روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد - شماره 4660

مراسم تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس تامین اجتماعی گلستان برگزار گردید


 به مناسبت سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز اداره کل تامین اجتماعی استان گلستان برگزار شد.در ابتدا نوروزی نماینده مردم شریف شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مدیون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که همه هستی خود را وقف اعتلا و ماندگاری ایران اسلامی کردند و با تحمل سختی‌ها برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند.دکتر رحمت اله نوروزی ضمن اشاره به سختی های آزادگان عزیز در دوران  هشت سال دفاع مقدس بیان داشت :  آزادگان در طول جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیام آوران انقلاب و مردان صحنه ایثار بودند، آنان غریبانه و مظلومانه در میان دشمنی‌ها و تلخ کامی‌های دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال این مرز و بوم را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.سپس زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان فرا رسیدن سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان هشت سال دفاع مقدس به کشور را گرامیداشت.در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایا از آزادگان سرافراز همکار تجلیل شد.

شورای خانواده کانون گمیشان، جلسه تشکیل داد
 شورای خانواده و باشگاه مادران کانون گمیشان، برای مشارکت هر چه بیشتر خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون جلسه تشکیل داد.به گزارش تشبیه نیوز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، و به گفته‌ی افروز عطایی قرنجیک، سرپرست مرکز گمیشان هدف از برگزاری این جلسه، معرفی و آشنایی والدین با فعالیت‌های کانون و اطلاع‌رسانی جشنواره قصه‌گویی و تشریح شیوه‌نامه‌ی آن بود.در این جلسه خانواده‌ها ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در این جشنواره، در اطلاع‌رسانی آن نیز کمک‌‍یار کانون باشند.

از خرداد ماه تا امروز
۵۰۰ هکتار از منابع ملی همدان
طعمه حریق شده است
 رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان گفت: از خرداد ماه تا کنون با آغاز فصل گرما ۳۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع و عرصه منابع طبیعی این استان رخ داده و بیش از ۵۰۰ هکتار از عرصه منابع ملی استان همدان دچار حریق و آتش‌سوزی شده است.
سید محمدامین مشعریان  اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در عرصه منابع ملی از طریق عوامل انسانی بوده که عمدتاً به‌صورت سهوی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه فصل حریق در سطح مراتع و عرصه‌های ملی استان همدان معمولاً از خرداد ماه آغاز می‌شود و تا مهر ماه ادامه دارد که امسال با توجه به گرمای هوا، میزان آمار حریق در سطح  عرصه منابع طبیعی استان زیاد بوده است، گفت: بیش از ۴۶ درصد حریق‌ها در عرصه منابع طبیعی در روزهای پایان هفته که مردم به طبیعت می‌روند اتفاق می‌افتد و ۵۴ درصد حریق‌ها نیز در سایر روزها رخ می‌دهد.
او ادامه داد: در ساعت ۱۲ ظهر تا شش بعدازظهر بیشترین تعداد موارد حریق را در عرصه منابع طبیعی داشته‌ایم، چون دمای هوا در این ساعت‌ها افزایش می‌یابد و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند و موجب حریق می‌شود. مشعریان با تاکید بر اینکه لازم است مردم با رعایت نکات ساده برای جلوگیری از هرگونه حریق احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی همیار ما باشند، بیان کرد: هنگام گردش در طبیعت، هیچ زباله‌ای بویژه زباله شیشه‌ای نباید در طبیعت باقی بماند، چون زباله‌های شیشه‌ای در گرمای هوا و زیر نور خورشید خاصیت ذره‌بینی پیدا می‌کنند و دمای نقطه‌ای را بالا می‌برند و موجب حریق می‌شوند.
وی گفت: مردم در طبیعت از روشن کردن آتش در نقاطی که پوشش گیاهی زیادی دارد و احتمال سرایت آن به سایر نقاط مراتع وجود دارد خودداری کنند، چون کنترل آتش‌سوزی در چنین نقاطی سخت خواهد بود.
مشعریان با بیان اینکه طبیعت و عوارض آن، رفتار حریق را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند، ادامه داد: مردم حتماً در  پایان طبیعت‌گردی، از خاموش شدن آتش به‌طور کامل مطمئن شوند چون کوچکترین جرقه آتش در طبیعت موجب حریق بزرگی در طبیعت و عرصه منابع طبیعی خواهد شد.

درپی خراب شدن یک دستگاه
بیماران سرطانی در خراسان شمالی سرگردان هستند
 رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی از خراب شدن دستگاه شتاب‌دهنده خطی در بخش پرتودرمانی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد و سرگردانی بیماران برای ادامه درمان خبر داد.
حمید حریری  با اشاره به اینکه چند ماه است این دستگاه خراب شده و هنوز تعمیر نشده است، اظهار کرد: بیماران در بخش پرتودرمانی در بجنورد به‌صورت رایگان درمان می‌شدند؛ اما با خراب شدن دستگاه مجبورند به شهرهای مشهد، تهران، سبزوار و ... مراجعه کنند.
وی گفت: هزینه هر جلسه پرتودرمانی سه میلیون تومان است و برای ۴۰ جلسه، بیماران باید ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند که برای آن‌ها مبلغ زیادی است و خراب شدن دستگاه شتاب‌دهنده خطی در بجنورد آه و ناله بیماران مبتلا به سرطان این استان را درآورده است.
حریری با اشاره به اینکه بیماران قادر به پرداخت این هزینه ها نیستند، ادامه داد: این مشکل سبب شده است تا تعدادی از بیماران درمان را رها کنند. وی تاکید کرد: این دستگاه باید هرچه سریع‌تر تعمیر شود و مسئولان علوم پزشکی استان تا زمان تعمیر دستگاه می‌توانند با مسئولان علوم پزشکی سایر استان‌ها مذاکره کنند تا بیماران این استان را تحت پوشش قرار دهند و بیماران با هزینه‌های خیلی کمتر یا رایگان پرتودرمانی را انجام دهند. رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی افزود: سرطان، بیماری‌ای نیست که بیماران منتظر بمانند تا قطعه خراب‌شده این دستگاه از خارج بیاید و دستگاه تعمیر شود و درمان از سرگرفته شود، مسئولان استان باید به دنبال چاره‌ای برای حل این مشکل باشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه