روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت - شماره 4591

مدیرعامل توانیر مطرح کرد؛

پاداش‌ در قبوض مشترکان جنوب کشور با خاموش کردن یک کولرگازی

  آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان برگزار شد.
به گزارش کائنات در این مراسم مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، ضمن تکریم و تقدیر از زحمات عبدالحمید عباس شیاری در دوران تصدی مسئولیت شرکت توزیع نیروی برق اهواز، محمد فراتی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب کرد.
مصطفی رجبی مشهدی در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده انجام شده برای تامین برق پایداردر تابستان امسال گفت: برنامه دقیقی در قالب 180 اقدام عملیاتی طراحی شده تا بتوانیم  برق را به صورت پایدار  تامین كنیم.
وی با اشاره به عملكرد خوب شركت توزیع نیروی برق اهواز طی سال‌های گذشته و انجام تعمیرات خط گرم به منظور كاهش خاموشی مشتركان در هنگام انجام عملیات در كلانشهر اهواز گفت: از جمله دستاوردهای مهندس شیاری در مدت حضور در این سمت، تمركز بر روی نقاط آسیب پذیر شبكه برق اهواز بوده كه منجر به كاهش 26 درصدی این نقاط شده است.
مدیرعامل توانیر در عین حال از فراتی مدیرعامل جدید این شركت نیز خواست تا در خصوص بحث هوشمندسازی كلانشهر اهواز با جدیت بیشتری كار كرده و استفاده از كلیدهای كنترل از راه دور، توسعه دیسپاچینگ، قابلیت‌های مانور و همكاری با برق منطقه‌ای برای استفاده از ظرفیت پست‌ها  را در دستور كار قرار دهند.
رجبی مشهدی با تاكید بر این كه رضایت مردم در اولویت ماست كه این موضوع به عنوان یكی از ارزش‌ها و سرلوحه تمام اقدامات ما قرار دارد، با اشاره به برنامه 180 اقدام عملیاتی گفت:  بخشی از این برنامه مربوط به توسعه ظرفیت نیروگاهی معادل افزایش حدود 9 هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت تولید برق كشور از ابتدای دولت سیزدهم است.
وی با بیان اینكه بخش دیگری از این برنامه‌ها به شبكه‌های برق ارتباط دارد، گفت: امسال 77 طرح در حوزه خط و انتقال پست های نیروی برق پیش بینی شده است.
رجبی مشهدی همچنین به برنامه‌های تشویقی ویژه مشتركان خانگی نیز اشاره كرد و افزود: بخش عمده‌ای از طرح‌های تدوین شده در حوزه انرژی مربوط به طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در مناطق گرمسیری به ویژه در استان خوزستان است كه سال گذشته همكاری بسیار خوب مشتركان برق شاهد توقف رشد مصرف برق بودیم.
مدیرعامل شركت توانیر ادامه داد: امسال در “پویش با انرژی” علاوه بر دریافت پاداش صرفه جویی مصرف برق در بخش برق خانگی و تجاری كه شهروندان می‌توانند با كاهش مصرف برق قبض خود را رایگان كنند، امكان برخورداری از جوایز نفیس هم  پیش بینی شده است.
رجبی مشهدی با اشاره به اینكه بخش عمده ای از بار مصرفی كشور در تابستان مربوط به وسایل سرمایشی است، خاطرنشان كرد: یكی از اقدامات موثر در كاهش مصرف برق استفاده صحیح از كولرهای گازی به ویژه در مناطق گرمسیر است  كه در این خصوص شهروندان می‌توانند با تنظیم  دمای كول بر روی 24 درجه  در كاهش مصرف انرژی به صنعت برق كمك بزرگی كنند و از این پاداش نیز برخوردار شوند.
وی ادامه داد: تبلیغاتی در حوزه دریافت پاداش صرفه‌جویی از ابتدای اردیبهشت امسال انجام شده كه منجر به مشاركت حداكثری مردم خواهد شد.
رجبی مشهدی به سابقه اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی مشتركان خانگی اشاره كرد و گفت: در دو سال گذشته طرح پاداش صرفه جویی اجرایی شد كه بیشترین استقبال در استان خوزستان و هرمزگان  صورت گرفت، به طوری كه مشتركان در این مناطق توانستند با خاموش كردن یك كولر گازی، حداقل یك میلیون تومان پاداش بگیرند.
مدیرعامل توانیر در عین حال با بیان این كه امسال صنعت برق  به اصلاح جریان مالی به صورت جدی پرداخته است، تاكید كرد: با اصلاح جریان مالی، شركتها می‌توانند هزینه‌های جاری خود را مدیریت و اعتبار لازم برای تعمیر و نگهداری شبكه را تامین كنند.
رجبی مشهدی همچنین به برنامه‌ریزی برای خرید برق از بورس انرژی و گسترش قراردادهای دوجانبه پرداخت و اظهار امیدواری كرد این اقدامات ناترازی مالی صنعت برق را به صفر برساند چرا كه اگر تسویه مطالبات نیروگاه‌ها پیشتر در یك دوره طولانی چندماهه انجام می‌شد، اكنون و در بورس انرژی به صورت روزانه تسویه می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه