روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی ایستگاه فشار ضعیف ۳ گچساران


 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی ایستگاه فشار ضعیف ۳ گچساران در گرمای طاقت‌فرسای جنوب غرب کشور از سوی کارکنان این شرکت خبر داد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، غلامرضا کمالی در تشریح این اقدام اثرگذار بیان کرد: تعمیرات اساسی ایستگاه فشار ضعیف ۳ گچساران با داشتن سه ردیف توربوکمپرسور و با آرایش ۱+۲ از تاریخ‌ ۱۹ خرداد امسال آغاز شد. این تعمیرات مطابق برنامه‌ریزی عملیاتی و در سخت‌ترین روزهای گرم جنوب انجام شد.
وی افزود: با هماهنگی بین مدیریت عملیات و امور فنی شرکت نفت و گاز گچساران و کارکنان تعمیرات اساسی ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب با دیگر مدیریت‌ها و واحدهای مرتبط، در چند روز منتهی به تعمیرات اساسی این بخش از ایستگاه سامانه سیار، تولید گاز خنثی نیتروژن از طریق ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب تأمین و ۱۱ مرداد فرایند پرچینگ با گاز خنثی انجام شد و در ادامه ورود گازهای مراحل با همکاری واحد بهره‌برداری رقم خورد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: پس از آن چند مورد نشتی‌ گاز از سوی کارکنان عملیات شناسایی و با همکاری گروه تعمیرات اساسی، رفع نشتی رفع و مدارهای استارت بررسی شدند و پس از رفع اشکال پیش‌آمده و با کمترین استارت ناموفق سرانجام ۱۲ مرداد ردیف C702c فعال و عملیاتی شد.
کمالی گفت: با راه‌اندازی این ردیف حدود ۶۵ میلیون فوت‌مکعب گاز استاندارد به ورودی گاز مایع ۱۲۰۰ و ایستگاه فشار قوی گچساران افزوده شده است که به‌منظور ممانعت از گازسوزی و تولید مایعات گازی به‌عنوان خوراک پتروشیمی بندر امام(ره) و افزایش خوراک پالایشگاه بزرگ بیدبلند ۲ خلیج‌فارس مثمر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی ایستگاه ۳ با انجام تعمیرات اساسی ردیف‌های «الف» و «دال» ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در پایان  حدود ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز خروجی از این ایستگاه افزایش می‌یابد که این هدف نیز تا چند روز آینده محقق می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه