روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور - شماره 4671

بیمارستان فوق تخصصی «زنان و زایمان» سجاد شروع بکار کرد

 بیمارستان سجاد کرمانشاه با اجرای طرح توسعه و بصورت تخصصی ویژه زنان که کادر آن از جامعه بانوان هستند، با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه شروع بکار کرد.
در نشستی خبری که مدیرعامل شرکت گروه پزشکی آريا کرمانشاه نیز حضور داشت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در آیین آغاز به کار این بیمارستان با رویکرد جدید، از ابتکار مدیریت بیمارستان سجاد تقدیر و این اقدام را گامی موثر در جهت حمایت از آرامش بیشتر خانواده‌ها عنوان کرد. حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، خوش‌رفتاری را یکی از خصوصیات بارز حضرت رسول اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: یکی از مسائل مهم برای همه آحاد جامعه بخصوص کادر درمان که حتما باید به آن توجه داشته باشند، خوش اخلاقی است.
وی با بیان اینکه رفتار نیکو باید در تمام ابعاد زندگی مورد توجه قرار گیرد گفت: رمز موفقیت رسول اکرم(ص) که توانستند دو قطبی آن زمان را بهم بزنند و مردم متحجر عربستان را به یک امت واحد تبدیل کنند رفتار خوش ایشان بود. مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان بیان داشت: بیماری‌ که به من و شما مراجعه می‌کند به اولین چیزی که نیاز دارد روی خوش و اخلاق نیکو است و حتی از نظر روانشناسی نیز ثابت شده که رفتار مناسب و القای حس خوب در بهبود بیماری‌ مؤثر است.
حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به اهميت عفاف و حجاب در جامعه، تشکیل این بیمارستان تخصصی را عاملی مثبت در حفظ حریم شخصی بانوان به بهترین شکل ممکن عنوان کرد.
وی در پایان اضافه کرد: از تمام بانیان این کار ارزشمند بخصوص دکتر ذوالفقاری؛ مدیرعامل گروه پزشکی آریا کرمانشاه کمال تشکر را دارم و به نوبه خود برای پیشرفت بیش از پیش این بیمارستان از هيچ تلاشی دريغ نخواهم کرد. در ادامه رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: یکی از وظایف اصلی بسیج جامعه پزشکی استان و کشور اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی است.
دکتر سعید کیانی افزود: بسیار خرسندیم که شاهد افتتاح اولین مرکز تخصصی زنان و زایمان با کادری کاملأ متشکل از پرسنل خانم هستیم. دکتر کیانی بهره‌مندی از فضایی آرام را از حقوق بیماران دانست و گفت: این مرکز درمانی با نگاه مردمی شکل گرفته و هدف آن ارتقای آرامش خانواده‌ها است.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با بیان اینکه وظیفه همه ما بعنوان مسلمان اشاعه فرهنگ اسلامی است ابراز امیدواری کرد؛ این مرکز تخصصی بتواند برای استان و کشور منشأ خیر و برکت باشد.
در پایان این نشست مدیرعامل شرکت گروه پزشکی آریا کرمانشاه با اشاره به تاريخچه تأسیس این بیمارستان گفت: این بیمارستان جزو بیمارستان های قدیمی و با سابقه است که نام قبلی آن آریا و به نام گروه پزشکی آريا کرمانشاه معروف است که در سال ۱۳۵۴ ایجاد و بعد از انقلاب به بیمارستان سجاد تغییر نام داد.
دکتر عبدالله ذوالفقاری اظهارداشت: بیمارستان سجاد هم اکنون دارای ۷۰ تخت‌خواب با ۱۵۲ پرسنل می‌باشد که تا پایان سال ۱۴۰۲ بعنوان بیمارستان عمومی با ۱۲ تخصص شامل ارتوپدی، اورولوژی، جراحی عمومی، گوش وحلق و بینی، چشم، فک و صورت فعالیت داشت. دکتر ذوالفقاری تصریح کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتیم با توجه‌ به‌ شرایط استان، بیمارستان را به تک تخصصی جراحی زنان و زایمان تبدیل نماییم با این تفاوت که تمام کارکنان بیمارستان حتی مسئول تاسیسات هم خانم باشند. وی اضافه کرد: در بیمارستان سجاد بخش زنان و زایمان، ICU ، NICU، نوزادان، داخلی و جراحی عمومی که کارکنان آن همه خانم هستند فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت گروه پزشکی آریا کرمانشاه با بیان اینکه این بیمارستان از خردادماه شروع به فعالیت نمود افزود: متأسفانه بعد از مدتی با توجه به مشکلاتی که از طریق معاونت درمان پیش آمد برای همکاران جراح زنان ما مجوز صادر نمی‌شد و حتی مجوز مسئول فنی بعد از ۱۰۰ روز به ما تحویل شد که همانگونه که مستحضرید وقتی بیمارستانی مسئول فنی نداشته باشد نمی‌تواند فعالیت کند.
دکتر ذوالفقاری با اشاره به اینکه تفکر این بیمارستان مالی و اقتصادی نیست تصریح کرد: اين بیمارستان قبلا دارای ۱۲ تخصص مختلف بود که بطور میانگین اگر از هرکدام در یک روز ۱۲ عمل داشتیم قطعا درآمد بالاتری داشتيم تا اینکه امروز بصورت تک تخصصی فعالیت نماییم.
وی با بیان اینکه تنها هدف از تک تخصصی شدن بیمارستان سجاد ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران است و مسائل مادی مطرح نیست، افزود: با توجه‌ به‌ این‌که‌ تمام پرسنل این بیمارستان خانم هستند از سایر استان‌ها نیز استقبال شده و مراجعه کننده داریم.
مدیرعامل شرکت گروه پزشکی آريا کرمانشاه با اشاره به حساسیت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به تعداد عمل‌های سزارین در این بیمارستان گفت: سزارین ممنوع نیست و در جمهوری اسلامی دارای شرایطی است که مثلا اگر بیمار دچار مشکلاتی باشد برای وی سزارین انجام می‌شود که باتوجه به اینکه این بیمارستان بعنوان تنها مرکز تخصصی دارای این ویژگی است از استان‌های همجوار نیز بیمارانی با شرایط سزارین را پذيرش می‌نماید.
دکتر ذوالفقاری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی روی این موضوع که تعداد عمل‌های سزارین در این بیمارستان بالاست تاکید داشت که توضیح دادیم چون از سایر استان‌ها نیز پذيرش بیمار داریم این آمار قدری بالاتر است که این بارُم ها با توجه به شرایط بیمارستان باید تغییر کند.
وی بیان داشت: مادران باردار استان و سایر استان‌های همجوار هم‌چون ایلام، سنندج، لرستان و همدان حق دارند که بتوانند از خدمات تخصصی مطلوب مادر و کودک بهره‌مند شوند.
دکتر ذوالفقاری تصریح کرد: وجود چنین بیمارستان تخصصی می‌تواند وضعیت اقتصادی استان را نیز ارتقا دهد و زمينه‌ساز گردشگری سلامت باشد. وی درخصوص تعداد عمل‌های روزانه در این بیمارستان گفت: روزانه بین ۵ تا ۸ عمل جراحی داریم و ظرفیت ۱۰ عمل جراحی را نیز داریم ولی بیش از این تعداد نمی‌توانیم پذيرش کنيم چون تلاش کرده‌ايم کیفیت را بالاتر ببریم.
مدیرعامل گروه پزشکی آريا کرمانشاه با بیان اینکه تولد نوزاد در یک خانواده و اضافه شدن یک فرد جدید به خانواده یکی از مسائلی است که هرگز فراموش نمی‌شود و بعنوان یک خاطره شیرین همیشه از آن یاد می‌شود گفت: در این بیمارستان تلاش کردیم تا با ایجاد فضایی امن و اضافه کردن امکانات مناسب و حفظ حریم شخصی بیمار و برخورد شايسته کارکنان به آسایش روحی و روانی مادر کمک کنیم و کاری کنیم که خاطره خوشایندی را از حضور در این بیمارستان تجربه نماید. دکتر ذوالفقاری تعداد کل تخت‌های بیمارستان سجاد را ۲۰ تخت پذيرش عنوان کرد و افزود: برای افزایش کیفیت مطلوب‌تر تعداد پذيرش بیماران را کاهش دادیم.
وی مزیت بیمارستان سجاد نسبت به سایر مراکز درمانی این‌چنینی را وجود پیشرفته‌ترین تکنولوژی تجهیزاتی در N.I.C.U و بهره‌مندی از پرسنل تمام خانم در این بیمارستان عنوان کرد.
دکتر ذوالفقاری در پایان از اتاق مخصوص تولد نوزاد در بیمارستان سجاد بعنوان یک نوآوری خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه در طبقات بالا درمان انجام می‌شود همراه بیمار اگر آقا باشد نمی‌تواند حضور داشته باشد و برای اینکه این حق را از مادر، نوزاد و پدر نگیریم برایشان یک اتاق ملاقات در نظر گرفتیم که در آنجا مادر به همراه نوزادش تحت نظر پرستار با همراهان بیمار در اتاق مبلمان شده پذیرایی می‌شوند تا پدر هم بتواند از نزدیک با نوزادش تماس داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه