روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد - شماره 4607

باقری‌کنی:

رژیم صهیونیستی در عالی‌ترین مرجع حقوقی بین‌المللی به نسل‌کشی متهم شده است


  سرپرست وزارت خارجه عنوان کرد: زمانی که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد، رژیم صهیونیستی در هیچ دادگاه بین‌المللی محکوم نشده بود ولی امروز در عالی‌ترین مرجع حقوقی بین‌المللی این رژیم به نسل کشی متهم شده است و باید به اتهامات آن رسیدگی شود.  علی باقری‌کنی سرپرست وزارت خارجه در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، گفت: ماه خرداد، ماه حادثه‌های بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است، چه ۱۵ خرداد 1342 و چه ۱۴ خرداد 1368 و چه سوم خرداد 1361، هر کدام از این رویدادهای بزرگ تاثیرگذار و بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.
شاهد یک بسیج گسترده از حمایت مردم در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های آمریکا هستیم
سرپرست وزارت خارجه تأکید کرد: در طول این مدت صهیونیست‌ها هیچ هدف نظامی را نتوانستند منهدم کنند زیرا هدف نظامی در غزه وجود ندارد چراکه نه یک هواپیمای نظامی فلسطینی را توانستند سرنگون کنند نه یک تانک فلسطینی‌ها را توانستند به غنیمت بگیرند و نه یک پادگان نظامی را توانستند تصرف کنند زیرا هیچکدام از این اهداف در غزه وجود ندارد. باقری‌کنی گفت: در غزه، مردم بی‌پناه و بی‌صلاح ولی مقتدر، رشید و هوشمند وجود دارد و این پیروزی‌ها مرهون آن باور است. وی افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، در طول این مدت ۷ ماه هرچه جلوتر آمدیم شکست صهیونیست‌ها افزون‌تر و ناکامی آنها بیشتر شد. سرپرست وزارت خارجه عنوان کرد: زمانی که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد، رژیم صهیونیستی در هیچ دادگاه بین‌المللی محکوم نشده بود ولی امروز در عالی‌ترین مرجع حقوقی بین‌المللی این رژیم به نسل کشی متهم شده است و باید به اتهامات آن رسیدگی شود.باقری‌کنی ادامه داد: وقتی عملیات طوفان‌الاقصی آغاز شد، کشوری ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکرد ولی امروز تعداد قابل توجهی از کشورها در جهان رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با این رژیم قطع کرده‌اند و این نشانه انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی است. وی تصریح کرد: با شروع عملیات طوفان‌الاقصی هیچ حرکتی در سطح افکار عمومی و دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به حمایت از مردم فلسطین شکل نگرفت ولی امروز یک موج وسیع در سطح دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفته است و این نشان دهنده اضمحلال این رژیم است.
عقب‌نشینی در میدان دیپلماسی برای ما قدرت نمی‌آورد
باقری‌کنی، اظهار کرد: سیاست همسایگی آیت الله رئیسی بسترسازِ میدان داری مؤلفه‌های قدرت ایران در عرصه سیاست خارجی ایران بود. اگر این اتفاق در سال ۱۴۰۰ آغاز نمی‌شد، شاید یک چنین درخشندگی در عرصه سیاست خارجی ایران را همچون عملیات وعده صادق شاهد نبودیم، اما این آینده نگری، دوراندیشی و نگاه رو به جلو توسط سیاستمدار صادقی چون آیت الله رئیسی توانست یک چنین اقتداری را برای جمهوری اسلامی ایران به بار آورد. وی با اشاره به جنایات در رفح، افزود: امروز ما با یک فاجعه بسیار دردناک در رفح شاهد هستیم، صهیونیست‌ها حتی به آوارگان فلسطینی که به چادرهای سازمان ملل پناه آورده بودیم هم نمی‌کنند که این نشان از سبوعیت و وحشی‌گری صهیونیست‌ها است. بدتر از این هم، حمایت کشورهای غربی و به ویژه آمریکا از جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌ها بدانند که ادامه جنایات آنها علیه مردم غزه بدون هزینه نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه