روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد - شماره 4653

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گوبا کائنات

زلنسکی تلاش می کند برگ برنده ای با حمله به روسیه در مذاکرات صلح داشته باشد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: در یک نگاه کلان باید گفت هیچ چشم انداز روشن و مثبتی حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص آتش بس و کاهش تنش و ناآرامی و جنگ روانی میان مقامات روسیه و غربی دیده نمی شود.
مرتضی مکی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص حمله اوکراین به خاک روسیه درباره حواشی جنگ در اوکراین گفت: طی روزهای گذشته در عرصه میدانی شاهد یکسری تحولات در خطوط نبرد روسیه و اوکراین بوده ایم. یکی از برجسته ترین خبرها دراین زمینه، نفوذ ارتش اوکراین به یکی از شهرهای مرزی روسیه به نام کورسک است که گفته می شود نبرد سنگینی میان نظامیان اوکراین و ارتش روسیه در این منطقه روی داده است به طوری که ارتش روسیه حدود 75 هزار نفر از ساکنین این شهر و منطقه را از محل مناقشه خارج کرده است.
وی در این باره یادآور شد: در طی روزهای اخیر شاهد شدت گرفتن نبرد ارتش روسیه و اوکراین در دریای سیاه نیز بودیم؛ در مقابل حملات ارتش اوکراین، گسترش درگیری ها در دیگر خطوط نبرد وحملات هوایی موشکی و پیشروی ارتش روسیه در دیگر مناطق اوکراین گزارش شده است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات و تحولات روزهای اخیر می تواند به منزله تغییری در روند سیاسی و بحران اوکراین و روسیه باشد، باید گفت  گمانه زنی های زیادی در این خصوص مطرح شده است. مرتضی مکی معتقد است: گفته می شود که اوکراین با این حملات تلاش می کند کارت قدرتمندتری در صورت رایزنی برای آتش بس در دست داشته باشد؛ از طرف دیگر گفته می شود ارتش روسیه به دنبال تشدید این حملات در جهت واکنش به اقدامات ضد روسی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در هفته های گذشته است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل یادآور شد: اینگونه تلقی می شود که شاید شدت گرفتن این تنش ها، اروپا را مجبور کند به صورت جدی تری بر موضوع گفت و گو و آتش بس با روسیه تمرکز کنند.
مرتضی مکی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: در یک نگاه کلان باید گفت هیچ چشم انداز روشن و مثبتی حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص آتش بس و کاهش تنش و ناآرامی و جنگ روانی میان مقامات روسیه و غربی دیده نمی شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه