روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد - شماره 4640

‌مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مطرح کرد؛

تأسیسات آبرسانی نفت و گاز گچساران در خدمت جوامع پیرامونی منطقه


 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از آبرسانی روزانه به ۱۰۷ روستا و مناطق شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود نیمی از ظرفیت تأسیسات آبرسانی این شرکت به آبرسانی به روستاها و مناطق شهری گچساران اختصاص یافته است.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، غلامرضا کمالی گفت:‌ این شرکت ۶ تأسیسات آبرسانی مهم دارد که برای تأمین آب تأسیسات، واحدهای عملیاتی و منازل سازمانی احداث شده‌اند، اما با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، حدود ۴۰درصد آب تولیدی این شرکت به‌صورت مستمر و روزانه به مناطق شهری و روستاهای مناطق پیرامونی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: هشت روستا و منطقه شهری از توابع شهرستان‌ گچساران به‌صورت روزانه و مستمر از آب تولیدی تأسیسات آبرسانی خیرآباد با مجموع دبی ۵۰ هزار لیتر بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به تأسیسات آبرسانی دوگنبدان، گفت: از مجموع آب تولیدی تلمبه‌خانه دوگنبدان حدود ۱۰۰ هزار لیتر به شهر دوگنبدان و روستاهای تابع اختصاص می‌یابد.
کمالی با اشاره به ۲ تأسیسات آبرسانی امامزاده جعفر و ابدالان بیان کرد: از مجموع آب تولیدی روزانه این واحدهای آبرسانی، ۳۰۰ هزار لیتر به مصرف هشت روستا و منطقه شهری شامل مناطق روستایی خربل، امامزاده جعفر، اسلام‌آباد و مناطق شهری بهشت‌زهرا، پلیس‌راه، مسجد حضرت علی‌اکبر و مناطق شهری کوی ادارات، سه بانک و تعدادی مرکز نظامی و انتظامی می‌رسد.
وی با اشاره به نقش شرکت نفت و گاز گچساران در رفع بحران کم‌آبی این شهرستان در سال‌ ۱۴۰۲، اعلام کرد: این شرکت در تابستان پارسال با احداث یک خط لوله ۶ اینچ آب از تأسیسات آبرسانی امامزاده جعفر و اتصال به خط لوله اصلی آبفای شهرستان در مسیر جاده بهشت‌زهرا به دوگنبدان و تأمین روزانه ۲۰۰ هزار لیتر آب برای مصارف شهری و روستایی این شهرستان، به رفع بحران کم‌آبی کمک کرده است و به‌تازگی نیز با تخصیص روزانه ۱۲۰ هزار لیتر آب به مناطق روستایی شهرستان گچساران در چهاربیشه، بی‌بی‌جان آباد و آب شیرین به این مشارکت تداوم بخشیده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به نقش‌آفرینی این شرکت در بحران اخیر تنش آبی گچساران اشاره کرد و گفت: به درخواست اداره امور عشایر و آبفا و با هماهنگی فرمانداری گچساران، ۱۰۰ تانکر با ظرفیت هزار مترمکعب به‌مدت ۱۲ ماه در همه فصل‌های سال برای روستاها و مناطق عشایری درگیر با تنش آبی در شهرستان گچساران اختصاص یافت و در روزهای پیش‌ِرو نیز بنا به درخواست فرمانداری گچساران، ۱۰۰ تانکر آب سیار برای روستاهای بخش مرکزی گچساران آماده آبرسانی است.
کمالی افزود: ۴۰درصد از مجموع آب تولیدی روزانه از سوی آبرسانی‌های شرکت نفت گچساران، برای توزیع در روستاهای یادشده و شهر دوگنبدان در اختیار امور آبفای مناطق همجوار تأسیسات قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر در شهرستان تصریح کرد: با هدف نجات طبیعت گچساران از این بحران، با استفاده از علمک آبگیری تلمبه‌خانه امامزاده جعفر ۱۰۰ هزار لیتر به خودروهای آتش‌نشانی شهرستان در طول یک ماه اخیر تخصیص داده شده و این همکاری استمرار دارد.
‌مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد و به درخواست مدیریت بحران استانداری در تابستان ۱۴۰۱، با هدف نجات ۴۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان چرام از خطر نابودی ناشی از بی‌آبی یک‌ماهه، کارشناسان متخصص اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت گچساران به‌منظور تعمیر خط لوله خروجی پمپاژ آب در بستر رودخانه نازمکان اقدام کردند.
کمالی با اشاره به کمبود شدید آب شرکت نفت گچساران در اماکن مسکونی و اداری و ضرورت تأمین فوری آب کارخانه‌های نمک‌زدایی برای تولید نفت کشور، یادآور شد: شایسته است سازمان‌ها و مدیریت‌های متولی آب‌رسانی شهرستان و استان، در کوتاه‌ترین زمان برای ایفای نقش خود در رساندن آب به روستاها و شهرهایی که از خطوط لوله آب شرکت نفت انشعاب گرفته‌اند، چاره‌اندیشی کنند تا این شرکت بتواند به مأموریت اصلی تولید نفت و گاز خود نیز عمل کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه