روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد - شماره 4648

در نمایشنامه‌ای از ساموئل بکت؛

کیانو ریوز با «در انتظار گودو» در برادوی

 کیانو ریوز و الکس وینتر پس از «بیل و تد»، اکنون در برادوی با «در انتظار گودو» همراه می‌شوند.
به گزارش ورایتی، کیانو ریوز و الکس وینتر برای نمایش «در انتظار گودو» ساموئل بکت در برادوی با هم همراه می‌شوند. در این نمایش که به کارگردانی جیمی لوید ساخته می شود، ریوز نقش استراگون و وینتر نقش ولادیمیر را بازی خواهند کرد.این نمایش در پاییز ۲۰۲۵ در تئاتر ATG روی صحنه می‌رود.بازیگران «بیل و تد» در بیانیه‌ای مشترک گفتند: ما بسیار هیجان‌زده هستیم که با هم روی صحنه می‌رویم و با جیمی لوید بزرگ در یکی از نمایش‌های مورد علاقه‌مان کار می‌کنیم.ریوز و وینتر سال ۱۹۸۹ با فیلم کمدی علمی-تخیلی «ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد» همکاری خود را شروع کردند. آنها این ماجراجویی را با «سفر وحشیانه بیل و تد» در سال ۱۹۹۱ دنبال کردند و تقریباً سه دهه بعد یک بار دیگر در سال ۲۰۲۰ در فیلم «بیل و تد: رویارویی با موسیقی» با هم همراه شدند. ریوز که با این نمایش برای نخستین بار در برادوی روی صحنه می‌رود، یکی از ثابت‌ترین ستاره‌های سینمای هالیوود است که با مجموعه‌های «جان ویک» و فیلم‌های «ماتریکس» درخشیده است. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «کنستانتین»، «آیداهوی اختصاصی خودم»، «روابط خطرناک»، «هدیه»، «بودای کوچک»، «یکی باید کوتاه بیاید» و «۴۷ رونین» اشاره کرد.وینتر که بازیگر، نویسنده و کارگردان است، به تازگی تولید فیلم «بزرگسالی» را به پایان رسانده و در آن در کنار جاش گاد و کایا اسکودلاریو نقش اصلی را ایفا کرده است. او فیلم‌های مستندی از جمله «اثر یوتیوب»، «زاپا»، «بچه‌های شوبیز» و «اسناد پاناما» را کارگردانی کرده و در برادوی هم روی صحنه رفته که ایفای نقش جان دارلینگ در «پیتر پن» محصول سال ۱۹۷۹ و لوییس لئونونز در «پادشاه و من» از جلمه آنهاست.از آثار لوید به عنوان کارگردان نمایشی که بارها جایزه برده می‌توان به «رومئو و ژولیت»، «سانست بلوار»، «تاثیر»، «خانه عروسک»، «مرغ دریایی»، «سیرانو دو برژرک»، «خیانت» و … اشاره کرد.

با ساخت یک سریال؛
اسکورسیزی وارد مرحله جدید می‌شود
  مارتین اسکورسیزی گفته نمی‌خواهد دیگر «فیلم بزرگ» دیگری با کلی ملحقات و برنامه‌ریزی و بودجه بسازد.
به گزارش ورلد آف ریل، پس از ساخت فیلم‌هایی در ابعاد عظیم مانند «ایرلندی» و «قاتلان ماه گل»، حالا اسکورسیزی در یک جلسه پرسش و پاسخ با مخاطبانش گفته است دیگر نمی‌خواهد به سراغ ساخت فیلم‌های عظیم با بودجه عظیم برود. اسکورسیزی گفت در حال کار ساخت یک سریال محدود است و می‌خواهد خودش همه آن را کارگردانی کند، نه مانند سریال «امپراتوری بوردواک» یا «وینیل» که فقط کارگردانی پایلوت آنها را برعهده داشت. به نظر می‌رسد این برنامه احتمالاً از سوی شبکه اچ‌بی‌او به اسکورسیزی پیشنهاد شده باشد، زیرا او با این شبکه رابطه نزدیکی دارد. وی افزود: متوجه شدم که اگر قرار باشد سریالی بسازم فقط می‌توانم قسمت‌های پایلوت را کارگردانی کنم. درمورد «وینیل»، در پایان فصل اول، به این نتیجه رسیدم که باید بیشتر درگیر ساخت آن می‌شدم. اسکورسیزی همچنین گفت احتمالاً بعد از فیلم «عیسی» اقتباسی از رمان «خانه» مرلین رابینسون را می‌سازد. اسکورسیزی اضافه کرد که او واقعاً نمی‌خواهد دوباره فیلم بزرگ دیگری با صدها چیز جانبی بسازد. معنی این سخنان می‌تواند این باشد که «شرط» و «سیناترا» ساخته نمی‌شود. سال پیش اسکورسیزی ایده کارگردانی «شرط‌» را بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید گران لاس در سر داشت. این فیلم شامل صحنه‌های جانبی زیادی بود. فیلمسازی اسکورسیزی در مرحله جدیدی برمبنای فیلمسازی صمیمی‌تر می‌تواند سینمای متفاوتی باشد زیرا او از زمان فیلم «احیای مردگان» در سال ۱۹۹۹ تولیدی با بودجه کم نساخته است. از سال ۲۰۰۱، اسکورسیزی تنها کارگردانی فیلم‌های عظیم و پرهزینه‌ای چون «دار و دسته‌های نیویورکی»، «هوانورد»، «رفتگان»، «گرگ وال استریت»، «ایرلندی» و «قاتلان ماه کامل» را انجام داده که همه با استقبال خوب و چندین نامزدی در اسکار به نتیجه رسیده اند.

در سی و هفتمین دوره؛
داوران جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ معرفی شدند
  جشنواره فیلم توکیو اعضای هیات داوران بخش رقابتی ۲۰۲۴ را معرفی کرد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، هیات داوران بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو معرفی شدند. روز جمعه، برگزارکنندگان جشنواره از جانی تو فیلمساز هنگ‌کنگی، ایلدیکو انیدی فیلمساز مجارستانی، آی هاشیموتو بازیگر ژاپنی و کیارا ماسترویانی بازیگر فرانسوی در کنار تونی لیانگ، رئیس هیات داوران که پیش از این انتخاب شده بود، به عنوان اعضای هیات داوران بخش رقابتی اصلی ۲۰۲۴ نام بردند. جانی تو، مانند تونی لیانگ اسطوره سینمای هنگ کنگ برای فیلم‌های اکشن و جنایی خود در سراسر جهان شهرت دارد. از آثار این فیلمساز کهنه کار و پرکار می‌توان به «اخبار فوری»، «تبعیدی»، «کارآگاه دیوانه»، «جنگ مواد مخدر» و فیلم‌های سه گانه «انتخابات» اشاره کرد. وی که از چهره های مشهور جشنواره‌ای است تاکنون ۶ فیلم در جشنواره کن داشته که ۲ فیلم از این میان در بخش رقابت اصلی حضور داشتند و ۴ فیلم وی برای بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز انتخاب شدند. ایلدیکو انیدی نویسنده و کارگردان درام مجارستانی «درباره جسم و روح» است که خرس طلای جشنواره فیلم برلین و جایزه اصلی جشنواره فیلم سیدنی را برد و نامزدی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۱۸ را کسب کرد. جدیدترین فیلم انیدی، «داستان همسر من» با بازی لئا سیدو سال ۲۰۲۱ در کن به نمایش درآمد و فیلم بعدی او با عنوان «دوست خاموش» قرار است با بازی تونی لیانگ ساخته شود. آی هاشیموتو بازیگر و خواننده ژاپنی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سفیر جشنواره فیلم توکیو بود. «مساله کریشما» و «ماکانایی: آشپزی برای خانه مایکو» درام هیروکازو کورئیدا در سال ۲۰۲۳ برای نتفلیکس از فیلم‌های اوست. کیارا ماسترویانی، بازیگر فرانسوی و دختر مارچلو ماسترویانی و کاترین دونو که با فیلم‌هایی مانند «محبوب» و «ساختن نقشه‌هایی برای لنا» کریستف اونوره و «لعنتی‌ها» ساخته کلر دنی شناخته می‌شود، دیگر عضو هیات داوران است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه