روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير - شماره 4628

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

اسرائیل در صورت حماقت حمله به لبنان، روزهای سختی درپیش رو خواهد داشت


کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و منطقه گفت: حزب الله لبنان که کمر رژیم صهیونستی را در جنگ های 33 روزه سال 2006 شکست این روزها صدها برابر قوی تر از گذشته شده و به لحاظ تجهیزات رزمی و نظامی قوی است لذا اسرائیل نمی تواند در برابر حزب اله و جبهه مقاومت تاب آوری داشته باشد.
احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با کائنات در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل توان لازم برای جنگیدن با حزب اله لبنان در جبهه دیگری را دارد، گفت: سران رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند شرایط جنگیدن در غزه کاملامتفاوت از جنگیدن درلبنان است، چرا که   لبنان موانع جغرافیایی سختی دارد و  کوه های صعب العبوری که مانع حمله زمینی اسرائیل می شود. وی در این باره گفت: از سوی دیگر اسرائیل که بعد از گذشت نه ماه هنوز نتوانسته در غزه پیروز شود یا دستاوردی داشته باشد چگونه می تواند با لبنانی که جغرافیای سخت و نیروهای قوی نظامی دارد رو به رو شود؟
احمد دستمالچیان یادآور شد: از سوی دیگر باید به این موضوع اشاره شود که محور مقاومت پویا، فعال و کنشگر و دارای ابتکارات متعدد تاکتیکی و رزمی است. سایر جبهه های مقاومت حامی حزب اله لبنان هستند بنابراین در صورت حماقت اسرائیل، روزهای سختی در پیش روی این رژیم غاصب خواهد بود.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد:  انصارلله در یمن تمام کشتی هایی که به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می کنند را مختل کرده و موانع زیادی جلوی کشتی های آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی و متحدانشان گذاشته و از حمله به آنها ابایی ندارد. اسرائیل می داند توان ایستادگی در برابر محور مقاومت را ندارد.
وی در این باره تصریح نمود: حشد الشعبی بسیار قدرتمند عمل می کند. حزب الله لبنان که کمر رژیم صهیونستی را در جنگ های 33 روزه سال 2006 شکست این روزها صدها برابر قوی تر از گذشته شده و به لحاظ تجهیزات رزمی و نظامی قوی است لذا اسرائیل نمی تواند در برابر حزب اله و جبهه مقاومت تاب آوری داشته باشد.
احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: همه دنیا شاهد بودند پهباد هدد بدون هیچگونه مانعی از مراکز حساس حیفا و تل آویوعکس برداری کرد. امروز حزب اله به شدت قدرتمد است لذا این معادلات نشان می دهد رژیم صهیونیستی از گذشته ضعیف تر شده و نمی تواند هیچ گونه ابتکار عملی در برابر محور مقاومت و حزب اله لبنان برای پیروزی داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه