روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

ترور هنیه در اقدامی برای باز کردن پای ایران در جنگd ناخواسته است


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: طبیعتاً مسوولین جمهوری اسلامی ایران برای وارد نشدن در بازی اسرائیل هوشمندانه تصمیم می گیرند و عمل می کنند اما مشهود است که منطقه در آینده به سمت بحران فزاینده ایی حرکت خواهد کرد.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات درخصوص پاسخ مشروع ایران و حق بین المللی جمهوری اسلامی به ترور شهید اسماعیل هنیه در خاک تهران نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: ترور دردناک شهید اسماعیل هنیه در حالی که این شخصیت مبارز فلسطینی به عنوان میهمان ویژه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در تهران شرکت کرده بود تجاوزی آشکار به خاک ایران اسلامی ازمنظر بین المللی محسوب می شود.
وی در این باره افزود: بر اساس قوانین بین الملل ایران از این حق برخوردار است که پاسخ کوبنده‌ای به رژیم صهیونیستی بدهد. از سوی دیگر با توجه به شرایط فعلی منطقه و اینکه کابینه رئیس جمهور منتخب همچنان مشخص نشده و دولت به شکل رسمی خود تشکیل نشده، لذا در حال گذار از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم هستیم، طبیعتا مسوولین در این بازه زمانی با احتیاط بیشتری مسائل را بررسی و گام های نهایی را برمی دارند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل بین الملل و منطقه یادآور شد: بی تردید جمهوری اسلامی ایران با احتیاط از همه ظرفیت‌های سیاسی خود برای محکوم سازی رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.  نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل به دعوت جمهوری اسلامی ایران در راستای محکوم کردن رژیم جعلی صهیونیستی نشانه اقتدار سیاسی ایران است.
وی در این باره افزود: رایزنی‌ با کشورهای اسلامی و عربی در خصوص محکوم سازی عملکرد و فعالیت های رژیم صهیونیستی راهبرد بسیار منطقی است که توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال شده است.
حسن هانی زاده گفت: در این مدت زمانی طبیعتا ایران اقدامات سیاسی خود را انجام خواهد داد اما دست به عکس‌العمل شتاب زده ای نمی زند. قطع به یقین محور مقاومت به خصوص حزب‌الله به دلیل ترور دردناک یکی از فرماندهان حزب الله در حومه بیروت واکنش سختی نشان خواهد داد.
کارشناس مسائل منطقه در خصوص آینده منطقه باتوجه به تحرکات غیر معقول رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می رسد در آینده منطقه دوره و فضای   پرتنشی خواهد داشت بنحوی که ممکن است  سمت و سوی منطقه به سمت جنگ و درگیری فزاینده تری برود.
وی معتقد است: خوشبختانه رژیم صهیونیستی در شرایط ناپایداری قرار دارد. بعد از گذشت ده ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی بنیامین نتانیاهو در تغییر معادله جنگ، تجربه ثابت کرده هرگاه این رژیم با بن بست داخلی مواجه شده می کوشد تا بحران داخلی را به خارج از مرزهای فلسطین منتقل کند بنابراین ارزیابی نهایی انی است که ترور اسماعیل هنیه در تهران اقدامی برای باز کردن پای ایران در یک جنگ ناخواسته است.
وی در این باره تصریح نمود: طبیعتاً مسوولین جمهوری اسلامی ایران برای وارد نشدن در بازی اسرائیل هوشمندانه تصمیم می گیرند و عمل می کنند اما مشهود است که منطقه در آینده به سمت بحران فزاینده ایی حرکت خواهد کرد بنحوی که جبهه‌های گسترده‌ای از یمن، سوریه و عراق بر ضد رژیم صهیونیستی تشکیل می شود و این رژیم را دچار آسیب جدی خواهد کرد بنحوی که حتی ممکن است کشورهای دیگری نیز درگیر این جنگ شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه