روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۱ مهر - شماره 4676

هزینه مازاد ۲۰۰ میلیاردی برای جمع آوری زباله گرگان

 رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی گلستان گفت: لایحه مصوب در شورای اسلامی شهر گرگان سبب تحمیل هزینه مازاد ۲۰۰ میلیاردی برای جمع‌آوری زباله مرکز استان گلستان شده است.رسول گرگیج در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: ۱۲۰ شرکت در حوزه‌های خدمات شهری، آشپزخانه، حفظ و نگهداری، حمل و نقل، فضای سبز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان گلستان فعال هستند تا زمینه اجرای مطلوب‌تر اصل ۴۴ فراهم شود.رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی فنی و مهندسی استان گلستان افزود: به رغم تمام اهتمام شرکت‌های خدماتی و فنی مهندسی برای توسعه آبادانی کشور خلاهای قانونی پرشماری برای مطالبه حقوق این نهادهای خصوصی در حین مواجهه با اختلافات حقوقی با ارگان‌های دولتی وجود دارد.وی گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در حوزه شرکت‌های خدماتی پشتیبانی فنی مهندسی استان به کارگیری شده تا زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم شود.گرگیج به موضوع لایحه دوفوریتی شهرداری گرگان در خصوص تعیین پیمانکاران خدمات شهری اشاره کرد و گفت: چرا باید موضوع جمع آوری زباله شهر گرگان با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب لایحه دوفوریتی مطرح و در کمتر از ۱۰ دقیقه مصوب شود.رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی فنی و مهندسی استان گلستان بیان کرد: براساس قراردادهای منعقده و با یک حساب سرانگشتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه مازاد از محل منابع درآمدی شهرداری صرف جمع آوری زباله در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ خواهد شد.وی ادامه داد: متاسفانه دبیرخانه بررسی شکایات مرتبط با سامانه ستاد در استانداری گلستان وجود نداشت که بتوانیم موضوع را از مرجع درست پیگیری کنیم که با دستور استاندار این مرجع شکل گرفته است.گرگیج گفت: موضوع از طریق بازرسی استانداری گلستان اداره کل بازرسی استان گلستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان و رئیس کل دادگستری گلستان در دست پیگیری است تا بتوانیم از حقوق مردم دفاع کنیم.به گفته وی روزانه ۱۵۰ تن زباله در مناطق یک، ۲ و سه شهر گرگان جمع آوری و به یایت موقت زباله منتقل می‌شود.گرگیج عنوان کرد: به طور متوسط روزانه ۸۰ تن لجن هم از مناطق مختلف گرگان جمع آوری و به خارج از شهر منتقل می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی« افزایش بهره وری مصرف کود های کشاورزی» دراستان گلستان
  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، کارگاه آموزشی با عنوان «افزایش بهره وری مصرف کود های کشاورزی» با همت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با حضور۲۸۰‌نفر ازمحققین، کشاورزان پیشرو، کارگزاران توزیع و فروش نهاده های کشاورزی، فروشگاه‌های سموم، مروجین و کارشناسان تولیدات گیاهی و جهش تولید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای استان، در سالن دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان برگزار شد.درحاشیه این همایش مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به رشد جمعیت جهان، کاهش عرصه های کشاورزی ناشی از توسعه روستاها و شهرک سازی و محدود بودن زمین های زراعی قابل کشت، شاهد گرایش روز افزون به کشاورزی دقیق و مدرن هستیم چراکه با کشاورزی سنتی، امکان دستیابی به خودکفایی و پاسخگویی به نیاز کشور وجود ندارد.وی تصریح کرد؛بنابر آمار اعلامی ۷۵ تا ۸۰ درصد کشاورزی کشور سنتی و معیشتی و مابقی نیمه مدرن است که برای تغییر رویه به سمت کشاورزی مدرن راهی جز توسعه مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی ، استفاده از بذور اصلاح شده، آفت کش هاو کود ها و حاصل خیزی خاک دراین بخش وجود ندارد تا با افزایش بهره وری در واحد سطح و کاهش هدررفت آب، این مهم محقق شود.ضیایی همچنین به خلا عملکرد نیز اشاره کرد: که مابطور متوسط تا حدود۴۰ تا۶۰ درصد پتانسیل عملکرد را تولید می کنیم و باید خلا های عملکردی را پیدا کنیم. بنابراین کشورها ی جهان با فاصله گرفتن از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی مدرن بدنبال افزایش عملکرد و ارتقای امنیت غذایی هستند. و کشاورز هم زمانی برای جهش تولید تلاش می کند که به مابه پس از تولید او فکر کرده باشیم.

پیام تبریک مدیر عامل شرکت گاز گلستان
 به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت
 ماه ربیع الاول یاد آور فرخنده میلاد ختم رسل صلح و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص)است ،که همانا نماد اسوه حسنه و مبلغ توحید ناب برای پیروان راستین مکتب انسان ساز اسلام است.پیامبر مکرم اسلام با حضور پربرکت خویش جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز دین رحمت و عدالت بهره مند ساخت.وحدت و یکپارچگی مسلمانان و لزوم اتحاد و همدلی میان ایشان ،از دستاوردهای دین مبین اسلام و آموزه های اسلامی و فرهنگ قرآنی است میلاد فخر آفرینش ،پیامبر اعظم حضرت رسول اکرم (ص)بهانه خلقت و مبشر عدالت همچنین میلاد موسس و رئیس مذهب جعفری  ،پرچمدار ولایت علوی،حضرت امام جعفر صادق (ع)را صمیمانه به محضر خانواده بزرگ شرکت گاز استان گلستان  و مردم عزیز ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی سعادت و مزید توفیق خدمت صادقانه را برای همگان مسئلت دارم.

پیشنهاد اجرای طرح دائمی ترافیک زوج
 و فرد در کرج برای کاهش ترافیک شهری
 علیرضا رحیمی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج، در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل، با توجه به ترافیک سنگین صبحگاهی و مرکزی شهر کرج به دلیل بازگشایی مدارس، پیشنهاد اجرای دائمی طرح زوج و فرد را برای کاهش تراکم ترافیکی مطرح کرد. وی همچنین از نقش همیاران پلیس دانش‌آموزان به عنوان راهکاری برای مدیریت ترافیک در ایام تحصیلی نام برد.
با آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس، ترافیک سنگین صبح و ظهرگاهی در خیابان‌های اصلی و هسته مرکزی شهر کرج افزایش یافته است. علیرضا رحیمی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج، در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل، ضمن ارائه پیشنهاد اجرای دائمی طرح ترافیک زوج و فرد، تأکید کرد که این اقدام می‌تواند به کاهش چشمگیر ترافیک در طول سال کمک کند. رحیمی در این جلسه با تقدیر از پلیس راهور و همکاری‌های آن با مدیریت شهری، به کمبود نیروی انسانی در این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی از دلایل عدم تحقق کامل انتظارات مدیریت شهری از پلیس راهور، کمبود نیرو در این بخش است. ۵۰ درصد از مشکلات ترافیکی شهر کرج با نظارت و حضور مؤثر پلیس راهور و جلوگیری از تخلفات شهروندان از جمله پارک دوبل قابل حل است.» وی همچنین تأکید کرد که نیاز به افزایش نظارت و تلاش بیشتر از سوی پلیس راهور برای کنترل بهتر ترافیک وجود دارد.
در ادامه، رحیمی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در دوره ششم مدیریت شهری در ایام پایانی سال، اظهار داشت: «معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید با جدیت بیشتری به اجرای دائمی این طرح در طول سال بپردازد.» وی به بازنگری محدوده‌های اجرایی طرح زوج و فرد اشاره کرده و بیان کرد که این تغییرات می‌تواند به مدیریت بهتر ترافیک هسته مرکزی شهر به ویژه در ایام تحصیلی کمک کند. وی همچنین پیشنهاد داد که بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی در این زمینه انجام شود تا محدوده‌های مناسب‌تری برای اجرای این طرح تعیین شوند. رحیمی در ادامه جلسه به راهکاری جالب برای کاهش ترافیک شهری به خصوص در ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان به مدارس اشاره کرد. وی با بیان این‌که دانش‌آموزان می‌توانند نقش مؤثری در مدیریت ترافیک داشته باشند، پیشنهاد داد: «می‌توان با معرفی دانش‌آموزان به عنوان همیاران پلیس و با پوشیدن لباس فرم پلیس، آن‌ها را در مدیریت عبور و مرور و کاهش ترافیک به‌کار گرفت.» وی اضافه کرد که این اقدام با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فرهنگی شهرداری امکان‌پذیر است. این طرح علاوه بر آموزش‌های عملی به دانش‌آموزان در زمینه رعایت قوانین عبور و مرور و تقویت فرهنگ شهروندی، می‌تواند باعث افزایش تعاملات اجتماعی مثبت بین نسل جدید و نیروهای اجرایی شود. وی تأکید کرد: «آموزش‌های لازم درباره نحوه عبور ایمن از خیابان و ترویج فرهنگ درست شهروندی به دانش‌آموزان داده خواهد شد تا این آینده‌سازان کشور بتوانند نقش مؤثری در بهبود وضعیت ترافیک ایفا کنند.» با افزایش جمعیت و ترددهای شهری، نیاز به مدیریت کارآمد ترافیک در کرج بیش از پیش احساس می‌شود. اجرای طرح‌های دائمی همچون ترافیک زوج و فرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی نظیر همیاری پلیس توسط دانش‌آموزان، می‌تواند به بهبود شرایط ترافیکی این کلانشهر کمک کند. رحیمی در پایان جلسه تأکید کرد که همکاری تمامی نهادهای مرتبط از جمله پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شهروندان برای کاهش ترافیک ضروری است و بدون تلاش هماهنگ، دستیابی به نتایج مثبت امکان‌پذیر نخواهد بود.
 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه