روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

رئیس پلیس راهور فراجا:

دلیل ترافیک تهران بی‌نظمی است


  رئیس پلیس راهور فراجا در نشستی خبری از کاهش مدت زمان فرآیند تعویض پلاک به کمتر از ۳۰ دقیقه خبر داد، از کیفیت بدنه خودروهای تولید داخل انتقاد کرد و همچنین گفت که طرح ترافیکی اربعین از 19 مردادماه آغاز می‌شود و بهتر است که زائران با خودروی شخصی به مرزها بروند.
سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری که روز گذشته در شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به آمارهای رسمی از تصادفات رانندگی در کشور در بهار امسال گفت: برابر آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه تعداد ۳۵۹ نفر معادل ۷.۸ درصد کمتر جان خود را از دست داده‌اند. این درحالی است که در این مدت ما شاهد افزایش تعداد خودروها، ترددها و کاربران ترافیک بوده‌ایم.
وی در ادامه به خدمات پلیس راهور اشاره کرد و گفت: در گذشته فرایند نقل و انتقال خودرو بیش از یک ساعت و نیم زمان می‌برد، در حالی که امروز با اقدامات انجام شده این زمان به زیر نیم ساعت رسیده است.
* افزایش سقف جریمه برای توقیف خودروها به ۵ میلیون تومان
حسینی همچنین از افزایش سقف جریمه برای توقیف خودرو خبر داد و گفت: سقف جریمه‌ای که برای توقیف خودروها وجود دارد از دو میلیون به پنج میلیون تومان افزایش یافت.
وی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی اخیر خود پیرامون پیشنهاد به دولت برای انتخاب وزرای صمت و راه گفت: انتظار پلیس از دولت چهاردهم این است که در انتخاب وزرایی که می‌توانند نقش کلیدی در ساماندهی ترافیک و کاهش سوانح داشته باشد دقت لازم را به کار بگیرد. وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی و ... جزو افرادی هستند که اگر دغدغه کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن را داشته باشند، در این حوزه می‌توانیم به خوبی عمل کنیم.
حسینی درباره فرار رانندگان از صحنه تصادفات جانی هم گفت: مهم‌ترین دلیل فرار افراد از صحنه تصادف ترس است؛ اما باید بگویم که پلیس موارد بسیاری بوده است که فرد از صحنه تصادف فرار کرده اما پلیس او را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کرده است.
وی درباره کمین پلیس در جاده‌ها نیز گفت: بنای ما در پلیس راهور این است که اصلا ماموران کمین نکنند، اینکه مامور ما با خودروی راهور و سه‌پایه دوربین در کنار جاده یا راه می‌ایستد دیگر کمین نیست. به نظرم در برخی از موارد باید به تعریف درستی از کلمه کمین برسیم.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا پلیس راهور در زمینه کشف حجاب وظیفه‌ای دارد یا خیر گفت: مقوله طرح عفاف و حجاب به تمامی یگان‌ها و پلیس‌های تخصصی ابلاغ شده است و پلیس راهور هم در این زمینه مسئولیت دارد.
* دلیل ترافیک تهران بی نظمی است
رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسشی درباره افزایش حجم ترافیک در تهران و چرایی آن نیز گفت: موضوع ترافیک همانطور که بارها گفته‌ام، ناشی از بی نظمی است. تغییر جهت های بی دلیلی و ناگهانی، پارک دوبل، تخلفات ساکن و ... وجود دارد و همین موضوع مردم را ناراحت می‌کند. در کشورهای توسعه یافته نیز ترافیک وجود دارد، اما بی نظمی وجود ندارد. مردم از بی نظمی در ترافیک بیشتر ناراحت و عصبانی می‌شوند. در مورد ترافیک تهران هم یکی از دلایل بی نظمی ترافیک است. طبق آمارهای ما در روزهای اخیر تردد افزایش چندانی نداشته و مانند قبل بوده است. حالا ممکن است فعالیت‌های عمرانی و گرمای هوا و... هم سبب کندی آن شده باشد.
وی همچنین از افتتاح مرکز آزمایش تصادفات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند مقاومت خودروها در برابر تصادفات را ارزیابی کند که بسیار مهم است. البته مسئولیت آن با پلیس نیست.
* انتقاد از افتتاح شتاب‌زده راه‌ها
حسینی درباره نبود زیرساخت‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های جدید الاحداث نیز اظهارکرد: ما بارها گفته‌ایم که نباید یک راه جدید شتاب زده افتتاح شود. ما نسبت به این موضوع انتقاد خود را اعلام کردیم و تاکید داریم که حتما باید زیرساخت‌های ایمنی و نظارتی در جاده‌ها کامل شده و بعد نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام شود.
وی درباره سهم تقصیر دستگاه‌ها در تصادفات نیز گفت: ما این کار را انجام می‌دهیم و شهرداری‌ها و راهداری به ترتیب سهم تقصیر را در حوادث داشتند.
رئیس پلیس راهور فراجا در مورد زمانبندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز گفت: زمانبندی چراغ‌ها هوشمند است و گاهی ممکن است در ساعات پیک ترافیک این زمانبندی تغییر کرده و دستی شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه