روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر - شماره 4696

تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

اروپایی ها به دنبال ماهی گرفتن از آب گِل آلودند

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: مردم توقع دارند دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص ادعای مرتبط با نقض حق حاکمیت ملی موضع قوی و شدیدتری در خصوص امارات مطرح کند چرا که چندی است امارات در این موضوع شیطنت به خرج می دهد.
احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: ایران حق مسلم سیادت و حاکمیت ملی خود را دارد. بر طبق همه اسناد تاریخی موجود از حداقل 2500 سال به بعد جزایرسه گانه متعلق به ایران بوده و خواهد بود لذا امارات یا اروپا هر ادعایی کنند و از هر کسی که در این موضوع توهم زده حمایت کنند قطعا با برخورد ملت و دولت ایران مواجه می شوند.
وی در خصوص چرایی همراهی اروپا با امارات در بیان این موضوع کذب گفت: همنوایی اروپا با امارات نشان دهنده آن است که اروپایی ها به دنبال ماهی گرفتن از آب گِل آلود به نفع خود هستند.
دستمالچیان گفت: به تعبیر بهتر اروپا از امارات و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گدایی می کند به این خاطر در موضوع جزایر سه گانه ایران با آنها همسویی و همنوایی می کند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل بین الملل یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از حق حاکمیتی خود به هیچ وجه نمی گذرد، ضمن اینکه ملت بزرگ ایران از دولت توقع دارند نسبت به این گونه اقدامات شیطنت آمیز و توام با خباثت امارات برخوردی جدی تر داشته باشد.
وی در این باره یادآور شد: مردم توقع دارند دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص ادعای مرتبط با نقض حق حاکمیت ملی موضع قوی و شدیدتری در خصوص امارات مطرح کند چرا که چندی است امارات در این موضوع شیطنت به خرج می دهد.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: مردم ایران امیدوارند سیاست دولتمردان نسبت به مماشاتی که با امارات می شود به سرعت تغییر کند، لذا دولت چهاردهم موضع شدید و حادتری نسبت به اقدام خبیثانه امارات اتخاذ کند.
همچنین عبدالمجید شیخی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص تازه ترین اظهار نظر بی شرمانه و حمایت اروپا از امارات درخصوص ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی با انتقاد از سران اروپایی گفت: متاسفانه اروپا از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز همواره رفتاری خباثت آمیز با ملت ایران داشته است بنحوی که هیچگاه در حرکت هایی که انجام داده همراه مردم ایران نبوده و در عرصه های بین المللی همواره از مواضع ضد ایرانی حمایت کرده است.
وی دراین باره خاطر نشان کرد: دروغ گویی ها و توجه به مسائل غیر واقعی و توهم گونه توسط اروپا داد همه را درآورده است. مردم دنیا شاهد حمایت ها و دفاع سراسر کذب اروپا از حقوق بشر و آزادی بیان هستند که فقط خاص خود آنهاست نه همه مردم جهان، کار اروپا به جایی رسیده که در کنار امارات حق حاکمیت ملت ها را تضییع می کند در حالی که در سایر مجامع بین المللی تلاش می کند به صورت زبانی از حق حاکمیت دولتها و ملتها دفاع کند اما درباره ایران سمت وسوی دیگری را دنبال می کند

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه