روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ خرداد - شماره 4608

میزبانی «گالیله» از ۱۲ هزار مخاطب؛

تماشاخانه‌های پایتخت نزدیک ۴ میلیارد تومان فروختند


  آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد. نمایش «گالیله» با میزبانی از ۱۲ هزار مخاطب، به فروشی نزدیک به ۳ میلیارد تومان دست یافته است.
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد. نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۳۱ اجرا و میزبانی از ۱۲ هزار و ۱۶۸مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۲ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «توو» به کارگردانی محمدمتین اوجانی که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۵ اجرا و میزبانی از ۲۸۱ مخاطب توانسته به فروشی معادل ۳۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برسد.
نمایش «شاید» به کارگردانی اسماعیل نجار که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۵ اجرا و میزبانی از ۱۹۷ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۹ میلیون و ۲۶۱هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی پرهام خاکزاد نیز که اجرای خود را از ۲۴ اردیبهشت‌ماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۴۴۹ مخاطب، فروشی معادل ۲۲۱ میلیون۳۴۰ هزار تومان داشته است.
نمایش «دوازده سی و شش» به کارگردانی امید دانشوران که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۶۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۹ اجرا و میزبانی از ۳۱۲ مخاطب به فروشی معادل ۳۰ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «گربه جان» به کارگردانی حسن علیکرمی که از ۲۶ اردیبهشت‌ماه در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۹ اجرا، ۴۰۸ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۳۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان دست یافته است.
نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی النا امیدی که از ۲۶ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۱۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۹ اجرا میزبان ۲۲۰ مخاطب بوده و به فروش ۲۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومانی دست پیدا کرده است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» به کارگردانی محمد سلامتی هرمزی که از ۷ خردادماه ۱۴۰۳ به صحنه رفته است؛ هفتمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۳۴۱ تماشاگر بوده است.این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۹۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته است.
همچنین نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان نیز که اجرای خود را از ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۲۲ اجرا توانسته است ۱ هزار و ۵۱۴ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته با فروش ۶۹ میلیون و ۳۰۴ هزار تومانی به اجرای خود پایان دهد.
در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۲۹ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۳ هزار و ۶۷۵ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۲۱۷ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان دست پیدا کند.

در نخستین حضور بین المللی؛
انیمیشن «راه» به کرواسی رفت
  انیمیشن کوتاه «راه» به سی‌وچهارمین دوره جشنواره پویانمایی زاگرب راه پیدا کرد.
انیمیشن کوتاه «راه» باعنوان «The Route» به نویسندگی و کارگردانی بابک بیگی و تهیه‌کنندگی رها زندیه، پوریا خلج‌طهرانی و بابک بیگی در نخستین حضور بین‌المللی خود به جشنواره پویانمایی زاگرب (Animafest Zagreb) راه پیدا کرد.
جشنواره انیمیشن زاگرب یکی از مهم‌ترین رویدادهای انیمیشن در جهان و مورد تائید آکادمی اسکار است که همه ساله در کشور کرواسی برگزار می‌شود.
این جشنواره از تاریخ ۳ الی ۸ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۱۴ الی ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳) در شهر زاگرب کرواسی برگزار خواهد شد.
انیمیشن کوتاه «راه» توسط سارنگ فیلم و The Big studios تهیه شده است.
عوامل این انیمیشن عبارتند از: نویسنده و کارگردان: بابک بیگی، تهیه کنندگان: رها زندیه، پوریا خلج طهرانی و بابک بیگی، طراح پس‌زمینه: دناگ ملکیان، صداگذار: زهره علی‌اکبری، آهنگساز: توحید فروزان، استوری بورد، طراح شخصیت، انیماتور و تدوینگر: بابک بیگی، روابط عمومی: فرانک قنبری، پخش بین‌الملل: بیگ استودیو.

جانی دپ، درایور و جف بریجز همراهی می‌کنند؛
آواز قوی تری گیلیام
  «کارناوال در پایان روزها» به کارگردانی تری گیلیام با بازی جانی دپ، آدام درایور، جف بریجز و جیسون موموآ ساخته می‌شود.
به گزارش ورلد آف ریل، تری گیلیام در تلاش برای تامین مالی چند پروژه اخیرش آنقدر سختی کشیده که به بازنشستگی اشاره کرده است. با این حال گفته شده این کارگردان قرار است یک فیلم جدید و شاید فیلم نهایی‌اش را با عنوان «کارناوال در پایان روزها» کارگردانی کند. گفته شده جانی دپ نقش شیطان را در «کارناوال در پایان روزها» بازی خواهد کرد و اکنون افزوده شده که جف بریجز، آدام درایور و جیسون موموآ هم به وی پیوسته‌اند.
گیلیام می‌گوید شروع تولید فیلمش ژانویه ۲۰۲۵ خواهد بود.
وی گفت: ما در حال تلاش برای تعیین دقیق زمان و مکان انجام کار هستیم. در حال حاضر، فیلمبرداری برای ژانویه برنامه‌ریزی شده و به یک زن برای تکمیل بازیگری نیاز داریم و این پیچیده خواهد بود، زیرا باید واقع بینانه باشد و قرار است بسیار گران تمام شود! خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد، اما فیلمنامه خوبی است.
حضور دپ فرصت بزرگی برای گیلیام ایجاد کرد تا بتواند از طریق اروپا بودجه مورد نظر برای این فیلم را دریافت کند. وی در مصاحبه جدیدش با مجله فرانسوی فاش کرد که بودجه این فیلم حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود.
گیلیام درباره داستان «کارناوال ...» که آن را یک کمدی خوانده، گفت: یک داستان ساده درباره لعنت شدن بشریت برای از بین بردن زمین و باغ‌های زیبایش است.
آخرین باری که گیلیام یک فیلم بلند را کارگردانی کرد، «مردی که دن کیشوت را کشت» در سال ۲۰۱۸ بود که بیش از ۲ دهه سعی داشت آن را بسازد. موفق نشدن تجاری این فیلم دلیلی است که گیلیام نتوانست برای پروژه‌های بعدی خود تولید کننده‌ای پیدا کند. فیلم‌های او در ۲۵ سال گذشته، هم با نقدهای منفی روبه رو شده‌اند و هم از نظر تجاری ناموفق بوده‌اند.
تری گیلیام ۸۳ ساله در سال‌های اوج خود، به‌ویژه زمانی که در حال مبارزه با یونیورسال برای آخرین شاهکار خود «برزیل» سال ۱۹۸۵ بود، چهره‌ای مهم و حیاتی بود. او سازنده فیلم‌های دیگری مانند «مونتی پایتون و جام مقدس»، «ترس و نفرت در لاس‌وگاس» و «۱۲ میمون» بوده است.

به کارگردانی حمید حرا؛
«و او جان من است » در تالار وحدت به صحنه می‌رود
  نمایش «و او جان من است» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی حمید حرا خرداد و تیرماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود.
به گزارش امور رسانه‌ای پروژه، «و او جان من است» عنوان یکی از تازه‌ترین پروژه‌های نمایشی است که خرداد و تیر سال جاری به کارگردانی حمید حرا و حضور تعدادی از بازیگران شناخته‌شده عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار وحدت تهران اجرا می‌شود.
به گفته حمید حرا این نمایش در یک فضای مفرح به روایت واقعه‌ای تاریخی می‌پردازد که تاکنون کمتر در حوزه‌های سینما و تئاتر به آن پرداخته شده است. مسیری که در آن تلاش‌شده چهره واقعی و پر از رحمت اسلام در قالب یک داستان متفاوت به مخاطبان ارائه شود. پروژه نمایشی «و او جان من است» خرداد و تیر سال جاری با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط گروه هنری «سایه» به صحنه می‌رود.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته اسامی بازیگران و گروه طراحی پروژه نیز طی روزهای پیش روی اطلاع‌رسانی می‌شود.
«آن سوی پنجره -۱۳۸۵»، «تا اشکستان –۱۳۸۳، ۱۳۹۰ و ۱۴۰۰»، «بغضی که ماند -۱۳۸۰»، «بیرق ماندگار – ۱۳۷۹»، «معمای مطربان پریشان – ۱۳۹۲»، «تا اشکستان – ۱۳۹۰»، «ضیافت اشک- ۱۳۸۹»، «طالب- ۱۳۸۹»، «سیب، فانوس، کشتی -۱۴۰۲»، «هتل ریتاج – ۱۴۰۱» برخی پروژه‌های نمایشی هستند که تاکنون توسط گروه نمایش «سایه» به صحنه رفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه