روزنامه کائنات
4

جامعه

1404 دوشنبه 25 فروردين - شماره 4807

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد؛

درصد مردودی خودروهای داخلی سن ۴ تا ۱۰ سال بالاست


 نامه‌نگاری محرمانه در مورد مراکز معاینه فنی اطراف تهران/ اعلام اسامی ۵ خودروی داخلی که با عمر کمتر از ۴ سال در معاینه فنی رد شدند
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه در حدود بیش از ۴۰ درصد خودروهای تهران به مراکز معاینه فنی خارج از تهران مراجعه می کنند، گفت: بارها مکاتبه محرمانه کردیم در مورد اتفاقاتی که در مراکز معاینه فنی خارج از تهران رخ می‌دهد.
مهدی میرزایی قمی با حضور در جلسه دیروز شورای شهر تهران بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰۲ هزار مراجعه با احتساب مراجعات مجدد انجام شده است و سالیانه ظرفیت پذیرش سه و نیم میلیون خودرو را داریم؛ اما در سال قبل تنها ۳۴ درصد از خودروهای پلاک تهران به مراکز مراجعه کردند. از طرفی ۲۹ درصد از خودروها در مراجعه اول تأییدیه معاینه فنی نمی‌گیرند.
 تنها ۳۴ درصد از خودروهای پلاک تهران
 به مراکز مراجعه کردند
به گفته وی، از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۲۲ هزار تأییدیه فنی دریافت کرده‌اند و درنهایت پس از مراجعات مجدد نزدیک به ۹۷ درصد از خودروها معاینه فنی گرفتند و تنها چهار درصد از خودروها معاینه فنی دریافت نکردند.
 ۶ خودروی با عمر کمتر از چهار سال که
در تست های اولیه معاینه فنی مردود شدند
وی با اشاره به آمارهای تحلیلی از مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی با بیان اینکه آمارهای مراجعات نشان داده که بیش از ۳۰ درصد از خودروهای تیبا، ساینا، پراید، کوییک و پژو ۴۰۵ با عمر کمتر از چهار سال در تست های اولیه مردود شدند، گفت: ۴۰ درصد از خودروها به مراکز معاینه فنی خارج از تهران مراجعه می کنند، بگونه ای که حتی تاکسی های خودمان هم به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه نمی کنند و به خارج از تهران می روند.  وی با بیان اینکه  بیش از ۳۹ درصد خودروهای تیبا با عمر کمتر از چهار سال به علت نقص فنی در مراجعات اولیه مردود شده اند، افزود: بیشترین مردودی ها مربوط به تیبا با ۳۹ درصد، کوییک با ۳۸ درصد، پراید با ۳۶ درصد، ساینا با ۳۴ درصد و پژو ۴۰۵ با ۳۱ درصد است.
 خودروهای چینی در حد ۲۰ درصد
در معاینات فنی مردودی دارند
وی با بیان اینکه تحلیلی که انجام دادیم در مورد خودروهای دارای سن ۴ تا ۱۰ سال بود که بیشترین مردودی در مورد خودروی ۴۰۵ با ۳۰ درصد و ساینا ۴۰ درصد لود، ادامه داد: خودروهای چینی نیز زیاد تفاوتی با تولید داخل ندارند و خودروهای چینی در حد ۲۰ درصد مردودی دارند.
میرزایی قمی گفت: یک خودرو مثل تویوتا کورولو که در کلاس اکونومی است که در مردودی در تست ترمز ۳ دهم درصد بود، اما ساینا ۱۵ درصد! کاملا مشهود است که کیفیت تولید بر وضعیت خودرو تاثیرگذار است و نباید به هر قیمتی خودرو بدهیم چراکه تاثیر خود را در حوادث و سوانح می گذارد.
 درصد مردودی خودروهای داخلی سن ۴ تا ۱۰ سال بالاست
وی در مورد تست آلایندگی ها نیز گفت: درصد مردودی تست آلایندگی خودروهای خارجی کم است؛ اما خودروهای داخلی سن ۴ تا ۱۰ سال درصد مردودی بالاست و رنو ساندرو کمترین درصد مردودی را داشته است و در مورد وانت‌ها هم باید بگویم که این نوع خودرو در تهران تردد بالایی دارد و می بینید که درصد مردودی وانت‌های پیکان و آریسان کم نیست و بعد توقع داریم که شاخص های سوانح درست شود وقتی خودرو از پایه دارد مشکل دارد، باید فکری کنیم.
 مکاتبه محرمانه در مورد اتفاقاتی
 که در مراکز معاینه فنی خارج از تهران رخ می‌دهد
میرزایی قمی با بیان اینکه در حدود بیش از ۴۰ درصد خودروهای تهران به مراکز معاینه فنی خارج از تهران مراجعه می کنند، گفت: بارها مکاتبه محرمانه کردیم در مورد اتفاقاتی که در مراکز معاینه فنی خارج از تهران رخ می‌دهد؛ اما دقت داشته باشید که با وجود اینکه مراجعه تاکسی‌های تهران برای معاینه فنی رایگان است؛ اما باز هم مراجعه نمی کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه