روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

عضو کمیسیون امنیت ملی

نتانیاهو امنیت منطقه و منافع آمریکا را گروگان باقی ماندن خود در قدرت گرفته است

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا راهی به غیر از حذف نتانیاهو برای برقراری دیپلماسی و حفظ آرامشی که همگان از آن سود می برند در پیش رو ندارد.
ابوالفضل ظهره وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «کائنات» در خصوص تاکید حماس بر شروط تعیین شده و عدم عدول از شروط مطرح کرده خود به بازی نتانیاهودر جنگ غزه اشاره کرد و گفت: نتانیاهو هیولایی است که امنیت و بقای رژیم صهیونیستی و منافع منطقه ای آمریکا و غرب را برای روی کار ماندن و در عرصه قدرت ماندن خود به گروگان گرفته به طوری که همه دنیا می دانند وی از ابتدای حمله به غزه و از زمانی که در این سمت روی کار بوده بازی  صفر و یک را کلید زده و دراین بازی صفر و یک به هیچ عنوان کوتاه نیامده، چرا که می داند کوتاه آمدن به زیان خودش و از دست رفتن بقای وی در عرصه قدرت تمام می شود.
وی در این باره بیان داشت: کسانی که رژیم صهیونیستی را حمایت می کنند باید به این نکته آگاه باشند که مجموعه راهبردهای دولت جنگ طلب نتانیاهو به نفع جهان نیست، و خوب می دانند مطالبات حماس منطقی و به حق است. ظهره وند یادآور شد: حماس در مذاکرات پیشین مطالبات به حق خود را بیان کرده و بر تحقق آن تاکید دارد. قاعدتا اگر چنانچه مطالبات به حق حماس محقق نشود چون مذاکره صورت گرفته و مواضع حماس روشن شده واتفاقا امریکایی ها نیز مطالبات حماس را پذیرفته اند؛ پس توپ در زمین نتانیاهو می افتد و مشخص است که وی مانع تحقق آتش بس و پایان نسل کشی در غزه است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تضمین ملاحظات مد نظر حماس و محور مقاومت برای دست یافتن به آتش بس فقط باید عملیاتی شود. این موضوع نشان می دهد اتفاقا آمریکا باید نشان دهد که مایل به باقی ماندن نتانیاهو درعرصه قدرت است یا خیر؟ وی در این باره تاکید کرد: در صورتی که نتانیاهو روی کار بماند و منطقه به سمت جنگ فراگیر و به هم ریختگی ژئوپلیتیکی برود قطع به یقین آمریکا در منطقه گرفتار می شود، بنابراین آمریکا راهی به غیر از حذف نتانیاهو برای برقراری دیپلماسی و حفظ آرامشی که همگان از آن سود می برند در پیش رو ندارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه