روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر - شماره 4682

ضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با کائنات

اسرائیل مجری جریان ترور از سوی آمریکا در منطقه است

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی یک ساختار نظامی، اطلاعاتی، تروریستی و عملیاتی امریکا در منطقه با ظاهر یک کشور است.
ابوالفضل ظهره وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کائنات در خصوص مسائل مرتبط با جنگ غزه، لبنان و آتش افروزی های رژیم صهیونیستی گفت: با اینکه کشورهای غربی مدام در خصوص آتش بس سخن می گفتند اما اسرائیل نشان داد هیچ تضمینی در کار نیست و به هیچ وجه نمی توان به سران رژیم صهیونیستی اعتماد کرد ضمن اینکه قبل از شهادت سید حسن نصراله نتانیاهو به روشنی اعلام کرد با آتش بس 21 روزه پیشنهاد داده شده از سوی کشورهای عربی و غربی موافقت نمی کند.
وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: نخست وزیر لبنان و شهید سید حسن نصراله پیش از شهادت بر این موضوع تاکید داشتند که حزب اله و مردم لبنان از غزه حمایت می کنند بنابراین فشار حزب اله روی مناطق شمالی اسرائیل افزایش می یابد و جنگ به نقاط مرکزی اسرائیل می رسد. از نظر محور مقاومت تا پیش از شهادت سید حسن نصراله، نقطه توقف، توقف جنگ و درگیری در غزه بود.
ابوالفضل ظهره وند معتقد است: نتانیاهو با وحشی گری هایی که طی هفته های گذشته داشته و با ترورهایی که در دستور کار قرار داده عملا به دنیا نشان داده که با مساله آتش بس موافقت نمی کند.این موضوع نشان می دهد نباید به موضوع آتش بس خوشبینانه نگاه کنیم چرا که ما را دچار اشتباه محاسباتی می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یاداور شد: در این موضوع شکی نیست که جنگ به سادگی قابل توقف است اما مشروط به اراده مستقیم آمریکا؛ به این معنا که آمریکا می تواند همین الان دستور توقف جنگ در غزه و لبنان را بدهد اما آمریکا در حال حاضر چنین اراده ای ندارد، پس در موضوع پذیرش آتش بس نمی توان نسبت به تضامین لازم حتی اگر طرف مقابل مساله آتش بس را بپذیرد اطمینان خاطر حاصل کرد چرا که زمانی می توان تضمین گرفت که بتوان روی اراده طرف مقابل حساب باز کرد.
 وی در این باره افزود: هیچگونه فرآیند و مکانیزمی سراغ نداریم که در صورت انجام یک توافق جلوی نقض توافق را از سوی آمریکا و اسرائیل بگیرد، الا ظرفیتی که از نظر نظامی به مراتب بالاتر از آمریکا باشد. مطمئنا می دانیم آمریکا و اسرائیل بارها می توانند به راحتی زیر میز بزنند؛ آمریکا بارها چنین کاری را در تمام دنیا انجام داده است مثل زیر میز برجام زدن یا کودتا در اوکراین که از دل آن کودتا شخصی مثل زلنسکی بیرون آورده شد.
 ابوالفضل ظهره وند معتقد است: آمریکا به کمک رژیم صهیونیستی و ظرفیت های این رژیم توانسته کشورهای منطقه مثل عربستان را وابسته به خود نگه دارد. متاسفانه شاهد کمک های لجستیکی عربستان سعودی و امارات به رژیم صهیونیستی هستیم، آنها به عنوان متحدان منطقه ای آمریکا باید متوجه ملاحظات امریکا در منطقه باشند. وی دراین باره تصریح نمود: آمریکا رژیم صهیونیستی را در منطقه مستقر کرده تا مجری جریان ترور و تروریزم باشد و انرژی منطقه را کنترل کند.
ظهره وند گفت: رژیم صهیونیستی یک ساختار نظامی، اطلاعاتی، تروریستی و عملیاتی امریکا در منطقه با ظاهر یک کشور است در حالی که باطنا اینگونه نیست و تمام کسانی که ساکن رژیم صهیونیستی هستند نظامی و مسلح می باشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه