روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر - شماره 3762

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خبر داد؛

توزیع بیش از350 میلیون مترمکعب گازطبیعی در آذربایجان شرقی

 آذربایجان شرقی – فلاح: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از افزایش نزدیک به ده درصدی مصرف سی ان جی با توزیع بیش از 350 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بازه زمانی شش ماه نخست سال جاری در این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما در آذربایجان شرقی، علی روح اللهی با اشاره به منابع عظیم گاز طبیعی در کشور و لزوم بهره مندی از آن در راستای رشد و پویایی اقتصادی و کاهش آلایندگی های ناشی از مصرف سوخت های فسیلی گفت: با تلاش و پیگیری مدیریت و مسئولین منطقه در جهت تحقق اهداف شرکت ملی پخش، تبدیل مصارف مختلف سوخت اعم از صنایع، خانگی و حمل و نقل در حال انجام می باشد.
وی افزود: مصرف فرآورده گاز طبیعی استان آذربایجان شرقی در بخش حمل و نقل در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 98 نزییک به 10 درصد رشد داشته است که براین اساس بیش از 350 میلیون مترمکعب سی ان جی در جایگاههای عرضه سوخت این منطقه توزیع شده است.  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری در حال انجام است به طوری که تاکنون نزدیک به 4800 دستگاه خودروی عمومی باری و مسافری در استان اقدام به گازسوز نمودن خودروهای خود کرده اند که از کل خودروهای ثبت نام کرده، تعداد 2529 دستگاه خودروی عمومی باری و مسافری در کارگاههای مجاز و فعال منطقه مراحل تبدیل سی ان جی را به انجام رسانده و بقیه نیز در نوبت تبدیل رایگان می باشند.
 آن عده از مالکان خودروهای عمومی باری و مسافری که تاکنون اقدام به تبدیل رایگان خودروهای خود ننموده اند می توانند با ثبت نام در سامانه GCR.NIOPDC.IR از مزایای طرح یاد شده استفاده نمایند. علی روح اللهی یادآور شد: از 343 باب جایگاه عرضه سوخت در سطح منطقه آذربایجان شرقی، در 172 باب جایگاه سی ان جی خدمات سوخت رسانی به خودروهای گاز سوز به صورت شبانه  روزی ارائه می گردد.
تداوم اجرای توزیع الکترونیکی نفت سفید و گازمایع در منطقه آذربایجان شرقی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی همچنین گفت: اجرای توزیع الکترونیکی نفت سفید و گاز مایع در راستای ساماندهی خانوارها و اصناف فاقد گاز طبیعی به طور مستمر پیگیری می شود. علی روح اللهی با بیان اینکه اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و گاز مایع خانوارهای فاقد گاز طبیعی بر اساس دستورالعمل ها و ابلاغیه کمیته مرکزی طرح نظارت و کنترل توزیع سوخت در سامانه درخواست فرآورده های نفتی بعنوان طرح ملی کشوری انجام می گیرد، افزود: این طرح در راستای ساماندهی توزیع فرآورده های نفتی و با هدف شناسایی مصارف واقعی، پیشگیری از فروش خارج از شبکه و صیانت از حقوق مصرف کنندگان در حال اجرا می باشد. وی در خصوص اجرای طرح مذکور اظهار داشت: با توجه به رسالت ذاتی این شرکت در تأمین و توزیع گاز مایع مورد نیاز خانوارهای نفت سفید سوز و برخی مصارف صنایع و اصناف دارای مجوز از سازمانهای متولی طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع همزمان با سایر استانها از۲۰ مردادماه سال جاری با استفاده از زیرساخت بانکی در منطقه آذربایجان شرقی نیز آغاز گردید. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با تصریح بر اینکه این منطقه بعنوان استان سبز محسوب می گردد، افزود: از ۹۷۰ هزار خانوار استان کمتر از ۱۴ هزار خانوار فاقد انشعاب گاز طبیعی بوده که اغلب آنها در روستاهاو مناطق صعب العبور واقع شده و از سوخت نفت سفید و گاز مایع استفاده می نمایند، لذا با توجه به وجود سهمیه مکفی هیچ مشکلی در تأمین سوخت مصارف مجاز و واجد شرایط وجود ندارد. روح اللهی یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما آن دسته از هموطنانی که واجد شرایط دریافت سوخت گاز مایع و نفت سفید می باشند باید با ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده های نفتی به آدرسhttps://newtejaratasan.niopdc.ir  نسبت به ثبت مشخصات و احراز هویت در این سامانه اقدام و سوخت مورد نیاز خود را از طریق خرید الکترونیکی تهیه نمایند.
استقبال از طرح گازسوز کردن خودرو در آذربایجان شرقی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی همچنین از ادامه روند ثبت نام و تبدیل رایگان سی ان جی خودروهای عمومی باری و مسافری در استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۵۰۰ خودروی عمومی باری و مسافری در این منطقه اقدام به گاز سوز نمودن خودروهای خود کرده اند.
علی روح اللهی با بیان اهمیت اجرای طرح تبدیل رایگان سی ان جی خودروهای عمومی باری و مسافری در صرفه جویی مصرف بنزین، کاهش آلایندگی هوای کلانشهرها با استفاده از سوخت پاک و کمک به رشد و پویایی اقتصادی گفت: اجرای این طرح در منطقه آذربایجان شرقی با جدیت تمام پیگیری می گردد به طوری که تاکنون نزدیک به ۴۵۰۰ دستگاه خودروی عمومی باری و مسافری اقدام به گازسوز نمودن خودروهای خود کرده اند. وی با تصریح بر اینکه تمام خودروهایی که ثبت نام نموده اند به تدریج فرآیند تبدیل را سپری خواهند نمود، افزود: از کل خودروهای ثبت نام کرده، تعداد ۱۹۸۹ دستگاه خودروی عمومی باری و مسافری در کارگاههای مجاز و فعال منطقه مراحل تبدیل سی ان جی را به انجام رسانده اند و تعداد ۲۳۴۶ دستگاه خودرو نیز در نوبت تبدیل رایگان می باشند. روح اللهی خاطرنشان کرد: مالکین خودروهای عمومی باری و مسافری در استان آذربایجان شرقی که تابحال موفق به ثبت نام و دریافت نوبت دوگانه سوز نمودن رایگان خودروی خود نشده اند می توانند  به سایت GCR.niopdc.ir  مراجعه و از مزایای این طرح بهره مند گردند. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری مناسب بخش خصوصی و شهرداریها از ۳۴۳ باب جایگاه عرضه سوخت استان تعداد ۱۷۲ باب جایگاه مربوط به جایگاههای عرضه سی ان جی می باشد که نشان از استقبال شهروندان این استان از سوخت پاک بعنوان جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی می باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه