روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور - شماره 4673

رئیس سازمان زندان‌ها:

باید حداکثر تلاش را برای کاهش آمار ورودی به زندان‌ها داشته باشیم


  یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است بنابراین لازم است حداکثر تلاش را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار ورودی به زندان‌ها بکار گیریم.
محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی دادگستری استان آذربایجان غربی از تلاش و تعامل مقامات قضایی استان در حوزه زندان‌ها تقدیر کرد و در ادامه یادآور شد: سازمان زندان‌ها درکنار مأموریت‌های قضایی و اصلاح و تربیت زندانیان، گام‌های موثر دیگری بویژه درجهت اشتغال زندانیان برداشته و استان آذربایجان غربی نیز توفیقات بسیار خوبی در این زمینه داشته است.
وی با بیان اینکه چنین نتایجی مرهون تعامل حداکثری میان مجموعه دادگستری و زندان‌های استان‌ها است، افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است بنابراین لازم است حداکثر تلاش را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار ورودی به زندان‌ها بکار گیریم.
در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی، اعضای شورای معاونین، مدیرکل زندان‌ها و سایر روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان واقع در سالن جلسات دادسرا حضور داشتند.
در این جلسه گزارشی نیز ازسوی دادستان استان و مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی درباره از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش جمعیت کیفری، اشتغال زندانیان، مهارت‎آموزی و ... ارائه شد و جلسه با اتخاذ تصمیماتی به کار خود خاتمه داد.

معاون شهردار تهران ؛
هنوز زمینی برای احداث آرامستان جدید پایتخت قطعی نشده است
 معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه برای مکان‌های جدید جهت احداث آرامستان در پایتخت هنوز زمینی قطعی نشده؛ اما برخی از مکان‌یابی‌ها پیشرفت بیشتری داشته است، گفت: بحث نبود زمین از عوامل اصلی تأخیر در مسیر است چراکه ایجاد آرامستان در هر زمین و جغرافیایی ممکن نیست.
حسین نظری در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت نظارت بر سطح شهر تهران، گفت: هنگامی که می‌خواهیم موضوعی را مورد ارزیابی قرار دهیم نمی‌توانیم تنها با یک آیتم، آن را ارزیابی کنیم. بی‌تردید تهران شهر تمیز و سرسبزی است؛ اما این به این معنا نیست که در نظافت اشکال و ایرادی وجود ندارد. در حال حاضر یک یا دو منطقه شهرداری تهران در حوزه نظافت ضعیف عمل می‌کنند؛ اما طبق برآورد سامانه نظارتی ۱۳۷، شکایت‌های شهروندان در این مورد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: قطعا ممکن است در بازه زمانی در تابستان اشکالاتی در حوزه نظافت ایجاد شده باشد؛ اما باید برای ارزیابی، مقایسه‌ای داشته باشیم با اطراف شهر تهران و نابسامانی‌هایی که در حوزه نظافت وجود دارد.
نظری درخصوص اپلیکیشن «نوماند» ویژه جمع‌آوری پسماند خشک نیز گفت: نوماند روز به روز آمار استقبال مردمی‌اش افزایش پیدا می‌کند اما برای فراگیر شدن آن جای کار بسیاری وجود دارد و البته در حوزه رابطه کارفرما و پیمانکار نیز باید بازنگری‌هایی صورت بگیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح لایروبی انهار و رودخانه‌های شهر تهران با شروع فصل بارش‌ها نیز گفت: از حدود ۱۰ روز پیش ابلاغیه لایروبی و آمادگی بارش‌ها به مناطق ارسال شده و پیگیر هستیم که در این حوزه همه به وظایف خود به درستی عمل کنند.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص نهایی شدن یکی از زمین‌های ویژه احداث آرامستان جدید در تهران نیز گفت: برای مکان‌های جدید جهت احداث آرامستان هنوز زمینی قطعی نشده اما برخی از مکان‌یابی‌ها پیشرفت بیشتری داشته است. بی‌تردید هر نقطه‌ای که از همه جوانب موضوعاتش حل و فصل شود قطعا به عنوان محل جدید احداث آرامستان اعلام خواهیم کرد. در این میان بحث نبود زمین از عوامل اصلی تأخیر در مسیر است چراکه ایجاد آرامستان در هر زمین و جغرافیایی ممکن نیست.
وی درباره اعتراض پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) و تأخیر در روند ارائه خدمات در این سازمان نیز گفت: کارمندان بهشت زهرا حقوق، اضافه کار و همه دریافتی‌های خود را گرفته بودند و تنها هزینه سفری بود که با تأخیر مواجه شده بود؛ لذا به شخصه انتظار نداشتم صرفا برای این موضوع کار مردم را زمین بگذارند. ما وظیفه داریم نسبت به پرداخت به موقع حقوق اقدام کنیم اما کار مردم هم نمی‌شود روی زمین بماند.
نظری درباره زمان بهره‌برداری از روددره فرحزاد نیز گفت: این رود دره در مهرماه به ‌بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر نیز بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش تاکید کرد؛
برخورد جدی با آموزشگاه‌های فاقد مجوز
  رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: موسسات و آموزشگاه‌های بدون مجوز مطابق قانون حق فعالیت ندارند و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت. با ارزیابی دقیق از فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز، مجوز آنان تمدید خواهد شد و در صورتی که صلاحیت‌های لازم را کسب نکنند از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.
نشست تخصصی مدیران و موسسان مراکز آزمون با حضور دکتر احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.
احمد محمودزاده در این نشست با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های آموزشگاه‌ها و موسسات باید رسمی، قانونی و مطابق با قوانین دستگاه عالی تعلیم و تربیت کشور باشد گفت: موسسات و آموزشگاه‌های بدون مجوز مطابق قانون حق فعالیت ندارند و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه بازگشت به کتاب درسی، مدرسه و مرجعیت معلم از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است، اظهار کرد: موسسات و مراکز آزمون نیز باید اقدامات خود را در چارچوب سیاست‌های نظام آموزشی کشور دنبال کرده و دستگاه تعلیم و تربیت را در این مسیر همراهی و همیاری کنند.
محمودزاده با تاکید بر اینکه حتی یک دانش آموز هم نباید از چرخه تحصیل خارج بماند، تصریح کرد: ما باید با همگرایی، هم افزایی و همدلی در مسیر عدالت آموزشی حرکت کرده و فضای لازم را برای تحصیل همه دانش آموزان فراهم آوریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه مراکز آزمون باید با شفافیت تمام فعالیت‌های و برنامه‌های خود را ارائه دهند، گفت: وقتی برنامه‌ها شفاف و روشن باشد و اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود، قطعا مردم با مطالعه عملکرد و خدمات هر مجموعه، بهترین‌ها را انتخاب خواهند کرد. وی ادامه داد: به عنوان رییس سازمان و کسی که مسئولیت آن را بر عهده دارد از کلیه مدارس و مراکز غیردولتی که متناسب با حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوانین دستگاه تعلیم و تربیت کشور حرکت می‌کنند، حمایت می کنم و از حقوق آنان منطبق بر قانون دفاع خواهم کرد.
معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تمدید مجوزها، عملکرد مراکز به شکل جدی بررسی می شود، اظهار کرد: با ارزیابی دقیق از فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز، مجوز آنان تمدید خواهد شد و در صورتی که صلاحیت‌های لازم را کسب نکنند از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه