از نظر اسلام مردود است، مفاهیمی همچون سازشکاری، عقب نشینی، کوتاه آمدن و در مقابل دشمن ترس و تسلیم داشتن. اینها از نظر مکتب ما نهی و محکوم شده است. سردار حجازی بیان کرد: مفهومی به نام صلح، صلح طلبی و صلح خواهی وجود دارد که گاهی با تسلیم مقابل بیگانگان اشتباه گرفته می‌شود.  وی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف الهی بدون جهاد و تلاش میسر نمی‌شود، ادامه داد: گاهی این صلح با تسلیم طلبی و سازش و نرمش مقابل بیگانگان اشتباه گرفته می‌شود. صلح اگر از موضع حکمت. عزت و مصلحت باشد نه تنها مردود نیست بلکه بسیار پسندیده است و اسلام آن را تایید می‌کند.  جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: گاهی کسی بخاطر ترس از جان، فرار از مشکلات و تهدیدات موجود برای حفظ جان خود گوشه ای می‌خزد و از صحنه کنار می‌کشد اما گاهی فردی هجرت می‌کند اما در آن به جهادی جدید دست می‌زند و کارزار جدیدی شروع می‌کند و این متفاوت است با کسی که فقط هجرت می‌کند. یا کسی که به غربت هجرت می‌کند و به مبارزه ادامه می‌دهد و به شهادت می‌رسد بسیار متفاوت است از کسی که تبعید شده و بدون هیچ حرکتی در گمنامی فوت می‌شود.
وی بیان کرد: تحقق اسلام و اهداف الهی بدون قدم گذاشتن در راه خدا محقق نمی‌شود. اگر کسانی بخواهند گامی در راه حق بگذارند تلاش و کوشش کنند و اسلام را محقق کنند چرا که بدون مایه گذاشتن از جان، تلاش و جهاد و خون دادن و ایثار محقق نمی‌شود.
وی تصریح کرد: البته تجربه و تاریخ ما نشان داده جهاد فی سبیل الله ثمر بخش هم هست.  همه دستاوردهایی که در عرصه های گوناگون به وجود آمده نتیجه تلاش، جهاد و از جان مایه گذاشتن است. پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه همینها است.
جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه استکبار جهانی امروز رو به افول است، گفت: شب گذشته جو بایدن کاندیدای انتخابات آمریکا اعتراف کرد که این کشور روبه افول است. او گفت رفتار ترامپ باعث شده آمریکا روبه افول برود. شاید جواب ترامپ این بود که اگر بایدن بجای او بود آمریکا بیشتر رو به افول بود پس در اصل افول آمریکا حرفی نیست. وی اضافه کرد: وضع داخلی آمریکا هم نشان از افول آشکار آمریکا دارد. حجازی با اشاره به آمارهای رسمی نژادپرستی در آمریکا تصریح کرد: نسبت کشته های سیاهان به سفیدان به دست پلیس آمریکا 13 به یک است و این نشان از تبعیض و حکومت نژاد پرستی آمریکا دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه