روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير - شماره 4629

کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با

نامزدهای تکراری؛ مسبب مشارکت پایین مردم در انتخابات می شوند


 کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وقتی هر دور ه تعداد مشخصی نامزد و کاندیدای ریاست جمهوری می شوند و خود را با همان دیدگاه های قدیمی و همیشگی به مردم عرضه می کنند نمی توان انتظار داشت تکرار این نامزدها برای مردم خوشایند باشد.
حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی درگفت و گو با کائنات در خصوص چرایی کاهش نرخ مشارکت مردم در انتخابات دولت چهاردهم در دور اول و دوم نسبت به آنچه انتظار می رفت گفت: خوشبختانه مردم در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول خوش درخشیدند و به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ دادند چرا که شاهد سیل خروشان حضور مردم در پای صندوق های رای و بالا رفتن آمار مشارکت نسبت به دور اول بودیم اما توجه به چند نکته برای افزایش حضور مردم درپای صندوق های رای در انتخاب های آتی بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به مولفه هایی که موجب کمرنگ شدن حضور مردم در پای صندوق رای شد گفت: به نظر می رسد برخی مسائل دلیل بسیار مستقیم و ویژه ای درکاهش حضور مردم در پای صندوق های رای داشته باشد که از آن جمله می توان به معرفی چهره های تکراری که در صحنه رقابت به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: وقتی در هر دوره چند نفر به صورت مشخص به مردم معرفی می شوند و برای معرفی افراد با چهره ها و گفتمان های جدید کاری صورت داده نمی شود نمی توان انتظار داشت مردم از این روند خسته نشوند و مشارکت حداکثری و بالایی در پای صندوق رای داشته باشند.
حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: به نظر می رسد یکی از راهکارهای افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات درسال های آینده؛ عرضه چهره های جدید با گفتمان جدید به مردم به عنوان باز کردن راهی برای امیدوار شدن مردم به حل مشکلات است. به این معنا که دراین صورت مردم امیدوار می شوند افرادی وارد صحنه انتخابات شده اند که برای برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور می توانند کار ویژه ای به نفع عموم جامعه صورت دهند.
حمید رضا ترقی کارشناس وتحلیلگر سیاسی در این باره خاطر نشان کرد: وقتی هر دور ه تعداد مشخصی نامزد و کاندیدای ریاست جمهوری می شوند و خود را با همان دیدگاه های قدیمی و همیشگی به مردم عرضه می کنند نمی توان انتظار داشت تکرار این نامزدها برای مردم خوشایند باشد بنابراین این موضوع زمینه ساز کاهش مشارکت و بی علاقگی مردم به حضور در پای صندوق رای می شود.
وی در این باره گفت: مسائل اقتصادی وگلایه مندی مردم نسبت به عدم حل مشکلات ومعضلات اقتصادی مثل کاهش نرخ تورم یا تثبیت نرخ ارز نیز در کاهش مشارکت در انتخابات بسیار مهم است لذا دولت چهاردهم باید این موضوع را مد نظر قرار دهد وبرای کاهش نرخ تورم راهکارهای مهمی را اجرا کند.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: در دوره های آتی انتخابات مسوولین ذی ربط باید کاری کنند که مردم با گوشت و پوست و خون خود شاهد زمینه سازی روندی برای تغییر و تحول باشند بخصوص در مباحث اقتصادی، چرا که حل مسائل اقتصادی اصلی ترین مطالبه مردم از دولتمردان به شمار می رود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه