روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات

تا زمانی که نتانیاهو روی کار است قطعاً بحران و تنش در منطقه خاورمیانه ادامه می‌یابد


کارشناس و تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: نتانیاهو با سخنرانی در کابینه آمریکا تلاش کرد تا درون اراضی اشغالی محبوبیت خود را در بین اسرائیلی ها بالا ببرد ما تا زمانی که نتانیاهو روی کار است قطعاً بحران و تنش در منطقه خاورمیانه ادامه می‌یابد و وضعیت رو به بهبود نمی رود.
علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر امور بین الملل در گفت و گو با کائنات گفت: با توجه به اینکه جنگ اسرائیل و محور مقاومت در غزه پایان نیافته و نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ به لبنان ومنطقه است و حوثی های یمنی نیز اسرائیل را مورد حملات موشکی قرار می دهند می توان گفت با توجه به اینکه ادامه حیات سیاسی نتانیاهو وابسته به ایجاد بحران عمیق تر در خاورمیانه است سخنان رئیس جمهور روسیه در خصوص افزایش تنش در خاورمیانه صحیح است.
وی درباره اثرات بحران منطقه بر کشورهای مختلف گفت: هر روز دامنه تنش های بین محور مقاومت با اسرائیل گسترده تر می شود. از سوی دیگر بانک جهانی به عربستان سعودی برای تحقق   طرح‌های بلند پروازانه آقای بن سلمان به دلیل  ناامنی منطقه وام نمی دهد ضمن اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل عدم امنیت منطقه تمایلی به سرمایه‌گذاری در منطقه ما ندارند.
وی در این باره یادآور شد: مجموعه رخدادهای منطقه نشان می‌دهد خاورمیانه به زودی روی آرامش را به خود نمی بیند. در ملاقات ۱۴ رهبر فلسطینی در پکن شاهد بودیم وضعیت به گونه ای بود که نشان داد امکان رسیدن به توافق برای دولت متحد ملی فلسطین بسیار بعید است چرا که اختلافات بین فلسطین و فتح بسیار جدی است.
وی در این باره بیان داشت: فتح حکومت سکولاری تشکیل داده ولی حماس حکومت کاملا مذهبی دارد. از بین ۱۴ نماینده فلسطینیان درآن نشست برخی کراوات نزده بودند تا نشان دهند ضد آمریکا و اسرائیل هستند حتی محمود عباس را متهم کردند که دشمن خونی ما را در آغوش می‌گیرد.
علی بیگدلی استاد روابط بین الملل یادآور شد: نتانیاهو با سخنرانی در کابینه آمریکا تلاش کرد تا درون اراضی اشغالی محبوبیت خود را در بین اسرائیلی ها بالا ببرد ما تا زمانی که نتانیاهو روی کار است قطعاً بحران و تنش در منطقه خاورمیانه ادامه می‌یابد و وضعیت رو به بهبود نمی رود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه