روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد - شماره 4640

دیدارهای جداگانه مقامات دولتی با رئیس‌جمهور منتخب

چه کسانی به پزشکیان مشاوره خواهند داد؟


 وزرای اقتصاد و آموزش و پرورش و روسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه دیدارهای مقامات مسئول با رئیس‌جمهور منتخب، به‌صورت جداگانه با وی دیدار کردند.
در این دیدارها وزرا و مسئولان دولتی ضمن عرض تبریک به مسعود پزشکیان برای وی و دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کردند و به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه تحت مسئولیت خود پرداختند.
گزارش رئیس بانک مرکزی به پزشکیان
 محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی، پس از دیدار با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، گفت: در این جلسه تلاش کردم وضعیت بانک مرکزی، وضعیت ارزی، پولی و بانکی را به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کنم. وی نیز درخصوص موضوعات کنونی کشور و وضعیت بانک مرکزی سؤالاتی داشت که بنده پاسخ دادم. به‌طور کلی جلسه با ارزیابی رئیس‌جمهور منتخب درخصوص موضوعات ارزی، پولی و بانکی گذشت.
وی افزود: قرار است جلسات دیگری با تیم اقتصادی دولت چهاردهم برگزار شود.
دیدار منظور با رئیس‌جمهور منتخب
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، هم پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، گفت: با توجه به جابه‌جایی دولت، لازم بود که در ارتباط با وضع موجود و مسائلی که قاعدتا در چند ماه آینده دولت با آن مواجه خواهد شد گزارشی را به آقای پزشکیان ارائه دهیم. در این دیدار نیز تیم اقتصادی دولت منتخب حضور داشتند.
وی درباره موضوعات مطرح در این دیدار، اظهار داشت: در زمینه موضوعاتی همچون سیاستگذاری اقتصادی و مسائل مهمی که به‌ویژه امروز پیش روی ما قرار دارد، مانند خرید تضمینی گندم، موضوع هدفمند‌سازی‌ و پرداخت یارانه‌ها، مسئله بودجه عمومی و در واقع پرداخت‌های جاری و تملک بودجه عمومی در این جلسه مطرح و درباره تصویری که تا پایان سال از این موارد وجود دارد نکاتی را مطرح کردیم.
منظور در پایان خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان مشاور حتما در خدمت رئیس‌جمهور منتخب خواهیم بود و قرار بر این شد که در مورد موضوعاتی که آقای پزشکیان صلاح بداند، مجددا جلسه داشته باشیم.
ارائه گزارش عملکرد وزارت اقتصاد به پزشکیان
همچنین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، گفت: جلسه بسیار سازنده‌ای با دکتر پزشکیان داشتیم. وزرات اقتصاد با توجه به نقش ویژه‌ای که در بخش‌های مختلف اعم از مالیه، خزانه‌داری، بودجه، گمرک و تسهیل محیط کسب‌وکار دارد، برنامه راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارتخانه را که پیش از این آماده کرده بودیم به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کردیم.
وی با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه افزود: در این جلسه برنامه و گزارش عملکرد خودمان را به دکتر پزشکیان تقدیم کردیم تا دستورات لازم را بدهند چراکه آن برنامه در طول این سه سال پیشرفت داشته و خیلی راهبردی است. وی تأکید کرد: موارد مطرح شده توسط ما با استقبال رئیس‌جمهور منتخب مواجه شد. البته آقای پزشکیان نیز در مقابل برخی از پیشنهاد‌ها چند نکته اضافه کرد و بنا شد که در روزهای آینده مستندات تکمیلی را برای وی ارسال کنیم.
وزیر اقتصاد درباره همکاری با دولت چهاردهم، افزود: وظیفه همه‌ ما این است که به دولت چهاردهم در هر سطحی که باشد، کمک کنیم. انشالله دولت منتخب موفق شده و به اهداف خودش برسد.
وی خاطرنشان داد: بنا شد درخصوص تصمیم‌گیری درباره موارد راهبردی، جلسه دیگری با حضور مشاوران اقتصادی دکتر پزشکیان برگزار شود.
خرازی: همه کمک کنیم تا دولت بتواند روابط خارجی فعال برقرار کند
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، پس از دیدار با پزشکیان گفت: خدمت رئیس‌جمهور منتخب، شورای راهبردی روابط خارجی و نقشی که این شورا در تدوین راهبردهای مختلف در زمینه روابط خارجی دارد را تشریح کردم.
وی ادامه داد: امیدوارم هرچه سریع‌تر دولت ایشان استقرار پیدا کند. ما نیز در پیشبرد اهداف در کنارشان هستیم. رئیس‌جمهور منتخب در این جلسه تأکید کرد انشالله از ظرفیت این مجموعه استفاده خواهد کرد.
وی درخصوص نگاه پزشکیان به سیاست خارجی گفت: نگاه رئیس‌جمهور منتخب اینگونه است که با تمام کشورها ازجمله آنهایی که امروز با آنها مشکل داریم ارتباط برقرار شود و حتی با آنها گفت‌وگو و زمینه‌های توسعه روابط را ایجاد کنیم که این نگرش به‌طور کلی نگاه مثبتی است.
خرازی تصریح کرد: وظیفه همه است که در این راه به دولت کمک کنیم تا انشالله موفق شود و بتواند روابط خارجی فعال همراه با احترام و توأم با گفت‌وگوهای سازنده برقرار کند.
وزیر آموزش پرورش: پزشکیان دیدگاه عمیق و دقیقی به آموزش دارد
رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، نیز پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب گفت: تصویری از شرایط کنونی آموزش و پرورش را خدمت دکتر پزشکیان ارائه و تأکید کردم که اگر می‌خواهیم فرهنگ، اقتصاد کشور و مسائل اجتماعی، مسائل سیاسی کشور را به یک معنا حل کنیم باید امروز روی آموزش و پرورش کار کنیم. باید تصمیم بگیریم که ما می‌خواهیم جزئی از راه‌حل باشیم یا بخشی از مسئله و این تصمیم مهمی است که دولت آینده باید بگیرد.
وی افزود: آقای پزشکیان یک شخصیت دانشگاهی است و دیدگاه عمیق و دقیقی نسبت به مسئله آموزش دارد. امیدوارم نظرات رئیس‌جمهور منتخب با سرعتی مناسب قابلیت تبدیل شدن به اعمال اثربخش و محسوس در نظام آموزش و پرورش را داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته باید بگویم مسائل آموزش و پرورش در یک یا دو دولت حل نمی‌شود. اگر هر دولتی بتواند یکی از مسائل کلان را حل کند، انشالله در افق ۱۰ سال آینده مسائل کلیدی آموزش و پرورش حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه