روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد - شماره 4655

تشکیل ستاد هماهنگی رای اعتماد به کابینه دولت چهاردهم


  معاون پارلمانی رئیس جمهور برای مدیریت بهینه جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی و ایجاد هماهنگی لازم برای آشنایی نمایندگان با برنامه های اعضای کابینه چهاردهم، ستاد هماهنگی رای اعتماد با حضور معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تشکیل داد. شهرام دبیری در دومین روز از فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در محل دفتر دولت در مجلس با ۱۹ نفر از معاونین امور مجلس وزارتخانه ها جلسه هم اندیشی برگزار کرد. در این نشست آخرین وضعیت رای اعتماد و نحوه شرکت وزرای پیشنهادی در کمیسیون ها و مباحث مربوط به موافقین و مخالفین و چالش های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت و معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی و فوری خود برای استفاده مناسب از فرصت ها و فعال کردن تمامی ظرفیت های موجود برای معرفی بهتر وزرای پیشنهادی و جلب موافقت نمایندگان برای رای اعتماد را با دکتر دبیری در میان گذاشتند. بر این اساس با پیشنهاد دبیری کمیته رای اعتماد به وزرای پیشنهادی با مسئولیت معاون امور مجلس هر وزارتخانه ذیل ستاد هماهنگی رای اعتماد به کابینه دولت چهاردهم با مدیریت معاون امور مجلس رئیس جمهور تشکیل گردید. بنا بر برنامه ریزی با هماهنگی معاونت نظارت و هماهنگی و تقنینی معاونت امور مجلس انجام داده از امروز صبح وزرای پیشنهادی با حضور در دفتر دولت در مجلس، با زمان بندی مشخص در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور پیدا کردند و امکان گفت و گو و آشنایی نمایندگان با وزرای پیشنهادی فراهم شده است.

 

ایجاد فضای مثبت در مجلس
مردم منتظر عملکردها بمانند!
  دیروز مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود نوشت: «مردم عزیز، سرمایه بزرگ دولت شمایید، توجه و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه ارزشمند است. بی‌تفاوتی به رفتار سیاستمداران جای خود را به انتقاد داده است. این یعنی ما یک گام به جلو رفته‌ایم. در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحبنظران متعددی مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی، بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم. صبر کنید کابینه کار کند و آن‌ را از روی عملکردش نقد کنید.»
فضای مثبت کمیسیون‌های مجلس درباره وزرای پیشنهادی دولت
عباس پاپی‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: فضای مثبتی در کمیسیون‌ها درباره وزرای پیشنهادی دولت وجود دارد و فقط در یکی دو مورد ابهامات و سوالاتی وجود دارد که امیدواریم با ارائه توضیحات بیشتر برطرف شود. وی خاطرنشان کرد: مجلس در کنار و همراه دولت و برنامه‌اش همکاری با دولت است و قطعا موفقیت مجلس موفقیت دولت و بالعکس و موفقیت مجلس و دولت، موفقیت مردم محسوب می‌شود. فصل مشترک همکاری‌های مجلس و دولت برنامه هفتم توسعه و قوانین و اسناد بالادستی است و با محوریت این موارد است که مجلس و دولت تعامل و همکاری خواهند داشت.
نوبخت: باید امیدوارانه از پزشکیان حمایت کرد
محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه، پیرامون موضوع کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: «انتظارات اساسی از دکتر پزشکیان برای تحکیم حقوق شهروندی، تعاملات جهانی و گشایش‌های اقتصادی بیش از آنکه به ترکیب کابینه مربوط باشد به «اراده» و «شجاعت» ایشان وابسته است. خصوصیاتی که در دکتر پزشکیان وجود دارد. از این رو باید امیدورانه همچنان حمایتش کرد.»
اصلاح‌طلبان حق انتقاد دارند، ولی واقعیت‌ها را در نظر بگیرند
اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره ترکیب کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور اظهار کرد: به کابینه معرفی‌شده انتقاداتی وجود دارد که برخی از آنها بجا و برخی نابجا است. فعلا نمی‌توان قضاوت مطلق درباره کارآمدی کابینه داشت. به هرحال یکی از محورهای گفتمان پزشکیان، خاتمه دادن به دعواهای سیاسی بود و به نظر من او با این ترکیب کابینه می‌خواهد به این گفتمان خود عمل کند و از این جهت، رفتارش در راستای گفتمانش قرار دارد و نقدی به آن وارد نیست. وی افزود: اصلاح‌طلبان حق انتقاد به کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور را دارند، ولی واقعیت‌ها را هم در نظر بگیرند. مردم نیز به جای اشخاص، عملکرد آنها در کابینه را مبنای قضاوت خود قرار دهند.
پولادی: کابینه پیشنهادی نشانه بنای دولت بر همدلی با مجلس است
کامران پولادی، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت، درباره لزوم همدلی میان مجلس شورای اسلامی و دولت چهاردهم برای تشکیل هرچه زودتر کابینه دولت جدید به ایسنا گفت: ‌با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و تاکید ایشان بر همدلی و تعامل سازنده، قوای سه‌گانه وظیفه دارند تا بهترین همکاری را حول توصیه‌های رهبری با یکدیگر داشته باشند. وی ادامه داد: پس از ارائه لیست وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی متوجه شدیم که اراده خوبی از سوی دولت چهاردهم برای موضوع همدلی شکل گرفته است و قطعا نمایندگان نیز  این همدلی و همکاری را ادامه خواهند داد. البته مجلس دوازدهم حتما شاخص‌ها و ویژگی‌های مدنظر رهبر انقلاب برای وزرای انقلابی را مدنظر خواهد داشت و براساس آن به وزرای پیشنهادی رای اعتماد خواهد داد. البته رئیس‌جمهور محترم نیز قطعا با توجه به این شاخص‌ها وزرای مربوطه را معرفی کرده است.
سالاری: وزرای معرفی‌شده، نمایندگان را در توانمندی خود اقناع کنند
عثمان سالاری، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، عنوان کرد: مجلس در بررسی و دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی وسواس، دقت نظر و احتیاط بسیاری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه