روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير - شماره 4630

مدیر عامل بانک توسعه تعاون مطرح کرد؛

تبدیل بانک توسعه تعاون به بانک برتر و پیشرو تا سال ۱۴۰۴


 محمد شیخ حسینی، مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون و بعد از ۱۰ سال بانک توسعه تعاون از ضرر و زیان خارج و وارد سوددهی شده و افزایش سرمایه بانک از ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش کائنات، وی افزود: اصلاح ساختار منابع و تسهیلات و دارایی های بانک باعث شد تا دو ناترازی مهم شبکه بانکی یکی ناترازی هزینه و درآمد و یکی ناترازی نقدینگی را محو و به تراز مثبت تبدیل کنیم. ما به تکالیف خود در حوزه تسهیلات تکلیفی، اشتغال روستایی، تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری، تسهیلات صندوق توسعه ملی و تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به نهادهای حمایتی عمل کردیم و برای اولین بار در این مدت در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ به طور جداگانه خط اعتباری خاصی را در هر سال برای تعاونی‌ها تعریف کردیم. شیخ حسینی، تصریح کرد: تعاونی هایی که نمی توانند از تسهیلات تکلیفی به دلیل محدودیت این منابع استفاده کنند یا قادر به ایجاد میانگین گردش حساب نیستند مورد حمایت بانک قرار گرفته‌اند. این تسهیلات هم در بخش تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و هم طرح های ایجادی و توسعه‌ای و تکمیلی نیمه تمام است. به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون، در راستای نگاه حمایتی از بخش تعاون،‌ نرخ سود بانکی برای تعاونی‌ها ۲ درصد کاهش یافته و بیشترین میانگین تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاونی مربوط به دو سال گذشته بوده است.
وی گفت: بیش از ۱۳۰ همت تسهیلات تکلیفی برای بانک توسعه تعاون در سفرهای استانی اختصاص یافته است و در حوزه تسهیلات حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز بانک به بیش از ۹۰ درصد تعهدات و در حوزه تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به ۱۰۰ درصد تعهدات عمل کرده است.
شیخ حسینی متذکر شد: در دو سال گذشته یکی از راهبردهای بانک این بود که بستر بانکداری دیجیتال را ایجاد کند. همچنین چشم انداز بانک را در سال ۱۴۰۱ ترسیم کردیم که بر اساس سند تحول استراتژیک بانک و مبتنی بر سند تحول دولت و بانکداری دیجیتال بود و به مرحله اجرا رسیده و در افق ۱۴۰۴ باید به عنوان بانک برتر و پیشرو در ارائه خدمات اعتباری و مالی در بستر دیجیتال به تعاونی ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط باشیم.

رونمایی از نخستین کتاب کاربردی مبارزه با پولشویی
 نخستین کتاب کاربردی مبارزه با پولشویی در کشور توسط رئیس مرکز اطلاعات مالی ایران و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و قضایی رونمایی شد
به گزارش کائنات، طبق اعلام مرکز اطلاعات مالی ایران، در راستای غنای هرچه بیشتر فرهنگ مبارزه با پولشویی در کشور، نخستین کتاب کاربردی مشتمل بر نکات آموزشی و تحلیلی از جرم پولشویی توسط هادی خانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و قضایی رونمایی شد. این کتاب با عنوان نکات کاربردی جرم پولشویی و با هدف ارائه مصادیق واقعی و عملیانی از جرایم پولشویی مشتمل بر تحلیل آرای قضایی به قضات و وکلا، پژوهشگران و دانشجویان و سایر افراد ذی‌ربط در امور مبارزه با پولشویی توسط مرکز اطلاعات مالی تدوین و به چاپ رسیده است. در این رابطه،‌خانی دبیر شورای پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم در این نشست اعلام کرد: این اتفاق ریل‌گذاری تولید محتوای آموزشی و کاربردی در مبارزه با پولشویی است که در کنار کتاب‌هایی با محتوای قانون و مقررات می‌تواند غنای هرچه بیشتر جبهه مبارزه با فساد آن‌هم با محوریت مبارزه با پولشویی را در سطوح مختلف جامعه به همراه داشته باشد.

انتشار نسخه جدید سامانه مگابانک
 با هدف بهبود عملکرد سامانه مگابانک و ارائه خدمات به‌روز و متناسب با نیاز مشتریان، نسخ جدید ۳٫۵٫۹ اندروید و ۱٫۶٫۲ iOS این سامانه در دسترس مشتریان قرار گرفت.
به گزارش کائنات، نسخه‌های جدید سامانه مگابانک در وب‌سایت این بانک به نشانیwww.bankmellat.ir  و فروشگاه‌های نرم‌افزار اندروید و iOS که اسامی آنها در همین وب‌سایت آمده، منتشر شده است. بر اساس این گزارش، خدمت بانکداری ویدیویی، امکان دریافت محتوای پیامک‌های بانکی در بات Bank Mellat و خدمت تماس گروهی صوتی و تصویری از مهم ترین خدمات و قابلیت‌های جدید سامانه مگابانک هستند. در همین راستا، در خدمت بانکداری ویدیویی که به خدمات اصلی در نسخه جدید سامانه مگابانک اضافه شده است، امکاناتی از جمله احراز هویت غیرحضوری باeKYC ، مشاهده فهرست خدمات بانکی، تاریخچه خدمات دریافتی، تنظیمات صدا و تصویر، مشاهده، ذخیره، اشتراک‌گذاری مستندات و رسیدهای تراکنش ارائه می‌شود. همچنین با هدف ارتقای خدمت پیام‌رسان و سهولت برقراری ارتباط صوتی و تصویری بین کاربران، در نسخه جدید مگابانک علاوه بر تماس صوتی و تصویری فرد به فرد، امکان برقراری تماس گروهی تا سقف ۱۰ نفر نیز فراهم شده است. این گزارش حاکی است، مشتریان می‌توانند برای دریافت رایگان محتوای پیامک‌های بانکی از طریق بات Bank Mellat (به استثنای رمز پویا، کدهای فعال‌سازی و اعتبارسنجی) به بخش تنظیمات پیامک و سپس فعال‌سازی دریافت پیامک درون برنامه مراجعه کنند. بر این اساس، کاربران مگابانک به محض فعال‌کردن سرویس یادشده، تمامی پیامک‌های بانکی مرتبط با همه حساب‌های انفرادی خود در بانک ملت را از طریق بستر پیام‌رسان دریافت می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه