روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بحث تبلیغ دین است


  سیمین رئیسی: حجت‌الاسلام سید بصیر موسوی در نشست با خبرنگاران به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت : برگزاری شایسته و باشکوه مراسم‌های ملی و مذهبی یکی از راهکارهای اساسی برای تبلیغ دین و رساندن پیام انقلاب اسلامی به مردم است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهارداشت:رسالت ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بحث تبلیغ دین است واز خبرنگاران خواست رسالت خود را مثل همیشه به خوبی انجام دهند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را دراین مسیر همراهی کنند.
 حجت الاسلام موسوی خبرنگاران را بازوان پر توان این شورا در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: خبرنگاران همواره در صف مقدم جهاد تبیین قرار دارند و امیدآفرینی می‌کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکیدکرد : تبلیغ دین یعنی رساندن سخن درست و حقیقت در مقابل تبلیغات نادرست غرب که قائل به سخن درست نیستند.
موسوی خاطرنشان کرد:کار ما تسهیل گری، سیاست‌گذرای، آوردن ظرفیت‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مناسبت‌های مذهبی است.
وی افزود:همکاری و هماهنگی مستمر و ایجاد تعامل با کلیه دستگاه‌ها، تعامل و ارتباط با علما، روحانیون، نخبگان و بهره گیری از ظرفیت آن‌ها، تعامل با سازمان‌ها از جمله اقداماتی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: با وحدت و هم دلی می‌توانم طراوت بیشتری را به مناسبت‌های مذهبی بدهیم مردم استان مردمی همیشه در صحنه و پای کار انقلاب هستند و بی‌شک منافع حضور پررنگ و یک‌صدایی مردم در مراسم‌های مختلف، در وهله اول به خود آنها برمی‌گردد.

پروژه‌های فناوری و اطلاعات
شهرداری ایلام افتتاح شد
 پروژه های فناوری اطلاعات شهرداری ایلام در آیینی با حضور اعضای شورای شهر، معاونان شهرداری ایلام و جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام افتتاح شد.
افشین شهردار ایلام در آئین افتتاح این پروژه‌ها ضمن تسلیت شهادت دکتر اسماعیل هنیه اظهار کرد: از اصحاب رسانه استان ایلام که همواره همراه مجموعه شهرداری در حوزه خدمات رسانی بوده‌اند تشکر می‌کنم.
وی افزود: رسانه‌ها با گوشزد کردن انتقادات سازنده و اطلاع رسانی عملکرد شهرداری برای عموم مردم، ما را در انجام خدمات بهتر و بیشتر یاری می‌کنند.
شهردار ایلام تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در بحث شهر الکترونیکی، سامانه ایلام من است که با همت حوزه معاونت فناوری شهرداری ایلام در دسترس عموم قرار گرفته است.
مظفری خاطرنشان کرد: سامانه ایلام من با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح شده است.
وی ادامه داد: هدف شهرداری ایلام از افتتاح این سامانه ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان به شهروندان است، استفاده از سامانه ایلام من باعث کاهش هزینه‌های شهروندان شده و رفت و آمد در حوزه‌های مختلف را نیز کاهش می‌دهد.
شهردار ایلام اضافه کرد: با افتتاح این سامانه بلاتکلیفی و نارضایتی مردم کمتر شده و اگر مردم در حوزه‌ای آگاهی کامل نداشته باشند با استفاده از این سامانه از حقوق و نحوه بررسی پرونده خود آگاه شده و سرگردان نمی‌شوند.
مظفری افزود: با استفاده از سامانه ایلام من هر شهروند می‌تواند تمام خواسته‌ها و درخواست‌های خود را به بهترین نحو انجام داده و در کمترین زمان نتیجه بگیرد.
وی در مورد سامانه ۱۳۷ نیز اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ قبلاً افتتاح شده بود ولی راکد مانده بوده که اکنون این سامانه به‌روزرسانی شده و با سازوکار جدید و خدمات دهی بهتر در دسترس عموم قرار گرفته است.
شهردار ایلام ادامه داد: با به‌روزرسانی و انجام اقداماتی که عملاً باید در سامانه انجام بگیرد حضور شهروندان در مناطق حوزه شهرسازی و شهرداری منطقه یک و دو ایلام و سایر سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری به حداقل می‌رسد.
مظفری هدف از این خدمات را کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه‌ای که در داخل شهر می‌شود، متعلق به شهروندان است در کل تمام خدمات و تأسیسات شهری متعلق به شهروندان است و ما از همه شهروندان عزیز ایلامی می‌خواهیم با حفاظت و نگهداری از اموال شهری، شهرداری را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.
وی در مورد سامانه گزارشات الکترونیک ناظرین نظام مهندسی به سامانه شهرداری ایلام نیز توضیح داد: در بحث نظارت بر ساختمان‌ها و در گزارشات ساختمانی در بعضی موارد گزارشات دستکاری شده و یا ابطال می‌شد و یا تغییراتی در این گزارشات اعمال می‌شد که با افتتاح این سامانه شفاف سازی می‌شود.
شهردار ایلام اعتبار تخصیص یافته به این پروژه را بالغ بر ۹ میلیارد ریال عنوان و افزود: در سنوات قبل شهروندان و مالکینی که درخواست کمیسیون ماده ۵ و یا شورای عالی معماری را داشتند این پروسه زمان بر بود و چند ماه معطل می‌شدند ولی اکنون با افتتاح این سامانه، این زمان بسیار کاهش می‌یابد.
مظفری با تاکید بر اینکه افتتاح این سامانه‌ها در بحث زیباسازی شهری تأثیر فراوانی دارد اضافه کرد: کاهش زمان بررسی پرونده‌ها رضایتمندی شهروندان را نیز در پی خواهد داشت.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور؛
موضوع ظرفیت سازی اجتماعی همسوی استراتژیک دستگاه‌ها، نهادها و مردم است
 رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: موضوعات مسکن، اشتغال و توانمندسازی مددجویان توسط کارکنان بهزیستی شکل می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه برنامه نشست صمیمی در محلات هدف سازمان بهزیستی در قائم شهر با اشاره به اینکه سکویی در دولت شهید رئیسی شکل گرفت و آن موضوع ظرفیت سازی اجتماعی بود، گفت: در این سه هفته اخیر به ۲۰ استان سفر کردیم و در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته به مردم خدمت رسانی شد و مراجعه محوری از سوی سازمان بهزیستی با واژه تکافل اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: موضوعات مسکن، اشتغال و توانمندسازی مددجویان توسط کارکنان بهزیستی شکل می‌گیرد.
 قادری با بیان اینکه موضوع ظرفیت سازی اجتماعی همسوی استراتژیک دستگاه‌ها نهادها و مردم می باشد، اظهار داشت: حضور حداکثری دستگاه‌ها و نهادها در سطوح استانی و شهرستانی در این نشست ملموس بوده است.
افزایش ۲۲۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سه سال گذشته
علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین در سفر یک روزه خود به دیار علویان با همراهی فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با یوسف نوری استاندار مازندران و قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری دیدار و گفتگو کرد.
 معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در بحث ظرفیت سازی اجتماعی تاکنون ۸۶ مجموعه از تشکل ها و موسسات پای کار آمدند، گفت: امروز شاهد فاز دوم ظرفیت سازی در استان مازندران بعنوان بیستمین استان کشور هستیم.  وی ادامه داد: دیدار و صحبت با بیش از ۳۰ هزار نفر در سفرهای استانی انجام شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون در بحث توزیع تجهیزات کمک توانبخشی و موارد دیگر ، هیچ پشت نوبتی نداریم افزود: مناسب سازی فضاها و اماکن شهری و روستایی و غربالگری ها از اهداف سازمان بهزیستی می باشد و در سال های گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.
وی از افزایش ۲۲۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: کمک به جامعه هدف، رسالت اصلی سازمان بهزیستی می باشد و در سنوات گذشته اقدامات اثرگذاری صورت گرفته به طوری که حق پرستاری در مازندران از دو هزار نفر به هفت هزار نفر افزایش یافته است. رییس سازمان بهزیستی کشور کاهش پشت نوبتی مستمری، برگزاری آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت، جذب سه درصدی سهمیه آزمون های فراگیر و بازیابی آن طی ۱۲ سال گذشته در دولت سیزدهم و برنامه برای جذب ۴هزار و ۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه اجرایی سراسر کشور را از جمله توفیقات دیگر سازمان بهزیستی اعلام کرد.
یوسف نوری، استاندار مازندران نیز در ادامه با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم و تداوم آن در دولت چهاردهم، گفت: کار کردن در راستای الگوی حکمرانی آقا امیرالمومنین( ع) جای تقدیر دارد و مدیران در هر پست و مقامی باید مولای متقیان علی (ع) را الگوی خود قرار دهند. وی با بیان اینکه باید به مناسب سازی فضا و اماکن شهری و روستاها توجه ویژه ای شود، افزود: یکی از اهداف استانداری مازندران توجه به حضور پررنگ افراد دارای معلولیت در جامعه می باشد و در این راستا ویژه سازی اردوگاه برای افراد دارای معلولیت یکی از برنامه های اصلی ما در این حوزه می باشد.
مقام عالی دولت در مازندران تاکید کرد: افراد دارای معلولیت در عرصه های مختلف خوش درخشیدند بنابراین باید در جامعه حضور فعال داشته باشند و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند و در این راستا همه مدیران باید گام های اساسی بردارند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه