روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير - شماره 4631

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

حمله اسرائیل به لبنان تبعات وحشتناکی برای رژیم صهیونیستی دارد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: در صورتی که نتانیاهو حمله به لبنان را کلید بزند قطع به یقین وی و اسرائیل با پیامدهای خطرناکی رو به رو خواهند شد لذا اسرائیل وارد بحران بسیار شدید و عمیقی می شود که به زیان اسرائیل و شخص نتانیاهو تمام می شود.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص موضوع حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و به لبنان وگمانه زنی هایی که دراین حوزه صورت می گیرد، گفت: اسرائیل ماه هاست در غزه درگیر جنگ است و زنان و کودکان بیشماری را به خاک و خون کشیده است با این حال صحبت از حمله اسرائیل به لبنان است اما نتانیاهو نمی تواند این برنامه را پیش ببرد چرا که جوامع مختلفی در دنیا بر علیه برنامه های خشونت طلبانه و وحشیانه نتانیاهوست.
وی در این باره خاطر نشان کرد: این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است چرا که حمله به جنوب لبنان تفاوت اساسی با غزه دارد. مساله حائز اهمیت این است که اتحادیه عرب حزب الله لبنان را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرده که اقدام بسیار درست و دقیقی است. وی در این باره تصریح کرد: اگر اسرائیل به جنوب لبنان حمله کند همه کشورهای عضو اتحادیه عرب در کنار حزب الله قرار می‌گیرند به دلیل اینکه حزب الله با عقلانیت و تدبیر ثابت کرده در دفاع از مردم خود و لبنان و تمامیت ارضی لبنان ازهیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: اتفاق بسیار خوبی که رخ داد جامعه عرب حزب الله را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرد ضمن اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا و فرانسه به طور مشخص به رژیم صهیونیستی هشدار داده اند که نباید آتش جنگ به لبنان و به منطقه گسترش داده شود.
وی در این باره خاطر نشان کرد: کشورهای غربی به اسرائیل یادآور شده اند که نباید به لبنان حمله کند در این صورت یعنی عدم توجه نتانیاهو به هشدارهای غرب برای گسترش آتش جنگ به لبنان، کشورهای غربی در کنار اسرائیل قرار نمی‌گیرند، لذا اسرائیل تحت فشارهای مالی و نظامی قرار می گیرد به این خاطر حمله نتانیاهو به لبنان به معنای انجام ریسک بسیار خطرناک و بزرگی است.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: اسرائیل به هیچ وجه نمی تواند حمله زمینی به لبنان داشته باشد، بنابراین روی حمله هوایی به لبنان تکیه می کند، لذا در برابر موشک های حزب اله قرار می گیرد بنابراین در صورتی که نتانیاهو حمله به لبنان را کلید بزند قطع به یقین وی و اسرائیل با پیامدهای خطرناکی رو به رو خواهند شد لذا اسرائیل وارد بحران بسیار شدید و عمیقی می شود که به زیان اسرائیل و شخص نتانیاهو تمام می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه