روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر - شماره 4686

اعطای جایزه چاپلین به پدرو آلمودوار


  پدرو آلمودوار کارگردان مطرح اسپانیایی پنجاهمین جایزه سینمایی چاپلین را از مرکز فیلم لینکلن دریافت خواهد کرد.
پدرو آلمودوار، کارگردان و نویسنده اسپانیایی که اخیرا با فیلم «اتاق کناری» برنده شیر طلایی ونیز شده و پیش‌بینی می‌شود حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی پیش رو داشته باشد به عنوان دریافت کننده پنجاهمین جایزه چاپلین از سوی موسسه فیلم لینکلن در تاریخ ۲۸ آوریا ۲۰۲۵ معرفی شد.
این جایزه افتخاری به پاس داستان سرایی مشتاقانه و جسورانه با سبک بصری متمایز و رنگارنگ به آلمودوار اعطا می‌شود. این فیلم پیش از این به عنوان فیلم محوری در جشنواره نیویورک نیز انتخاب شده بود.
جدیدترین اثر او «اتاق کناری» که نخستین فیلم انگلیسی وی نیز محسوب می‌شود با بازی جولیان مور و تیلدا سوینتون در نقش دوستان قدیمی ای هستند که پس از تشخیص سرطان در یک آپارتمان مجلل با هم وقت می گذرانند. این فیلم در جشنواره ونیز امسال برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد. به گزارش اسکرین، لزلی کلاینبرگ، رئیس بخش فیلم در مرکز لینکلن، گفت: «پدرو آلمودوار استاد داستان سرایی است که هنر، خلاقیت و استعداد استثنایی او مخاطبان و فیلمسازان را مجذوب خود کرده است. او با آثارش ما را در دنیایی غنی از لحاظ احساسی، پر جنب و جوش، پیچیده و همدلانه غرق کرده است».
«آلمادوار» از بزرگترین کارگردانان سینمای معاصر اسپانیا، طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز جهانی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی با فیلم «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹)، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه با فیلم «با او حرف بزن» (۲۰۰۲)، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین (۱۹۸۷)، جایزه بهترین فیلم‌نامه، کارگردانی و بهترین فیلم معنوی جشنواره کن (۱۹۹۹)، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (۲۰۰۰) از جوایز سزار فرانسه، جایزه منتخب تماشاگران و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا (۲۰۰۶)، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (۲۰۰۰)، دو جایزه بهترین کارگردانی (۲۰۰۷) و (۲۰۰۰) از جوایز گویا اسپانیا، جایزه بهترین فیلم خارجی لومیر فرانسه (۲۰۰۰) و دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن‌سباستین (۱۹۹۹) و (۲۰۰۶) اشاره کرد.
از دریافت‌کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی چاپلین می‌توان به آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لاورنس اولویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بتی دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، سیدنی پوآتیه، مریل استریپ، تام هنکس، بارابار استرایسند، رابرت ردفورد و رابرت دنیرو و هلن میرن اشاره کرد.

پخش سریال «با سال تماس بگیر» از فردا در تلویزیون
  سریال خارجی «با سال تماس بگیر» که با عنوان «بهتره با سال تماس بگیری» هم شناخته می‌شود، از فردا شب از شبکه تماشا پخش خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سریال «با سال تماس بگیر» در گونه جنایی و درام و محصول سال ۲۰۱۵ آمریکا قرار است از فردا یکشنبه، ۱۵ مهر ساعت ۲۲ و ۳۰ از شبکه تماشا پخش شود.
داستان این سریال به عنوان یک اِسپین آف برای سریال معروف «بریکینگ بد» قلمداد می‌شود و درباره‌ سال گودمن، یک وکیل دادگستری است که با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی در اداره‌ کردن محل کار کوچکش در آلبوکِرکی، نیومکزیکو مواجه می‌شود.
سریال درباره وکیلی جاه‌طلب است که مسیر فساد و تباهی را در پیش می‌گیرد. سریال نامزد دریافت جایزه از جشنواره‌ها و جوایز سینمایی مختلف از جمله امی شده است.
مدیر دوبلاژ این سریال امیر حکیمی و صدابردار آن بهزاد توکلی است. شیلا آژیر، ارغوان افراسیاب، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، علی جلیلی باله، مریم جلینی، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، زویا خلیل آذر، آرزو روشناس، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، فاطمه شعشعانی، خشایار شمشیرگران، خسرو شمشیرگران، محمد صادقیان، بهروز علی محمدی، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، شروین قطعه ای، امیرصالح کسروی، مریم معینیان، علی منانی، علی همت مومیوند، نیما نکویی فرد، نازنین یاری و امیر حکیمی صداپیشه‌های این اثر هستند.
سریال «با سال تماس بگیر» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه تماشا پخش می‌شود و در ساعات ۰۳:۳۰ بامداد، ۱۰:۳۰ صبح و ۱۶:۳۰ روز بعد تکرار این سریال پخش خواهد شد.

کتاب خاطرات «بوریس جانسون»‌ پرفروش شد
   «رهاشده»‌ کتاب خاطرات «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق بریتانیا پیش از انتشار در صدر پرفروش‌های بریتانیا قرار گرفت. کتاب خاطرات «بوریس جانسون»‌که هفته آینده منتشر خواهد شد، در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بریتانیا در وبسایت «آمازون»‌ قرار گرفته است و از رمان‌های جدید «سیلی رونی»‌ و «ریچارد آزمن»‌ پیشی گرفته است. «گاردین» نوشت، «رهاشده» به فعالیت این سیاستمدار از دوران حضورش به عنوان شهردار لندن تا وزیر امورخارجه و نخست وزیر می‌پردازد. این کتاب خاطرات از زمانی که اعلام شد «جانسون» برای نوشتن آن مبلغی در حدود ۵۱۰۰۰۰ پوند را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده بود، به شدت مورد توجه قرار گرفته بود. اگر چه این مبلغ در مقایسه با مبلغی که گفته می‌شد «دیوید کامرون» قبل از انتشار کتاب «ثبت وقایع» در سال ۲۰۱۹ دریافت کرده است(معادل ۸۰۰,۰۰۰ پوند) و یا پیش پرداخت ۴.۶ میلیون پوندی که «تونی بلر» برای زندگی‌نامه خود در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد، کمتر است. کتاب خاطرات «جانسون» به قیمت ۳۰ پوند فروخته خواهد شد و نسخه‌های اندکی که امضاشده‌اند نیز با قیمت ۱۰۰ پوند ارائه خواهند شد. آمار و ارقام مربوط به نخستین هفته فروش این کتاب که آمار نسخه‌های پیش‌فروش‌شده را نیز شامل می‌شود، هفته آینده منتشر خواهد شد و برای پیشی گرفتن از رکورد فروش نخستین هفته انتشار کتاب خاطرات «کامرون»‌ این رقم باید بیش از ۲۱,۰۰۰ نسخه و برای شکستن رکود فروش نخستین هفته انتشار کتاب «تونی بلر» این رقم باید بیشتر از ۹۲,۰۰۰ نسخه باشد.
«جانسون» پیش‌تر کتاب‌هایی را به نگارش درآورده است که از جمله آن‌ها به «عنصر چرچیل» می‌توان اشاره کرد که در دوران فعالیت او به عنوان شهردار لندن منتشر شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه