روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد - شماره 4645

اعلام آمار عملکرد اداره‌کل هنرهای نمایشی در دولت سیزدهم

  آمار عملکرد اداره‌کل هنرهای نمایشی در دولت سیزدهم شامل حمایت از اجرای نمایش، صدور مجوز، چاپ کتاب، اعزام گروه‌ها به خارج از کشور، بیمه هنرمندان، مجوز آموزشگاه، منتشر شد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت هنری به نقل از اداره‌کل هنرهای نمایشی، آمار فعالیت‌های نمایشی در بخش تولید، اجرا، صدور مجوز اجرا، حمایت مالی از تولید و جشنواره‌ها، بیمه هنرمندان، ثبت گروه‌های نمایشی، در دولت سیزدهم و با هدف خدمت بیشتر به هنرمندان، منتشر شد.
مطابق این گزارش، از تاریخ ۱ مهر سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ خرداد سال جاری، اداره کل هنرهای نمایشی از برگزاری ۴۶ جشنواره در سراسر کشور حمایت کرده است. همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۹۷۴ نمایش تولید و به صحنه رفته‌اند که این تعداد نمایش ۱۱۱ هزار و ۴۹ بار اجرا شده‌اند و ۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۶۱۱ نفر نیز از این نمایش‌ها دیدن کرده‌اند.
در بخش چاپ نیز ۹ شماره مجله تخصصی نمایش، ۸ شماره فصلنامه تئاتر و ۲۸ جلد کتاب (نمایشنامه و موضوعات تخصصی تئاتر) نیز توسط دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات به چاپ رسیده است.
طی این مدت ، ۲۱۲ مؤسسه تک منظوره توانسته‌‍‌‎اند با دریافت مجوز، فعالیت خود را آغاز کنند و ۳ گروه نمایشی نیز برای اجرای نمایش خود، به خارج از کشور اعزام شده‌اند.
به منظور تبادل فرهنگی هنرمندان با سایر کشورها، در این مدت ۲۶ گروه خارجی نمایشی در جشنواره‌های بین‌المللی کشورمان حضور داشته و مجموعاً ۲۸۴ هنرمند از سایر کشورها، در این جشنواره‌ها از نزدیک به تماشای اجرای نمایش ایرانی نشسته‌اند.
در خصوص بیمه هنرمندان در این مدت، ۱۸۴ هنرمند یا از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار و بیمه برقرارشده آنها، تمدید شده است. همچنین ۵۴۹ هنرمند تئاتر نیز برای عضویت در صندوق اعتباری هنر، برای دریافت وام و سایر خدمات رفاهی، معرفی شده‌اند. معرفی برای دریافت وام کارآفرینی نیز جزو خدماتی بوده که به ۱۴ نفر از هنرمندان این حوزه داده شده است.
ثبت و استقرار گروه‌های نمایشی جزو خدماتی است که با هدف حمایت از گروه‌های نمایشی سال ۱۳۹۱ تکیمل و راه‌اندازی شد. طی مدت مذکور در دولت سیزدهم، تعداد ۹۷۱ پروانه ثبت گروه به ثبت رسیده است و ۳۶۸ پروانه نیز تمدید شده است.
در بخش خبری و پوشش رسانه‌ای نیز در این مدت، ۹۶۰ گزارش تصویری از نمایش‌های اجراشده تهیه شده است و ۷ هزار و ۲۳۲ گفت‌وگو، خبر و گزارش نمایش‌های بر صحنه توسط روابط عمومی سالن‌ها، اداره کل هنرهای نمایشی و سایت ایران تئاتر تهیه شده است. همچنین ۴۳ شماره «هفته نامه اداره‌کل هنرهای نمایشی» چاپ و در بین هنرمندان تهران و شهرستان توزیع شده است. مطابق این گزارش، ۹ شماره ماه‌نامه « اداره کل هنرهای نمایشی» نیز به زبان انگلیسی منتشر و توسط امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی توزیع شده است. در این زمان سه ساله، ۱۰ پوستر برای رویدادها و جشنواره‌های برگزارشده طراحی و ۱۵ نشست خبری نیز توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی، برگزار شده است.

از «بهشت تبهکاران» جوزانی چه خبر؟
 دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی که هنوز خبری از اکران عمومی در سینما آن نیست، در حال آماده‌سازی نسخه سریالی این فیلم هستند.
«بهشت تبهکاران» آخرین ساخته مسعود جعفری جوزانی است که از چند سال قبل در دست تولید بود و سرانجام در جشنواره فجر ۱۴۰۲ رونمایی شد.
این فیلم داستانی را از تاریخ معاصر ایران با اشاره به بخشی از وقایع ملی شدن صنعت نفت در کشور تصویر کرده است.  
«بهشت تبهکاران» به تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی و علی قائم‌مقامی ساخته شده و در گزارشی که در روزهای گذشته از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد به به مشارکت این بنیاد در ساخت فیلم «بهشت تبهکاران» و نیز سریال آن اشاره شده بود.
براساس این گزارش  بنیاد سینمایی فارابی مالک ۵۵ درصد فیلم است و برای حق مالکیت فیلم و پیش خرید سریال در دو نوبت، رقم‌های ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان پرداخت کرده است.
بر اساس اخبار منتشر شده، نسخه سینمایی این فیلم آماده نمایش است و نسخه سریالی آن نیز برای پخش در حدود هشت قسمت در حال آماده شدن است اما زمان اکران فیلم و پخش سریال مشخص نیست و با توجه به تغییرات مدیریتی پیش‌رو پس از استقرار دولت جدید، به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری برای اکران فیلم احتمالا در زمان دیگری نهایی می‌شود.
در «بهشت تبهکاران» امیرحسین آرمان بازیگر نقش اصلی است و در کنار او لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق‌ نورد، حسام منظور، رضا شفیعی‌جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی ‌تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار، جواد طوسی و نیز افسانه بایگان و فرهاد قائمیان بازی کرده‌اند. در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: یک نویسنده و فعال کارگری جوان، ناخواسته اسیر دسیسه‌های تبهکاران می‌شود.

پخش سریال جنایی جدید «کارآگاه سایه»
از شبکه تماشا
 سریال جنایی جدید «کارآگاه سایه» این شب‌ها از شبکه تماشا پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه تماشا، سریال کره ای جدید «کارآگاه سایه» به کارگردانی هان دونگ هوا این شب‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه تماشا پخش می‌شود.
«کارآگاه سایه» یک مجموعه تلویزیونی کره‌ای به نویسندگی ایم چانگ سه، هوانگ سول هون و سون جونگ‌وو و بازی لی سونگ مین، جین گو، کیونگ سو جین و لی هاک جو است.
«کارآگاه سایه» یک سریال جنایی است که در آن مجموعه‌ای از بازیگران توانمند و باتجربه‌ کره‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند.
در خلاصه داستان سریال «کارآگاه سایه» (Shadow Detective) آمده است: کارآگاه کیم تاکروک که دوران حرفه‌ای عالی و درخشانی را در نیروهای پلیس سپری کرده، آماده بازنشسته شدن است؛ اما متهم به قتلی می‌شود که مرتکب آن نشده است و قاتل واقعی از او اخاذی می‌کند. حال کیم تاکروک یک تعقیب و گریز نفس‌گیر را با این قاتل اسرارآمیز آغاز کرده تا هویت واقعی او را آشکار کند. او به کمک کارآگاهان لی سونگ-آ و سون کیونگ-چان جستجویی را برای شناسایی مرد مرموز آغاز می‌کند. اما در این راه با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود.
سریال «کارآگاه سایه» ساعت ۲۲:۳۰ پخش و روز بعد ساعات ۱۰:۳۰، ۱۶:۳۰ و ۳:۳۰ بازپخش می شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه