روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور - شماره 4668

سریال‌های روز خارجی از صداوسیما پخش می‌شود؛

۳ مجموعه پرمخاطب در راه آنتن

  سریال‌های خارجی «با سال تماس بگیر»، «بهتر شدن»، «اسکناس جعلی» از کشورهای آمریکا، انگلستان و هند در نوبت پخش تلویزیون قرار دارند و به زودی از شبکه‌های تماشا، سه و تهران پخش می‌شوند. پخش سریال‌های روز دنیا در شبکه‌های مختلف تلویزیونی رویکرد جدید سیماست که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. با پخش این سریال‌ها مخاطبانی که پیگیر آثار جهانی هستند می‌توانند سریال‌های مورد علاقه‌شان را با دوبله حرفه‌ای تماشا کنند. در ادامه مروری داریم بر سریال‌های که در مسیر آنتن هستند. مینی‌سریال «منطقه‌ دوردست» و سریال تحسین‌شده «جداسازی» ساخته بن استیلر اخیرا از شبکه چهار سیما روی آنتن رفت. «نوری که نمی‌توانیم ببینیم» نیز هم اکنون از شبکه چهار در حال پخش است. این اثر یک دارم تاریخی و جنگی محصول ۲۰۲۳ آمریکاست که استون نایت در جایگاه کارگردان پشت دوربین قرار دارد. چندی پیش نیز شاهد ساخت دو سریال «دوشیزه اسکارلت و دوک» و «تبهکاران فریهیدن» از شبکه‌های چهار و تماشا بودیم. ویژگی این سریال‌ها تازه و جدید بودن آنهاست و همگی در چند سال اخیر تولید شده‌اند.
* «با سال تماس بگیر» در راه شبکه تماشا
سریال «با سال تماس بگیر» با گویندگی ۳۱ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شده است.
این سریال در گونه جنایی و درام محصول آمریکا در سال ۲۰۱۵ قرار است از شبکه تماشا پخش شود. داستان این سریال به عنوان یک اِسپین آف برای سریال معروف بریکینگ بد قلمداد می‌شود و درباره‌ی سال گودمن، یک وکیل دادگستری است که با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی در اداره کردن محل کار کوچکش در آلبوکِرکی، نیومکزیکو مواجه می‌شود. سریالی کاملاً حرفه ای که این حرفه ای بودن و ساخت خوب در تمام آن نمود دارد از داستان پردازی و فیلمنامه تا کارگردانی و بازی ها و .... سریال در عین حال یک مطالعه ی شخصیت مثال زدنی است و شخصیت وکیلی جاه طلب که مسیر فساد و تباهی را در پیش می گیرد پیش چشم مخاطب تشریح می کند. سریال برنده و نامزد صدها جایزه از جشنواره ها و جوایز سینمایی مختلف از جمله تنها ۵۳ امی شده است.
* «اسکناس جعلی» در شبکه تهران
این سریال در گونه جنایی، درام و هیجانی محصول هند در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه تهران پخش شود. سریال «اسکناس جعلی» با گویندگی ۴۷ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد. این سریال درباره سانی نقاش فقیر اما ماهری است که به ناچار به خاطر مشکلات مالی به نقاشی پول تقلبی روی می‌آورد و همین او را به تبهکاری بی‌رحم به نام منصور می‌رساند. سانی در ‌نهایت برای دفاع از خود در برابر منصور و آدم‌هایش می‌ایستد. یکی از پربیننده ترین و محبوب ترین سریال های اخیر هندی که یک داستان پلیسی جذاب دارد و در عین حال طنز را هم به خوبی وارد داستان کرده است. شاهد کاپور بازیگر معروف هندی نیز نقش اصلی آن را ایفا می کند. سریال حاوی محتوای اخلاقی نیز هست زیرا رفتار خلاف قانون را در هر صورت نفی می کند. سریال برنده و نامزد حدود ۵۰ جایزه از جشنواره ها و جوایز سینمایی و تلویزیونی هند شده است و کمتر جشنواره ای و جوایزی در این کشور بوده که در آن خوش ندرخشیده باشد.
* شبکه سه در جستجوی «بهتر شدن»
مینی سریال «بهتر شدن» با گویندگی ۲۱ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شده است. این سریال در گونه جنایی، درام و هیجانی ساخت کشور انگلستان در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه سه سیما پخش شود. در این سریال خواهیم دید: لوییز اسلک، سربازرس فاسد پلیس مدتی است که با یک باند تبهکاری به رهبری کول همکاری دارد اما اتفاقاتی روی می‌دهد که موجب عذاب وجدان لوییز و خواست او برای کنار گذاشتن رفتار تبهکارانه‌اش می‌شود. کار به جایی می‌رسد که او کول را هم متقاعد می کند که با یکدیگر به پاسگاه پلیس بروند و خود را تحویل بدهند. جذابیت اصلی سریال به این خاطر است که شخصیت سربازرس لوییز اسلک، در وضعیت دوگانه و متناقضی قرار گرفته است. او از سویی باید فعالیت های روزانه پلیسی اش را انجام دهد و از سوی دیگر، به طور پنهانی با یک گروه تبهکاری همکاری دارد. فشارهایی هم که از سوی هر دو گروه بر او می آید در کنار وضعیت بغرنج زندگی خانوادگی با فرزند معلول و همسر حساسش، موقعیت او را بغرنج تر و پیچیده تر می کند. ساخت حرفه ای سریال هم به بهترین شکل به داستان جذاب آن جان بخشیده است.
* «فوتسالیست ها» برای شبکه امید به زمین می‌روند
سریال انیمیشن «فوتسالیست ها» با گویندگی ۲۷ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شده است.
این سریال در گونه انیمیشن، ورزشی ساخت ژاپن در سال ۲۰۲۲ قرار است از شبکه امید سیما پخش شود. مدیر دوبله این سریال مهسا عرفانی و صدابردار آن سهیل عابدی است. شیلا آژیر، رضا آفتابی، زهره اسدی، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، شهراد بانکی، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، شهریار ربانی، حسین سرآبادانی، علیرضا شایگان، پریا شفیعیان، خشایار شمشیرگران، سعید شیخ زاده، محمد صادقیان، سحر صحامیان، بهروز علی محمدی، پویا فهیمی، کوروش فهیمی، امیربهرام کاویانپور، علی منانی، اردشیر منظم و مهسا عرفانی صداپیشه های این اثر بوده اند.
در این سریال خواهیم دید: زمانی که هارو یاماتو مسابقات قهرمانی جام‌جهانی زیر ۱۸ سال را تماشا می‌کند، تحت تاثیر بازی یک بازیکن ژاپنی به نام توکیناری تنوجی قرار می‌گیرد. حال هارو یاماتو تصمیم می‌گیرد با هدف تبدیل شدن به یک بازیکن قدرتمند مانند تنوجی، به تیم فوتسال دبیرستان کویو بپیوندد. در آنجا او دوستان جدیدی پیدا کرده که با هم با رقبای خود روبرو می‌شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه