روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد - شماره 4648

جلسه غیرعلنی مجلس درباره ترور اسماعیل هنیه برگزار شد

 مجلس شورای اسلامی روز گذشته درباره ترور اسماعیل هنیه و موارد دیگر، جلسه غیرعلنی به ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل داد.
ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس با اشاره به جزئیاتی از نشست غیرعلنی دیروز مجلس گفت: در این نشست ابتدا ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا برخی نمایندگان از جمله ابراهیم رضایی به عنوان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، گزارشی از جلسات این کمیسیون با مسئولان امنیتی در رابطه با ترور شهید هنیه به نمایندگان ارائه کردند.
مصوبه‌ای برای جلوگیری از لابی‌گری در زمان رای‌اعتماد به وزرا
وی افزود: دستور کار دیگر جلسه غیرعلنی بررسی فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بود که چند نفر از نمایندگان با حضور در سخن‌گاه، نقطه نظرات خود را در بیان کردند و در نهایت مصوب شد که وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به غیر از دو مشاور خود، حق آوردن هیچ فردی را به مجلس نداشته باشند.
ابوترابی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبلی با توجه به اینکه وزرای پیشنهادی این اجازه را داشتند که افراد متعددی را همراه خود به مجلس بیاورند، بعضاً فضای فشار به نمایندگان و لابی در مجلس برای رای‌آوری گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور شکل می‌گرفت و اصلا رویه قابل قبولی نبود.

گزارش ظریف
 از دیدارهایش در نخستین روز فعالیت در دولت
  معاون راهبردی رئیس‌جمهوری گزارشی از دیدارهای روز نخست کاری خود ارائه کرد.
محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در اولین روز کاری پس از دریافت حکم جدید، برای حفظ ارتباط با جامعه مدنی که از وظایف محوله است، چندین دیدار مفید داشتم؛ از جمله گفتگو با یکی از معاونین ستاد مرکزی دکتر پزشکیان پیرامون باشگاه توسعه‌گرایی، تبادل نظر با اعضای فرهیخته کمیته محیط زیست شورای راهبری پیرامون میثاق محیط زیست، گفتگو با فعالین نسل دوم و سوم احزاب پیرامون گسل‌های اجتماعی، مشورت با فعالین فضای مجازی در مورد راه‌های حفظ ارتباط با جامعه و نهادهای مدنی.
همچنین در ادامه جلسات در حضور رئیس محترم جمهور برای بررسی نامزدهای عضویت در هیئت دولت با در نظرگرفتن نظر نهادهای نظارتی، توجه رئیس جمهور محترم به جمع‌بندی شورای راهبری و تأکید ایشان بر تعامل، وفاق ملی، تخصص و جوان‌گرایی باعث دلگرمی بود.»

وزرای پیشنهادی
 احتمالا تا پایان هفته به مجلس معرفی می‌شوند
  سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا تا پایان هفته جاری رئیس جمهور کابینه پیشنهادی خود را به مجلس برای اخذ رای اعتماد معرفی می‌کند.
علیرضا سلیمی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد به محض معرفی وزرای پیشنهادی وارد بررسی برنامه‌ها و کارنامه وزرای پیشنهادی شود. هر زمان که لیست وزرا به مجلس شورای اسلامی اعلام شود، کمیسیون‌های تخصصی یک هفته مهلت بررسی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه