روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر - شماره 4678

توضیح تهیه‌کننده «در آغوش درخت» درباره چگونگی حضور در رقابت اسکار

 تهیه‌کننده فیلم «در آغوش درخت» از آماده کردن این فیلم برای رقابت در اسکار و برنامه‌ریزی برای پخش خارجی آن خبر داد.
پس از انتخاب فیلم «در آغوش درخت» برای معرفی به آکادمی اسکار محمدرضا مصباح درباره شرایط این فیلم برای رقابت با فیلم‌های دیگر بیان کرد: در چند روز آینده با سهامداران فیلم جلسه خواهیم داشت و ممکن است در صورت لزوم تغییراتی در فیلم صورت پذیرد که به استانداردهای اسکار نزدیک‌تر شود. او درباره اینکه این تغییرات در چه بخش‌هایی اعمال می‌شود، گفت: هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم ولی ممکن است در صورت لزوم هم در بخش فنی و هم در تدوین تغییراتی داشته باشیم. در این زمینه باید بررسی‌هایی صورت گیرد.
مصباح در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای تبلیغ و نمایش خارجی فیلم انجام می‌شود، توضیح داد:‌ با توجه به اینکه فیلم باید در رقابت با نمایندگان دیگر کشورها شرایط مناسبی داشته باشد، برای تبلیغ و معرفی بهتر فیلم حضور، همکاری و تفاهم با پخش‌کننده خارجی هم باید مدنظر قرار گیرد. در این راستا هماهنگی‌هایی را با سرمایه‌گذاران «در آغوش درخت» خواهیم داشت تا کار به خوبی پیش برود؛ به هر حال این طبیعی است که وقتی فیلمی راهی اسکار می‌شود، برای اکران خارج از کشور تفاهم‌نامه‌هایی را با پخش‌کننده خارجی برنامه‌ریزی کند. او درباره اینکه آیا فیلم «در آغوش درخت» در جشنواره‌های خارجی جدیدی حضور دارد، گفت:‌ چند جشنواره پیش‌رو داریم و به نظرم باید تعداد این جشنواره‌ها بیشتر هم شود چون حالا که ماجرای اسکار پیش آمده، باید با جدیت بیشتری عمل کنیم و در جشنواره‌های مطرح و مورد توجه اسکار حضور جدی‌تری داشته باشیم. مصباح درباره اینکه آیا پیش‌بینی می‌کرد که این فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار انتخاب شود، با تاکید براینکه برای دیگر فیلم‌های بررسی شده در کمیته انتخاب احترام قائل است، پاسخ داد: استنباط ما این بود که «در آغوش درخت» ظرفیتی ملی و بین المللی دارد و از آنجا که جزو نامزدها بودیم، تا حدی آمادگی داشتیم. ضمن اینکه با استقبال در اکران داخلی هم پیش‌بینی می‌کردیم که شانسی برای انتخاب داشته باشیم.  
گفتنی است، فیلم «در آغوش درخت» قرار است در جشنواره فیلم کودک شارجه و جشنواره فیلم سماع نیز نمایش داده شود.

پیام مستندساز ایتالیایی به «سینماحقیقت»؛
متاسفم که نمی‌توانم در این دوره شرکت کنم
 جان‌فرانکو رزی تهیه‌کننده و کارگردان ایتالیایی به تیم برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» پیامی ارسال کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، جان‌فرانکو رزی تهیه‌کننده و کارگردان ایتالیایی در پیامی به تیم برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، با اشاره به خاطره فراموش‌نشدنی حضور در ایران و این رویداد، «سینماحقیقت» را جشنواره‌ای گرم و به یادماندنی دانست. جان‌فرانکو رزی، خرس طلایی برلین، را با فیلم «آتش در دریا» به دست آورد و با مستند «زیر سطح دریا» موفق به دریافت جایزه از جشنواره ونیز شد. در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در بخش مرور سینمای مستند ایتالیا سه فیلم جان‌فرانکو رُزی به نام‌های «آتش در دریا»، «زیر سطح دریا» و «ال‌سیکاریو اتاق ۱۶۴‌» روی پرده رفت. او داور بخش فیلم‌های بلند بین‌الملل یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود و کارگاه هم برگزار کرد. در آستانه برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، این فیلمساز پیامی به تیم برگزاری جشنواره نوشته، در این پیام آمده است: «متاسفم که نمی‌توانم امسال در جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» شرکت کنم، فیلم جدیدم هنوز آماده نشده و درگیر آن هستم. هرچند که مایلم قدردانی خود و خاطرات خوبم را از زمانی که با فیلم «آتش در دریا» به ایران آمدم و افتخار شرکت در جشنواره را به دست آوردم، با شما به اشتراک بگذارم.
تجربه من از جشنواره «سینماحقیقت» خارق‌العاده بود. آثار منتخب، متنوع و قوی بودند و طیف وسیعی از دیدگاه‌های جهانی را در بر می‌گرفتند. جلسات تامل‌برانگیز بعد از نمایش فیلم‌ها که ارتباطی قوی میان فیلم‌سازان و مخاطبان شکل می‌داد، تجربه‌ای غنی و به طور ویژه برای من لذت بخش بود. سازماندهی و برگزاری جشنواره و محیط گرم و دوستانه آن، جشنواره «سینماحقیقت» را به رویدادی فراموش‌‎نشدنی تبدیل کرد. من هنوز مشتاقانه به دنبال فرصتی هستم تا دوباره به عنوان مهمان در جشنواره حضور پیدا کنم، امیدوارم در آینده، بعد از تکمیل پروژه جدیدم در «سینماحقیقت» شرکت کنم. باز هم از شما برای تلاشتان در گردآوری چنین جامعه پویایی از فیلمسازان و علاقه مندان به سینما، سپاسگزارم. جان‌فرانکو رزی»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه