روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد - شماره 4641

آلمان؛ شرمسار ابدی حقوق بشر


  دولت آلمان در حالی مرکز اسلامی هامبورگ را تعطیل کرد که در استانداردی دوگانه واکنشی به جنایت صهیونیست‌ها نشان نداده و از جنایات جنگی و نقض حقوق بشر توسط این رژیم حمایت کرده است.
دولت و پلیس آلمان در تازه ترین جلوه نقض حقوق بشر، مرکز اسلامی هامبورگ که به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز اسلامی در اروپا با قریب به شصت سال فعالیت، یکی از مهم ترین مرکز شیعیان در اروپا به شمار می آمد، را تعطیل کرده و بار دیگر رسوایی خود در حوزه نقض حقوق ادیان و نقض حقوق بشر را در چشم جهانیان عیان ساخت.
این کشور که حتی در میان دیگر ناقضان تاریخی حقوق بشر در اروپای غربی ید طولانی‌تری در این حوزه دارد، در دوره های مختلف و به اشکال متفاوتی کارنامه سیاه خود را نشان داده است.
این کشور در دوره ای بنابر اذعان غربی ها با خشونت علیه دیگر ملت ها و ادیان همچون مردم روسیه و یهودیان بزرگترین جنایات را در جنگ جهانی دوم رقم زده و در دوره ای دیگر کوچکترین موضع گیری و سخن علیه جنایات بیشمار و هولوکاست گونه یهودیان صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین را بر نتافته و با آن برخورد جدی می کند.
آلمان کشوری است که در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، با قساوت و دورویی و در حالی که خود را منادی صلح معرفی می کرد با اهدای بمب های شیمیایی به صدام، وی را در جنایات جنگی با استفاده از بمب های شیمیایی علیه مردم ایران و مردم عراق یاری کرد.
همچنین این کشور که همواره یکی از مهم ترین پشتیبانان صهیونیست ها در غزه به شمار آمده، در طول جنگ قریب به ۱۰ ماه این رژیم علیه مردم غزه نیز از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و حتی با اتهام زنی به آنروا (آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) کمک های خود به این نهاد را هم تعلیق کرد.
آلمان به خصوص در طی سال میلادی گذشته و پس از شروع جنگ ظالمانه صهیونیست ها در نوار غزه، صادرات سلاح و مهمات به این رژیم را به رقم خیره کننده ۳۲۶.۵ میلیون یورو رسانده و حالی که افکار عمومی در کل جهان و به خصوص قلب اروپای غربی و آمریکا، علیه جنایات صهیونیست ها به پا خواسته اند، حمایت خود را از رژیم اشغالگر قدس روز افزون کرده است.
در صحنه داخلی آلمان نیز جهان هنوز فاجعه و جنایت قتل مروه شربینی زن مصری که در حضور همسر و فرزندش به او حمله شد خود و اقدام عجیب و ظالمانه پلیس آلمان در شلیک به همسر وی در هنگام دفاع از این بانوی مصری و بی تفاوتی دولت وقت برلین در قبال این جنایت را از یاد نبرده است.
آلمان و فشارهای ظالمانه بر علیه مردم ایران
آلمان در شرایطی خود را منادی آزادی و حقوق بشر می‌نامد که با تحریم دارویی نقش مهمی در جنایت سازمان یافته بر علیه بیماران ایرانی داشته و دارد. همچنین به همراه انگلیس و فرانسه نه تنها نقش سازنده ای را در مذاکرات هسته ای رفع تحریم ها ایفا نداشته که در دو دهه مذاکره بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، همواره نقش مخربی را در این مذاکرات داشته است.این ریاکاری و کلاهبرداری تروئیکای اروپایی در جریان مذاکرات هسته ای نه تنها در سازوکار اینستکس و عدم واکنش آنان به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام که در جریان مذاکرات دولت اصلاحات نیز بارها خود را نشان داده و مذاکره کننده وقت جمهوری اسلامی ایران و دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی در کتاب خود به صراحت از کلاهبرداری و رفتار غیر اخلاقی اروپایی ها انتقاد می کند.
این نقش غیرسازنده اروپایی منجر باعث شد کارشناسان متذکر شوند سه کشور اروپایی که نقش خاصی جز همراهی با آمریکا را در مذاکرات ایفا نمی کنند و نقش مهمی در ساختار سیاست بین الملل ندارند، از مسیر مذاکرات کنارگذاشته شوند.
افکار عمومی خواستار واکنشی محکم و با شدت عمل هستند
افکار عمومی در ایران طی دو روز گذشته با اعلام خشم از تصمیم پلیس آلمان در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یادگار مرجع عالیقدر شیعیان جهان آیت الله سید حسین بروجردی که عطر و بوی حضور شهید سید محمد بهشتی را نیز در خود دارد و یورش به این مرکز، خواستار تعطیلی و مصادره مراکز منتسب به این کشور در ایران همچون کلیسای انجیلی آلمان در قلهک تهران، مرکز آموزش زبان آلمانی در تهران متعلق به سفارت این کشور و مرکز باستان شناسی آلمان در تهران شوند.
بی‌شک برخورد با این پدیده و رویه شوم نیازمند شدت عمل و هوشمندی در دولت و دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و باید با واکنشی محکم و هوشمندانه از این قبیل اقدامات خصمانه در آینده جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه