روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن - شماره 4540

رسالت ما


  اکبر زاهد - انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین انقلاب های دوران معاصر است که با اندیشه الهی-انسانی توانست به پیروزی دست یابد.
پیروزی انقلاب اسلامی این حقیقت را اثبات رساند که: تحقق وعده های الهی از بدیهیات است، خداوند یاور و حامی مدافعان دین الهی است، ظلم و ظالم ناپایدار و از بین رفتنی هستند، اطاعت و تبعیت همه جانبه از رهبری دینی از ویژگی های و مشخصه های جدایی ناپذیر ملت انقلابی، بصیر و مسلمان ایران است، مردم ایران هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت، مردم حاضر هستند برای حفظ انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی جان خویش را نیز فدا کنند، نقشه های جبهه استکبار جهانی همواره نقش بر آب خواهد شد و...
از مهم ترین دلایل استمرار دشمنی و تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- انقلاب اسلامی عامل اصلی تجدید حیات اسلامی در جوامع مختلف است.
۲- انقلاب اسلامی سلطه غرب بر ایران اسلامی را متوقف کرده است.
۳- انقلاب اسلامی مانع دست اندازی آمریکا به منابع ایران شده است.
۴- انقلاب اسلامی یک الگوی عملی برای ایجاد جامعه آرمانی بر اساس آموزه های دینی را فرا روی ملت ها قرار داده است.
۵- شعار های محوری انقلاب از قبیل آزادی خواهی، استقلال طلبی، ظلم ستیزی، مظلوم یاوری که به دیگر جوامع صادر شده و می شود برای منافع غرب و آمریکا تهدید انگیز است.
۶- مخالفت و مبارزه ایرن اسلامی با افزون طلبی غرب و آمریکا به ویژه در مورد موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی برای آمریکا قابل تحمل نبوده است.
۷- انقلاب اسلامی عامل اصلی ایجاد قدرت در اردوگاه اسلامی (جهان اسلام و امت اسلامی) است.
در همین راستا برای حفاظت، صیانت و… از انقلاب اسلامی همگان دارای وظایف هستند.
از آن‌جا که دشمنان خارجی انقلاب برای به فساد کشاندن اخلاق و باورهای مردم تلاش‌های فراوانی می‌کنند و نیز از آن‌جا که آفات داخلی انقلاب در دو بعد علم و اخلاق، عارض زمامداران و مردم می‏شود باید گفت که آفات انقلاب عمدتاً فرهنگی هستند و بنیادی‏ترین و سودمندترین شیوه حفظ و تقویت انقلاب، فعّالیّت‏های آموزشی و پرورشی است. اگر مردم و مسؤولان و دست‏اندرکاران امور و شؤون جامعه انقلابی تعلیم و تربیت صحیح و کافی نیابند، هیچ امیدی به دوام و سلامت انقلاب نخواهد بود، هرچند شخص رهبر و تنی چند از زمامداران و متصدّیان امور از هر جهت صالح و شایسته باشند. مگر نه ‏این که انقلاب اسلامی‏ای که چهارده قرن پیش در جزیره العرب به رهبری بی‏نظیر پیامبر گرامی‏ اسلام (صلى الله علیه وآله) صورت پذیرفت، پس از مدّتی بسیار کوتاه به انحراف کشیده شد و بدان‌جا رسید که امویان و عبّاسیان زمام کارها را در دست گرفتند و به شیوه جبّاران و ستمگران عمل کردند؟ در واقع، هرچند رهبری‏ای برتر و بهتر از رهبری آن حضرت ممکن و متصوّر نیست، ولی آن رهبری بی‌مانند هم نمی‏توانست ضامن دوام و سلامت ‏انقلاب باشد؛ زیرا این امر تابع چند و چون علم، اخلاق، عمل، بینش و گرایش عموم مردم ‏است که تا آن زمان از تعلیم و تربیت درست، به حدّ کفایت، برخودار نشده بودند.
بنابراین، برای «استمرار» انقلاب ـ ‌یعنی هم ضدّ انقلاب را در همه میدان‏ها مغلوب سازد و هم به جمیع اهداف و مقاصد خود نائل آید‌ ـ مؤثّرترین و مفیدترین کاری که می‏توان و باید کرد فعّالیّت ‏فرهنگی، به وسیع‌ترین معنای این کلمه است. باید تلاش کرد تعداد بیشتری از مردم با احکام و تعالیم اسلام آشنا شوند و هیچ فرد، گروه یا قشری از این آشنایی فرخنده محروم ‏نماند و این آموزه‏ها و فرموده‏ها هرچه بیشتر در ژرفای دل و جان افراد رسوخ یابد. علاوه بر این‌که در تعلیم و تربیت دینی مردم هیچ فرد، گروه یا قشری را فراموش نمی‏کنیم و به هیچ درجه ورتبه‏ای از معرفت دینی اکتفا نمی‏ورزیم، باید از آگاه کردن مردم نسبت به اوضاع و احوال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه خودمان و نیز دیگر جوامع به هیچ روی غفلت نورزیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه