روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر - شماره 3750

کلوب سیاوش قمیشی، چگونه تعطیل شد؟

آنها فهمیدند شبکه اجتماعی چیزی نیست که بتوانند روی آن سرمایه گذاری کنند

محمد جواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده، در برنامه ویدئویی «تک شاخ» در رابطه با برنامه عادل فردوسی پور گفت: درخواست مجوزی شده است و توافقاتی صورت گرفته است. منتظر هستیم، ببینیم در چهارچوب قانون چه تصمیم گرفته می شود و امیدواریم تصمیم مناسبی بگیرند؛ اگر این تصمیم گرفته شود حتما با توافقاتی که چند پلتفرم  با ایشان  کرده اند احتمالا برنامه شان روی  چندین پلتفرم قرار خواهدگرفت.
شکوری مقدم با بیان اینکه شبکه اجتماعی صاحب ندارد؛ اظهار کرد: سه سال پیش بود که ما بیانیه ای دادیم و گفتیم کار کلوب، را ادامه نمی‏دهیم. کلوب، به عنوان یک شبکه اجتماعی داخل کشور مسیری برای حیاتش متصور نبود. دلیلش تکنولوژیک و اقتصادی نیست. دلیلش این است که کسی که صاحب شبکه اجتماعی است نمی‏داند چهارچوب های دقیق محتوایی چیست. روزی از نهادی ما را خواستند و با شماتت گفتند  این کلوب سیاوش قمیشی، چیست؟ مردم کلوب های مختلف می زدند و به اسم های مختلف شروع به حرف زدن می‏کردند. گفتم آقا اینکه در هر رستوران و تاکسی که می‏ نشینی هست. برگشت جمله ای به من گفت که هیچ پاسخی برای آن نداشتم. گفت آقا الگوی جوانان ما شهید همت، است. سیاوش قمیشی، نیست. حالا این دو تا موضوع چه ربطی به هم دارد را نمی دانم. من بارها در مجالس مختلف دولتی و مجلسی اینها را گفته ام و شنونده ها شاد شده اند.؛ اما ما این دردها را کشیده ایم. وقتی چهارچوب مشخص. فهمیدم شبکه اجتماعی چیزی نیست که بتوانم روی آن سرمایه گذاری کنم و بیشتر روی حوزه ویدئو تمرکز کردیم. او در ادامه در مورد پایان فعالیت لنزور افزود: یک ماه پیش بود که بیانیه ای دادیم و لنزور، را تعطیل کردیم و گفتیم ما کم آوردیم.  لنزور، را که شروع کردیم به بارگذاری 12 هزار عکس در روز رسیدیم. بعد گفتند قرار است پیام رسان ها حمایت شوند و به آنها  وام 5 میلیاردی می‏دهند. من هم رفتم که بگیرم ولی جز این وام که نزدیک به 50 درصدش بازپرداخت شده است هیچ وامی از دولت نگرفته ایم. شایعه کرده اند که ما  200 میلیارد تومان  از دولت وام گرفته ایم؟ یا کسانی هستند که تنگ نظر هستند یا با ساختار حاکمیت دولت و اینها آشنا نیستند. به هر حال وضعیت ما برای ورود به بورس باید روشن باشد . شکوری مقدم درباره رشد استفاده از سرویس های پخش ویدئو و آغاز اکران آنلاین در دوران قرنطینه گفت: کرونا، که آرام آرام پاگرفت، حتی از نظر زیرساختی یک جایی کم آوردیم و 70 درصد رشد داشتیم و آمادگی فنی این رشد یک شبه را نداشتیم. موقعی که این اتفاق افتاد ما کل بخش کارتون و انیمیشن سرویس ها را رایگان کردیم در نتیجه مصرف بیشتر شد و لازم نبود کسی اشتراک بخرد. مردم در خانه بودند و احتیاج به تفریح هایی داشتند که می‏توانستند از طریق سرویس های وی او دی آن را تامین کنند. اکران آنلاین، کمی دیرتر حول و حوش خرداد، بود که شروع شد. سینماها دچار بحران جدی شده بودند و صاحبان محتوا و فیلم‏ها دچار بحران شده بودند و نمی توانستند فیلم هایشان را نشان بدهند.. این کار را شروع کردیم ، فیلیمو و نماوا تا امروز 980 هزار بلیط فروخته اند. نزدیک به 2 و نیم میلیون نفر حداقل مخاطب این فیلم ها بوده اند و درامد آن  به صاحبان محتوا برگشته است تا چرخه سینما بتواند حیات خودش را حفظ کند. مطابق با  آمار سینما تیکت،   که سال پیش بصورت کامل به مجموعه سرویس های صباایده اضافه شد در شهریور سال گذشته حدود 380 هزار بلیط فروخته است و  در شهریور امسال حدود 8 هزار بلیت یعنی فروش سینما حدودا 2 درصد سال قبل است . این خسارت بزرگی است وفکر می کنیم توانستیم یک کمک نسبتا خوبی به فضای اقتصاد سینمای کشور بکنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه