روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۰ خرداد - شماره 4610

5 استان کشور در وضعیت قرمز کمترین ازدواج قرار دارند

صدور مجوز برای ۱۵۰ مراکز واسطه‌گری ازدواج

 سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: سمنان، بوشهر، البرز، تهران و قم وضعیت قرمز و نارنجی (بحرانی) ازدواج را در سال گذشته داشته و در واقع نرخ ازدواج به ازای هر هزار نفر جمعیت در آنها کمتر و بیشترین نرخ ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی بوده است.
سینا کلهر در نشست خبری که در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج برگزار شد، افزود:‌ با روند ثابتی در حوزه ازدواج مواجهیم.
کلهر با بیان اینکه سن ازدواج مقوله عرفی است؛ اظهار کرد:  اما اگر برای دختران ۱۵ تا ۴۹ و پسران ۲۰ تا ۴۹ سال باشد، ۱۲ میلیون در سن ازدواج هستند و ۱۰ تا ۱۲ درصد که در سن ازدواج اند، سالانه ازدواج می کنند.
سخنگوی وزارت ورزش و جوانان  از صدور مجوز برای ۱۵۰ مراکز واسطه‌گری ازدواج خبر داد و گفت: بیشترین مجوزها برای تهران با 20 مرکز و خراسان رضوی با 17 مرکز بوده است.
وی در مورد اشتغال جوانان گفت: وضعیت کلی بیکاری جوانان بعد دو دهه امسال کاهش یافته و به شاخص ۱۶ درصد رسیده است. چالش بزرگ ما البته کیفیت اشتغال است و تناسب درآمد شغلی و نیاز اولیه وجود ندارد و به دنبال رفع آن هستیم.
کلهر در مورد شاخص طلاق گفت: به لحاظ تعداد طلاق سال پیش ۶ هزار مورد کاهش نسبت به ۱۴۰۱ داشته‌ایم و بیشترین کاهش در تهران بوده است.
سخنگوی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ازدواج تحت تأثیر متغیرهای کلان از جمله تورم و مسکن هم است، گفت: شاخص تورم به طور کلی افزایش و این مسأله در تشکیل زندگی مشترک تأثیر گذار است و باید متغیرهای کلان در کنار اقدامات حمایتی خرد مثل وام ازدواج این شرایط بهبود یابد.
وی اعلام کرد: ۵۰۰ هزار واقعه ازدواج طی سال گذشته ثبت شده که در واقع ازدواج یک میلیون نفر است. همچنین ۷۴ درصد ازدواج‌ها ۱۸ تا ۳۵ سال بوده است.
سخنگوی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: وظیفه معاونت، پیگیری وام ازدواج است. سال گذشته حدود ۱۵۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد و به طور میانگین ۹۰ درصد متقاضیان وام خود را دریافت کردند. همچنین ۱۷۴ هزار نفر در صف هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه