روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر - شماره 4692

پیشتازی نفت و گاز گچساران در ساخت داخل تجهیزات مرتبط با تولید

  مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران بر همکاری و توانمندسازی شرکت‌های داخلی به‌منظور خدمات‌دهی به شرکت‌های بهره‌بردار تأکید کرد و گفت: امضای قرارداد تأمین یک دستگاه الکتروموتور و سه پمپ، انجام اقدام‌های اصلاحی در دو خط ٨ و ١٠ اینچ و اجرای ٧۵ اصلاحیه فرآیندی برای بهبود و پایداری تولید در تأسیسات نفت، گاز و گاز مایع در نیمه نخست امسال انجام شده است.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، غلامرضا کمالی در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت (تولید، توزیع و تزریق گاز) این شرکت با اشاره به گستره فعالیت شرکت نفت و گاز گچساران بیان کرد: این شرکت با تولید ٢۴ درصد از سهم تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، به‌عنوان دومین تولیدکننده نفت کشور شناخته می‌شود.
وی از تولید یک میلیارد و ٣۵٠ میلیون فوت‌مکعب گاز گنبدی و همراه در این شرکت و تأمین بخشی از خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خبرداد و گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در تولید بخشی از خوراک پتروشیمی بندر امام (ره)، بوعلی و پالایشگاه شیراز نقش راهبردی دارد. مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در تشریح برنامه‌ها و عملکرد آتی این شرکت تصریح کرد: تحقق تولید شرکت نفت و گاز گچساران نسبت به برنامه تعهد شده در نیمه نخست امسال برابر با ١٠٢ درصد بوده است، افزون بر آن بیش از یک هزار و ۶٧١ فعالیت روی چاه‌های تولید نفت از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است.
کمالی بر همکاری و توانمندسازی شرکت‌های داخلی به‌منظور خدمات‌دهی شایسته آنان در سال‌های آینده به شرکت‌های بهره‌بردار تأکید کرد و افزود: امضای قرارداد تأمین یک دستگاه الکتروموتور و سه پمپ به‌منظور پشتیبانی از استخراج نفت و گاز، انجام اقدام‌های اصلاحی در دو خط لوله ٨ و ١٠ اینچ برای تولید حداکثری و بازگرداندن ٨ هزار بشکه نفت به مدار تولید و اجرای ٧۵ اصلاحیه فرآیندی برای بهبود و پایداری تولید در تأسیسات نفت، گاز و گاز مایع در نیمه نخست امسال انجام شده است.
وی ادامه داد: ۶۴١ هزار و ٨۶۴ بشکه نفت خام با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار تولید شده است و اجرای عملیات اصلاحیه احداث چندراهه سولابدر به‌منظور تولید زودهنگام چاه‌های ۴ و ۶ که منتج به تولید روزانه ٢ هزار بشکه نفت شد، اقدامی شایسته بود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از تعمیر اساسی ۶ دستگاه توربین راستون TA در واحد بهره‌برداری پازنان ٢، رگ سفید ٢ و گچساران ۴ خبرداد که نتیجه آن تثبیت و استمرار مطمئن فراورش ارسال نفت به این واحدها بوده است.
کمالی با اشاره به اجرای عملیات توپکرانی در خطوط لوله نفت و گاز با اندازه‌های متفاوت به تعداد ١٨٣ مورد در طول یک هزار و ١۶٢ کیلومتر تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در تأمین کالا نیز اقدام‌های مؤثری داشته است و شاهد رشد چشمگیری در تهیه اقلام مهم بوده‌ایم. وی پیرامون اقدام‌های انجام شده از سوی شرکت نفت و گاز گچساران برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی گفت: این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ٢ هزار و ۵٠٠ فقره درخواست را به اجرا رساند که برآورد هزینه این فعالیت‌ها حدود یک هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تهیه و توزیع ٣ هزار و ۵٠٠ بسته کمک آموزشی (نوشت افزار) میان دانش‌آموزان کم‌برخودار محیط پیرامونی را به‌عنوان اقدامی شاخص در حوزه عمل به مسئولیت‌ اجتماعی این شرکت دانست.
در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت (تولید، توزیع و تزریق گاز) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ضمن بررسی وضع تولید چاه‌ها در ۶ ماه نخست، درباره وضع مخازن و چاه‌های نفت و گاز و پیش‌بینی بهره‌دهی آن‌ها در نیمه دوم امسال تصمیم‌گیری شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه