روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان - شماره 4702
تیتر خبرها

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

مجوز تنش زایی اسرائیل در ایران بعد از سفر بلینکن به منطقه صادر شد


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: آمادگی جمهوری اسلامی و پاسخ پدافندی ما آمریکایی ها را نگران کرده است لذا آنها اینگونه عنوان می کنند که علاقمند به تنش نظامی نیستند و نمی خواهند گستره جنگ افزایش بیابد.
سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا آمریکایی ها مدام خواستار عدم حمله ایران و پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل می شوند، گفت: بی تردید آمریکا نگران پاسخ نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است چرا که آمریکایی ها در شرایطی نیستند که وارد یک منازعه سرسختانه گسترده در منطقه غرب آسیا شوند. آنها نگران افزایش تنش هستند چرا که بزرگ شدن دامنه جنگ روی مسائل اقتصادی منطقه که از اهمیت بیشماری برخوردار است اثر می گذارد.
وی در این باره خاطر نشان کرد: گسترش جنگ حوزه انرژی را به شدت تهدید می کند بنابراین آنها نگران تنش افزایی در منطقه هستند لذا تلاش می کنند به هر صورتی که شده مانع تحقق عملیات بزرگی از سوی جمهوری اسلامی ایران شوند.
سید رضا صدرالحسینی خاطر نشان کرد: با اینکه آمریکا در ظاهر تلاش می کند اینگونه عنوان کند که خواهان گسترش جنگ ودرگیری نیست اما شواهد حاکی از آن است که آمریکا فریب کاری می کند چرا که قطعا مجوز تنش زایی اسرائیل در ایران بعد از سفر بلینکن به منطقه صادر شد.
وی در این خصوص خاطر نشان کرد: وقتی هواپیمای بلینکن در آمریکا بر زمین نشست از آن لحظه به بعد تنش زایی اسرائیل علیه ایران آغاز شد این روند بدین مفهوم است که حتماً قبل، حین و بعد از ماجراجویی اسرائیل علیه ایران، آمریکایی‌ها و تعدادی از کشورهای عضو ناتو و کشورهای اروپایی در این موضوع دخیل بوده اند.
سید رضا صدرالحسینی معتقد است: بی تردید بدون کمک آنها رژیم صهیونیستی قادر به انجام این تنش آفرینی نظامی نبود همانگونه که بسیاری از رسانه‌های غربی و آمریکایی موضوع را بیان کردند که در ساعات منتهی به تنش زایی اسرائیل، مجموعه‌ای از هواپیماهای سوخت رسان جاسوسی ضد الکترونیک امریکا در اطراف کشور ایران نه  نه در حوزه مرزهای جمهوری اسلامی در حال گشت زنی بودند.
سید رضا صدرالحسینی در پایان گفت و گو تصریح نمود: قطعاً آمریکایی‌ها از این روند مطلع بودند اما آمادگی جمهوری اسلامی و پاسخ پدافندی ما آمریکایی ها را نگران کرده است لذا آنها اینگونه عنوان می کنند که علاقمند به تنش نظامی نیستند و نمی خواهند گستره جنگ افزایش بیابد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه