روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر - شماره 4692

در جلسه هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور اعلام شد؛

اختصاص 5/1 همت از هزینه‌ بانک‌ها و شرکت‌ها برای تولیدات فرهنگی

 دیوان محاسبات کشور از اختصاص بالغ بر ۱.۵ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ۱۷۷ بانک، شرکت و موسسه دولتی برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی خبر داد.
در ادامه سلسله جلسات هیأت عمومی دیوان محاسبات، گزارش تفریغ تبصره(۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ با موضوع «آموزش، پژوهش و فرهنگ» مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه که به ریاست سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور و با حضور دادستان و مستشاران و سایر اعضای هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور برگزار شد، تبصره(۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ با عنوان «آموزش، پژوهش و فرهنگ» مورد بررسی قرار گرفت.
دستغیب در این جلسه با بیان اینکه هرچند هیات امنای دانشگاه‌ها اختیاراتی دارند، اما فارغ از این باید تسهیلات و منابع حمایتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و محل مصرف آنها به صورت مجزا بررسی شود، گفت: دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها برای حمایت از پژوهش تکالیفی دارند که برخی از آنها تکالیف خود را رعایت نکرده‌اند. وی با تاکید بر دقت در بررسی و اظهارنظر در خصوص وصول یک درصد سهم پژوهشی دانشگاه‌ها از منابع شرکت‌ها و دستگاه‌ها افزود: وجود پرا کندگی و عدم تقارن در وصول یک درصد سهم پژوهشی از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و منابع هزینه‌ای بودجه سبب شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدولی تهیه و سهم هر دستگاه را مشخص کنند و براساس آن توزیع صورت بگیرد. رئیس کل دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: طی تدبیر درست در برنامه هفتم توسعه، مقرر شد تا تمام درصدهایی که از شرکت‌ها کسر می‌شود، همه در یک بند واحد تجمیع شوند که در نتیجه آن، توزیع و مدیریت منابع می تواند بهینه‌تر شود. در ادامه جلسه هیأت عمومی، مهدی کیایی مشاور رئیس کل و سخنگوی این هیأت، یافته‌های گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص «آموزش، پژوهش و فرهنگ» را تشریح کرد.
وی گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۹۱ میلیارد تومان از محل ۱۰ درصد درآمدهای اختصاصی و ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سالانه مقرر در بودجه سنواتی به ۵۳ دانشگاه و مرکز آموزش‌عالی جهت احداث و تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلین اختصاص یافته است. تعداد ۲۹ دانشگاه و مرکز آموزش‌عالی کمتر از ۱۰ درصد درآمد اختصاصی و ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را جهت این امر اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه