روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر - شماره 4686

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه خبر داد؛

بهسازی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های بین‌شهری


 مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل گفت: در نیمه نخست سال‌جاری، ۱۱ هزار و ۳۰۱ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری کشور بهسازی و روکش آسفالت شد.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا سیاهپور، مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در راستای نگهداری و ایجاد سطح سرویس مناسب در راه‌های شریانی کشور، ۴۲۳۶ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد/گرم در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی بین‌شهری کشور انجام شد.
وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۲۱۵۱ کیلومتر عملیات حفاظتی رویه راه‌ها شامل ۳۰۸ کیلومتر فوگسیل، ۲۶۷ کیلومتر چیپ‌سیل، ۹۶۴ کیلومتر اسلاری‌سیل، ۸۹ کیلومتر آسفالت سرد/ردمیکس، ۵۲۳ کیلومتر میکروسرفیسینگ اجرا شده است.
سیاهپور بیان کرد: عملیات درزگیری و لکه‌گیری آسفالت به ترتیب به میزان ۱۶۸۷ کیلومتر و ۳۲۲۷ کیلومتر با یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۷۲ تن آسفالت مصرفی انجام شده است.
مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه، احداث ۱۱۳ دستگاه پل، آبرو و آبنما، تعمیرات جاری و تعمیرات اساسی ۱۳۵۵ دستگاه ابنیه فنی راه، تنقیه، دریواسیون و تنظیم بستر ۵۷۹۶ دستگاه آبرو و پل، تعمیرات جاری ۹۳۶۹ متر تونل و نگهداری و تعمیرات جاری ۲۵ کیلومتر دیوار حائل و کنارگذر یک دستگاه تونل و پل را از دیگر اقدامات ۶ ماهه حوزه نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی راه عنوان کرد.
وی افزود: ۴ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۸ تن آسفالت برای نگهداری و توسعه شبکه راه‌های کشور طی ۶ ماهه سال‌جاری مصرف شده است‌.

در شش ماهه نخست امسال انجام شد؛
پرداخت ۲۰ همت وام فرزندآوری به خانواده‌های ایرانی
 براساس آمارهای بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه فرزند از سوی شبکه بانکی کشور پرداخت شده و بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر در صف دریافت این تسهیلات هستند.
به گزارش کائنات، بانک مرکزی طی گزارشی آمار مربوط به میزان تسهیلات قرض الحسنه فرزند را منتشر کرده که براساس آن از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۲۰ هزار و ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات از سوی شبکه بانکی کشور پرداخت شده است.
براساس این آمار، طی نیمه نخست سال جاری ۲۴۵ هزار و ۵۰۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند پرداخت شده و ۴۰۸ هزار و ۷۸۳ نفر در انتظار دریافت این تسهیلات هستند و پنج بانک ملت، تجارت، صادرات، ملی و رفاه کارگران، به ترتیب با ۳.۹ همت، ۳.۳ همت، ۲.۶ همت، ۲.۴ همت و ۱.۳ همت در رتبه‌های اول تا پنجم بیش‌ترین تسهیلات پرداختی قرار دارند و در مجموع ۱۶۷ هزار و ۲۷۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند پرداخت کرده‌اند.

نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت
 براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته دوم مهرماه با کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۲۳.۷۳ درصد رسید. به گزارش کائنات، داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته دوم مهرماه ماه سال جاری، حاکی از کاهش ۰.۰۱ درصدی نرخ سود بین بانکی است. براین اساس نرخ سود بین بانکی در پایان هفته اول مهرماه از ۲۳.۷۴ به ۲۳.۷۳ درصد در پایان هفته دوم مهرماه رسید.
مطابق آمارهای بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته ابتدایی شهریور ماه، ۲۳.۷ درصد بود که در هفته دوم با افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۲۳.۷۱ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی در نیمه نخست سال جاری بود. در پایان هفته سوم شهریور ماه نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در هفته پایانی شهریورماه، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش یافت و در پایان هفته نخست مهرماه با افزایش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳.۷۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری تا کنون است. گفتنی است؛ نرخ بهره بین بانکی از شهریورماه سال جاری تا کنون در محدوده ۲۳.۷ درصد در نوسان است.

برنامه خروج بانک دی از شرکت سرمایه گذاری
 بانک دی برای خروج از ترکیب سهامداری، بلوک 37.86 درصدی سهام سرمایه گذاری بوعلی را به ارزش 2 هزار میلیارد تومان، آماده فروش کرد.
به گزارش کائنات، بانک دی، بلوک 37.86 درصدی سهام سرمایه گذاری بوعلی را بصورت یکجا و نقد در بازار اول معاملات بورس روانه میز فروش می کند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود. بر اساس این گزارش، مقرر شده بیش از 3.4 میلیارد سهم «وبوعلی» 25 مهر از ظریق کارگزاری بانک دی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم به قیمت پایانی روز قبل از عرضه به شرط آنکه از 6060 ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.
خریدار موظف است کل مبلغ معامله را ظرف مدت حداکثر 2 روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت پرداخت کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه