روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد - شماره 4648

سفیر ایران در مسکو:

انتقال گاز روسیه به ایران، ‌پروژه‌ای برد - برد است

  سفیر ایران در روسیه گفت: پروژه‌ انتقال گاز روسیه به کشورمان معادله‌ای برد - برد است و منافع متقابل بسیاری برای دو کشور و دو ملت به همراه دارد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، کاظم جلالی با بیان اینکه در گذشته این موضوع مطرح بود که ایران و روسیه در حوزه انرژی رقیب یکدیگر هستند و حتی برخی مطرح می‌کردند که روابط ایران و روسیه نمی‌تواند به‌دلیل رقابت در حوزه انرژی روابط پایداری باشد، گفت: شرایطی که در دنیا ایجاد شده، ایران و روسیه را به‌سوی همکاری در حوزه انرژی سوق داده است.
وی افزود: بخشی از همکاری‌های دو کشور در زمینه قیمت‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌های حوزه انرژی است؛ برای نمونه، دو کشور در اوپک‌پلاس با یکدیگر همکاری دارند، همچنین بخشی از همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه انرژی نیز به سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی مرتبط است. سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: بخش سوم همکاری‌های حوزه انرژی دو کشور مربوط به صنعت گاز است. از گذشته، ‌با موضوع سرمایه‌گذاری روس‌ها در برخی میدان‌های گازی ایران را با آن‌ها مطرح کردیم که آن بحث، هنوز باز است.
جلالی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه انتقال گاز میان دو کشور گفت:‌ برای نهایی‌شدن این تفاهم‌نامه، دو دولت مدت زیادی مذاکره کردند و این مذاکرات به نتیجه منجر شد و طرفین، ‌تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا کردند که می‌توان از آن به‌عنوان ابرپروژه در روابط دو کشور یاد کرد.
وی با بیان اینکه انتقال گاز روسیه به ایران معادله‌ای برد - برد است، اعلام کرد: این پروژه منافعی جدی برای ایران و روسیه دارد، ضمن اینکه ضرری هم برای کسی نخواهد داشت.
سفیر ایران در روسیه یادآور شد: در حوزه نفت و گاز بین دو کشور کار مهمی کلید خورده است که منافع متقابل بسیاری را برای هر دو در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه