روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير - شماره 4634

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خان‌یونس؛

کشتار آوارگان در چادرها

  ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی دیروز مرتکب جنایتی دیگر شد و جنگنده‌های این رژیم چادرهای آوارگان فلسطینی را در خان‌یونس بمباران کردند.
منابع خبری فلسطین شنبه خبر دادند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایتی دیگر در غزه شده است و جنگنده‌های رژیم اسرائیل چادرهای آوارگان فلسطینی را در منطقه «مواصی» خان‌یونس بمباران کردند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سپس اقدام به هدف قرار دادن تیم‌های امدادگران و دفاع مدنی کردند که در حین کمک‌رسانی به مجروحان بودند.
دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها در خان‌یونس اعلام کرد: دشمن صهیونیستی با بمباران اردوگاه‌های آوارگان در منطقه «المواصی» در خان‌یونس دست به کشتار وحشتناکی زد که بیش از 300 نفر شهید و مجروح به‌جای گذاشته است.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جنایت جدید صهیونیست‌ها در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی خان‌یونس، تعداد شهدا به بیش از 71 نفر و مجروحان به 289 نفر افزایش یافته که حال برخی از آن‌ها وخیم است.
ابوزهری از رهبران حماس: ادعای ترور «محمد ضیف» دروغ است
رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند، هدف از حمله به خان‌یونس هدف قرار دادن «محمد ضیف» فرمانده عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بوده است؛ ادعایی که حماس آن را رد کرده و گفته که شهدای جنایت در مواصی خان یونس همگی غیرنظامی هستند.
سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: ادعاهای اشغالگران در خصوص ترور محمد الضیف، توجیهی دروغین است، شهدای جنایت در مواصی خان یونس همگی غیرنظامی هستند.
المیادین: محمد الضیف در سلامت کامل است
شبکه المیادین به نقل از منابع مطلع اعلام کرد محمد الضیف، فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس در سلامت کامل است و ادعاهای مطروحه از سوی رسانه های صهیونیستی در مورد مجروحیت و یا شهادت وی صحت ندارد.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جنایت جدید صهیونیست‌ها در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی خان‌یونس، تعداد شهدا به بیش از 71 نفر و مجروحان به 289 نفر افزایش یافته که حال برخی از آن‌ها وخیم می‌باشد.
اذعان رسانه صهیونیست به ناکامی ارتش اسرائیل در ترور محمد الضیف
یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد گزارشات دریافتی از غزه حاکی از آن است که محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی حماس در حملات هوایی دیروز به منطقه المواصی در خان یونس ترور نشده، چرا که او با دریافت هشدارهایی قبل از حمله این منطقه را ترک کرده است.
موریا اسراف خبرنگار شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از سه مسئول عالی رتبه اسرائیلی اعلام کرد اسرائیل تا پیش از عملیات دیروز حتی مقامات آمریکایی را نیز از نیت خود برای ترور یک مقام ارشد حماس مطلع نکرده بود.
ارزیابی نشریه صهیونیستی از روند مذاکرات تبادل اسرا پس از فاجعه خان یونس
یدیعوت آحارانوت اعلام کرد ارزیابی‌های اسرائیلی‌ها حکایت از آن دارد که روند مذاکرات تبادل اسرا، آتش بس و عملیات تبادل اسرا بعد از جنایت المواصی در خان یونس حداقل برای مدتی کوتاه متوقف خواهد شد.
شهادت و زخمی شدن 9 نیروی امدادگر در بمباران خان یونس
سازمان امداد و نجات فلسطین در غزه اعلام کرد در بمباران ساختمان‌های مسکونی در خان یونس در جنوب نوار غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، سرهنگ محمد اسامه حمد جانشین مدیر بخش آتش‌نشانی و نجات این سازمان به شهادت رسیده و 8 نیروی دیگر نیز زخمی شدند که حال 3 نفر از آنها وخیم است.
این سازمان اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی این ساختمان‌ها را برای بار دوم و زمانی که نیروهای امدادی در تلاش برای نجات مجروحان و خارج کردن شهدا بودند، مورد حمله قرار دادند.
فراخوان حماس برای تشدید مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی
جنبش حماس در بیانیه ای از مردم کرانه باختری و مردم مسلمان کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست به همبستگی خود با  غزه تا توقف تجاوزات دشمن ادامه دهند.
حماس افزود از توده های مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس می خواهیم برای مقابله با اشغالگران، تظاهرات گسترده برگزار کنند.
این جنبش اعلام کرد از قشرهای مختلف مردم خود در کرانه باختری و قدس اشغالی می خواهیم برای دفاع از سرزمین و مقدساتمان و حق خود در آزادی و استقلال، درگیری با اشغالگران را تشدید کنند.
جهاد اسلامی: جنایت صهیونیست‌ها در خان‌یونس از پیش برنامه ریزی شده بود
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به ادعای صهیونیست‌ها در خصوص ترور محمد الضیف تصریح کرد که ادعاهای اشغالگران مبنی بر ترور رهبران برجسته، قصد و برنامه‌ریزی آن‌ها برای ارتکاب این جنایت را ثابت می‌کند.
جنبش جهاد اسلامی افزود که کشتار هولناکی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است، امتداد ادامه جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین است.
جنایت صهیونیست‌ها این بار در منطقه الشاطی غزه
در جنایتی دیگر چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه الشاطی در غرب شهر غزه هدف صهیونیست ها قرار گرفت که در پی آن، 11 نفر شهید و بیش از 20 نفر زخمی شده است که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه