روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد - شماره 4652

مدیرعامل محک خبر داد:

تشکیل شبکه ارتباطی یکپارچه محک با موسسات تسکین تبریز، کسا اصفهان و خراسان مشهد


  مدیرعامل مؤسسه محک با بیان اینکه توانمندسازی سه مؤسسه کسای اصفهان، مؤسسه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان خراسان و تسکین تبریز توسط محک انجام گرفته است، گفت: توانمندسازی این سه مؤسسه در یک شبکه یکپارچه با توجه به تعداد مراجعان بالا به آنان و انتقال تجربیات مؤسسه محک در ارائه خدمات درمانی، رفاهی، اقتصادی و روان‌شناختی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان انجام گرفته است. به گزارش کائنات، وی افزود: در گذشته، خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان پس از تشکیل پرونده فرزندشان در تهران، مستندات هزینه‌های درمانی کودکانشان را از شهر محل اقامت خود برای محک در تهران ارسال کرده و سپس هزینه‌هایی که کرده بودند را از محک دریافت می‌کردند. اما برخی از خانواده‌ها نمی‌توانستند هزینه اولیه آغاز درمان را تأمین کنند و منتظر شوند تا محک پس از دریافت مستندات مبلغ پرداخت شده را به آنان بازگرداند؛ به همین دلیل مؤسسه محک فعالیت‌هایش را در شهرستان‌ها آغاز کرد. در مرحله نخست، دعوت نامه‌ای برای مددکاران اجتماعی، خیریه‌های فعال و خیرین شناخته شده شهرستان‌ها ارسال شد تا ظرفیت‌های مناسب همکاری با محک شناسایی شود. وی ادامه داد: بر همین اساس 3 خیریه فعال در شهرهای اصفهان، تبریز و خراسان شناسایی شدند و قرارداد دوجانبه محك با آنها، با باور به تأثیر ظرفيت‌سازی در ايجاد مؤسسات مردم‌نهاد مشابه در شهرستان‌ها و با هدف يكپارچه‌سازی و توزیع عادلانه خدمات به جامعه هدفِ تحت پوشش، امضاء شد. در این قرارداد، تسهیل دسترسی به خدمات محک، پرداخت هزینه‌ها در محل و تداوم بهترین درمان برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مورد تفاهم قرار گرفت. مدیرعامل مؤسسه محک تأکید کرد: با توجه به اینکه مؤسسات فعال در شهرستان‌ها شناخت بیشتری از نیازها و مشکلات اعضای جامعه خود در بافت بومی دارند، می‌توانند با توانمند شدن و حرکت در مسیر خوداتکایی برای ارائه‌ کارآمدتر خدمات درمانی و حمایتی در گستره‌ای وسیع‌تر، نقش موثری داشته باشند.  به گفته مدیرعامل مؤسسه محک، قرار است در شهرستان‌های دیگری مانند ارومیه ، زنجان، دزفول و ... نیز همکاری نیکوکاران با موسسه محک گسترش یابد. احمدیان در پایان گفت: امیدواریم راه‌اندازی شبکه ارتباطی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، زمینه دسترسی هر چه بهتر و شایسته‌تر کودکان را فراهم آورد.
 
مدیرکل نظارت بر فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا  تاکید کرد؛
ضرورت تولید غذاهای با ماندگاری بالا برای اربعین
 مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر ضرورت تولید غذاهای با ماندگاری بالا برای زوار عتبات در اربعین حسینی، از پایش مستمر انبارهای نگهداری این فراورده‌ها خبر داد.
دکتر عبدالعظیم بهفر با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین دغدغه های زوار در پیاده‌روی اربعین، تأمین و توزیع غذای سالم با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب است که در صورت عدم توجه و دقت کافی به ویژه با گرمای کم نظیر ماه و روزهای اخیر می‌تواند به چالش جدی برای شرکت کنندگان دراین مراسم معنوی تبدیل شود.
وی همچنین با طرح این موضوع که امروزه بیشترین رقابت در صنعت غذا در ابعاد تکنولوژیک آن است، خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای حفظ و گسترش بازار صنعت غذا و فرآوری غذا امری ضروری است و آینده متعلق به محصولات و فرآورده‌هایی است که اهدافی همچون بهبود کارایی، طولانی شدن عمر ماندگاری و تازگی محصول، بهبود کیفیت و ایمنی غذا را از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر خلاء و نانو دنبال می‌کند. وی در پایان سخنانش با بیان اینکه مبتنی بر مقررات فراوده‌های غذایی و آشامیدنی، نظارت بر مراکز نگهداری و سردخانه‌ها، مشمول اخذ مجوزهای بهداشتی است، تصریح کرد: نظارت بر رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی در انبارها و مراکز نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی به منظور کنترل و حفظ سلامت محصولات و در پی آن سلامت جامعه ضروری است و بخش مهمی از زنجیره تامین غذا محسوب می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه