روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

تهیه‌کننده اعلام کرد؛

شهرک غزالی به بهانه «سلمان فارسی» آباد شد

 تهیه‌کننده «سلمان فارسی» تاکید کرد که این سریال دو سال دیگر روی آنتن می‌رود و در عین حال درباره ساخت بخش‌های مختلف و تکنولوژی‌های استفاده شده توضیحاتی را مطرح کرد.
حسین طاهری ضمن اعلام بازگشت عوامل تولید سریال «سلمان فارسی» به تهران و از سرگیری تصویربرداری این سریال تاریخی در شهرک سینمایی غزالی توضیح داد: ساخت دکورهای ایران باستان هنوز ادامه دارد و آنچنان که پیش از این هم گفته شده بود این دکور با سازه‌های ماندگار در شهرک غزالی در حال ساخت است. به گفته تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» سازه‌ها قرار است سال‌ها باقی بماند و نقاشی‌های دیواری برخی از این سازه‌ها توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه الزهرا انجام شده است. او بیان کرد: صداوسیما همت بزرگی کرد تا به شهرک سینمایی غزالی و مجموعه «سلمان فارسی» توجه کند که به بهانه این سریال شهرک هم آباد شد. طاهری در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر به کارگیری تکنولوژی‌های مرسوم دنیا در کوتاه‌تر شدن زمان ساخت، توضیح داد: ما از روز اول یک بخش جلوه‌های ویژه در دفتر سریال راه‌اندازی کردیم و گروهی از نیروهای نخبه که نفرات اول ایران در این حوزه هستند روی آن کار می‌کنند. بخش‌هایی از بیزانس، کلیساها و برخی لوکیشن‌ها را به صورت ویژوال کار می‌کنیم و در حقیقت به شکل تلفیق با دکورها استفاده می شود.
* صحنه‌هایی که در «سلمان فارسی» از تکنولوزی ویژوال استفاده شده
طاهری در همین زمینه درباره استفاده از تکنولوژی ویژوال بیان کرد: معمولاً برخی فکر می‌کنند ویژوال برای کم کردن هزینه‌هاست اما در برخی بخش‌ها هزینه‌ها بیشتر هم می‌شود. با این حال ما در صحنه‌هایی از سریال نیاز داشتیم که از این تکنولوژی استفاده کنیم؛ به عنوان مثال قسمتی از قصه در دریا می‌گذرد و غرق شدن کشتی و طوفان را داریم که به فیلم‌های دریایی تنه می‌زند و همه این قسمت‌ها در یک حوض کوچک گرفته شده است. این تهیه کننده با اشاره به شروع دوباره تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» در چند روز آینده با بازیگران جدید، بیان کرد: ستاره اسکندری از جمله این چهره‌هاست که نقش مادر سلمان فارسی را برعهده دارد.
* ۳ بازیگر ایفاگر شخصیت سلمان
وی در پاسخ به اینکه به طور کلی چند بازیگر شخصیت سلمان فارسی را ایفا می‌کنند؟ توضیح داد: غیر از شیرخوارگی سلمان فارسی، سه بازیگر برای این شخصیت داریم که یک نفر نوجوانی، امیر رضایی جوانی او را و علیرضا شجاع نوری هم میانسالی این نقش را ایفا می‌کنند.
* «سلمان فارسی» تلاش می‌کند به پخش در سال ۴۰۵ برسد
طاهری با اشاره به زمان‌بندی پخش سریال «سلمان فارسی» عنوان کرد: پیش تولید دوره حجاز سریال آغاز شده است و لوکیشن‌ها در حال آماده‌سازی است. تا سال آینده دوره ایران باستان به پایان می‌رسد و دوره حجاز را شروع می‌کنیم و تلاش می‌شود به پخش در سال ۴۰۵ برسد. امسال سرعت ما دو برابر شد، بخشی به پشتیبانی صداوسیما و بخشی هم مدیریت ماست که تلاش می‌کنیم زودتر این سریال به آنتن برسد.

«مصائب شیرین ۲» به اکران آنلاین آمد
  فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی علیرضا داوودنژاد از ۳ مهر اکران آنلاین می‌شود.
به گزارش روابط عمومی پلتفرم، فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی علیرضا داوودنژاد از ساعت ۸ شب ۳ مهر ۱۴۰۳ در سینما آنلاین فیلم‌نت به نمایش درمی‌آید. رضا داوودنژاد، ترلان پروانه، مونا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظمی، علی داوودنژاد، یلدا محمودی‌پور، محمدرضا داوودنژاد و خانواده‌های حبیبیان و سعادت رضایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که به تازگی در سینماهای کشور روی پرده رفته بود.
این فیلم در حالی به نمایش درمی‌آید که رضا داوودنژاد فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان «مصائب شیرین ۲» چندی پیش درگذشت.
برخی از عوامل فیلم عبارتند از موسیقی: یحیی سپهری‌شکیب، فیلمبردار: عباس رحیمی، رضا رشیدی، امیر واجدسمیعی (ایران)، علی شهسواری، محمد کوشا (انگلستان)، تدوینگر: مصطفی خرقه‌پوش.
«مصائب شیرین ۲» داستان دختری را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادرش را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. در این سفر آن‌ها زندگی‌ گذشته خود را مرور می‌کنند. برای تماشای فیلم‌های بخش سینما آنلاین فیلم‌نت نیاز به داشتن اشتراک نیست. بلیت فیلم‌های سینما آنلاین فیلم‌نت ۸۰ هزار تومان است.

رویکرد متفاوت تلویزیون
برای تبلیغ یک انیمیشن سینمایی
  شبکه کودک سیما در آستانه اکران فیلم «ببعی قهرمان» برخلاف رویه معمول خود، تبلیغات قابل توجهی را برای این انیمیشن سینمایی پخش می‌کند.
در حالی که کمتر از یک هفته تا آغاز نمایش عمومی پویانمایی بلند سینمایی «ببعی قهرمان» محصول سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج باقی مانده، شبکه کودک سیما در ویژه‌برنامه آغاز سال تحصیلی، به تبلیغات برای نمایش این اثر پرداخت.
این ویژه‌برنامه که با عنوان «سلام به آینده» در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و از صبح دیروز در شبکه پویا آغاز شد، با دعوت از عروسک «ببعی»، چندین بار مخاطب خردسال سیما را به تماشای این فیلم در سالن‌های سینما دعوت کرد. در اتفاقی غیرمرسوم همچنین مجری برنامه با اعلام روز اکران این انیمیشن، خطاب به مخاطبان رسانه ملی گفت: چقدر خوب است ما اولین نفراتی باشیم که به یکی از سینماهای کشور برویم و فیلم «ببعی قهرمان» را تماشا کنیم!
سریال پویانمایی دوبعدی «ببعی» محصول سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج طی یکی ـ دو سال اخیر همواره روی آنتن شبکه کودک سیما قرار داشته است.
عروسک «ببعی» که ویژه تبلیغات این فیلم در شبکه کودک طراحی شده، با داشتن موی آبی پررنگ، بیشتر شبیه به نسخه سینمایی سه‌بعدی «ببعی» است و شباهت چندانی به نسخه تلویزیونی این کاراکتر ندارد.
شبکه کودک در روزهای گذشته تیزرهای کوتاه اعلام زمان اکران پویانمایی بلند «ببعی قهرمان» را روی آنتن برده و در اقدامی کم‌سابقه، میان‌برنامه‌ای سه دقیقه‌ای پخش می‌کند که در آن، عروسک «ببعی» به دفتر شبکه کودک می‌رود و در استودیوی این شبکه، تاریخ آغاز نمایش عمومی این فیلم را اعلام می‌کند.
پخش تبلیغات تلویزیونی برای «ببعی قهرمان» در حالی پیش از شروع نمایش عمومی این اثر آغاز شده که برخی دیگر از آثار سینمایی کودک و نوجوان مثل فیلم سینمایی که هم‌اکنون هم روی پرده سینماها هستند، از حمایت تبلیغاتی خاصی در آنتن رسانه ملی برخوردار نبوده‌اند. حال پرسش اینجاست آیا رویه این روزها درباره این انیمیشن سینمایی خاص، ممکن است برای دیگر محصولات سینمایی کودک نیز اجرا شود یا به بعضی از آثار محدود می‌ماند؟

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه