روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور - شماره 4665

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران مطرح کرد:

پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ساخت ۳۸ هکتار گلخانه‌ در مازندران


   مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران گفت: این بانک طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای ۲۵ طرح در سطح ۳۸ هکتار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ساخت گلخانه  پرداخت کرده است.
 دکتر هوشنگ حیدرنژادیان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود : علاوه بر این تعداد سه طرح گلخانه ای دیگر به مساحت بیش از ۲ هکتار و اختصاص بیش از ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله تصویب و انعقاد قرارداد است.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۰ طرح از بخش های مختلف کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی و غذایی به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال، مصوب و آماده انعقاد قرارداد است.
پرداخت بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی مازندران
حیدرنژادیان گفت: شعب بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۹۰ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات، به ۵۵ هزار و ۱۷۸ نفر از فعالان در زیر بخش های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۴۶ هزار و ۵۹۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۳ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال به تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده است.
پرداخت بیش از ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی
مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران با اشاره به این که طی ۲ سال گذشته، بیش از ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک، با نرخ ترجیحی ۱۵درصد به متقاضیان پرداخت کرده است، گفت : با پرداخت این تسهیلات ۲۵۴ فقره تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی خریداری شده توسط کشاورزان وارد چرخه مکانیزاسیون کشاورزی این استان شده که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان شده است.
پرداخت بیش از ۵۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری
حیدرنژادیان در بخش دیگری با اظهار این که در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی این بانک به از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، مبلغ پنج هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری پرداخت کرده و این میزان تسهیلات به ۳۹۰۲ نفر از متقاضیان پرداخت شد.
وی تصریح کرد: شعب بانک کشاورزی استان مازندران در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ۸۰ نفر از واجدان شرایط تسهیلات پرداخت کرد.
بخشودگی سود و جرائم دیرکرد
وی ادامه داد: شعب بانک کشاورزی استان مازندران از محل بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه و منابع داخلی، مبلغ سه هزار و هفت میلیارد ریال برای تسویه بدهی بدهکاران، جذب و تعداد ۱۷ هزار و ۴۵۰ فقره از بدهکاران از این بخشودگی استفاده و بدهی خود را تسویه کردند.
پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال خسارت صندوق بیمه کشاورزی مازندران
وی ادامه داد: به منظور کاهش تاثیر مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی و جبران بخشی خسارات وارده به کشاورزان در ۲ سال زراعی گذشته مازندران، تعداد ۷۲ هزار و ۵۷۵ فقره بیمه نامه صادر و مبلغ یکهزار و ۴۲ میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان که محصولات خود را بیمه کرده بودند، پرداخت شده است.
صندوق بیمه کشاورزی در راستای برنامه ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی، محصولات جهش تولید در دیمزارها از جمله: گندم، جو و کلزای دیم و همچنین محصول برنج در کشاورزی قراردادی را تحت پوشش بیمه قرار داده است.
حیدرنژادیان با بیان اینکه بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ تعداد ۲۹ ملک تملیکی به ارزش ۳۹۷۸۸ میلیارد ریال را واگذار کرده است، گفت:در راستای خرید تضمینی محصولات استراتژیک در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، تاکنون ۲۲۳ هزار تن گندم به ارزش ۳۵ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شده و ۶ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال از گندم خریداری شده در سال ۱۴۰۳ در صف پرداخت قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه