روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن - شماره 4541

تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

لاسجردی: سران آمریکایی از خطوط قرمز منطقه رد شده اند


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: حمله محور مقاومت به پایگاه های آمریکایی در منطقه به این دلیل است چرا که نیروهای مقاومت می‌خواهند به آمریکا اعلام کنند که دخالت آنها در امورات منطقه بیهوده است و مردم منطقه ما تمایلی به حضور و دخالت بیگانه ندارند، لذا دخالت بیگانه در منطقه مورد پذیرش ما نیست.
حسن لاسجردی کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص اقدامات اخیر آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و واکنش های گروه های مقاومت در حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: علی رغم اینکه آمریکا ادعا می کند که محور مقاومت از خطوط قرمز آنها عبور کرده اما در واقع اینچنین باید گفته شود که آمریکا با حمایتهای همه جانبه از اسرائیل از خطوط قرمز منطقه عبور کرده و اجازه کشتار مردم غزه را به رژیم کودک کش اسرائیل داده است.
وی در این باره خاطر نشان کرد: حمایت همه جانبه رژیم صهیونیستی از اسرائیل برای به خاک و خون کشیدن مردم غزه جای هیچ گونه حرفی باقی نگذاشته و افکار عمومی شاهد این وقاحت و ظلم هستند.
وی در این باره تصریح کرد: بعد از آغاز طوفان الاقصی توسط حماس شاهد بودیم بلافاصله نیروها و مسوولین آمریکایی وارد اسرائیل می شوند و با تشکیل اتاف جنگ مانع از آن می شوند که اسرائیلی های گیج و منگ اقدامی انجام دهند بلکه در آن اتاق فکر شوم خود نقشه حمله و کشتار بیش از 26 هزار نفر تا کنون را ریختند، لذا آمریکا نمی تواند بگوید محور مقاومت از خطوط قرمز آنها رد شده بلکه سربازان و سران آمریکایی منطقه ما را به خاک و خون کشیده اند.
حسن لاسجردی یادآور شد: حمایت مالی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی قطعا موجب برانگیختن نفرت محور مقاومت و پاسخ دادن به آنها می شود.آمریکا و اسرائیل نباید گمان کنند محور مقاومت به اقدامات و فعالیت‌های آنها واکنشی نشان نمی دهد چرا که آمریکا و اسرائیل دهه هاست این بازی کشتار مردم فلسطین و مردم عراق و سوریه و یمن را کلید زده اند.
وی در این باره خاطر نشان کرد: آمریکایی ها گمان می کنند چون دارای قدرت هستند خود را بزرگ می بینند لذا به خود اجازه انجام هر جنایت و دخالتی در امور سایر ملتها و دولتها را می دهند، در حالی که مردم منطقه کمترین تمایلی به حضور نیروهای آمریکایی و دخالت آنها در سرنوشت خود ندارند بنابراین امریکا نباید گمان کند با تفکرات نظامی گری خود می تواند در منطقه ما جایی برای خود باز کند.
حسن لاسجردی معتقد است: آمریکایی ها گمان می کنند هر اتفاقی در منطقه را می توانند با حملات نظامی و بمباران های وحشیانه یا ترور پاسخ دهند در صورتی که مسائل منطقه ما با این رویه ها حل و فصل نمی شود، بلکه مردم منطقه بیشتر با آمریکا و سیاستهایش مخالفت می کنند.
وی در ادامه یادآور شد: امروز در داخل جامعه آمریکا نسبت به مجموعه اقدامات سران آمریکایی در منطقه خاورمیانه دوگانگی شدیدی دیده می شود. عده ای در داخل آمریکا معتقد به جنگ و نشان دادن دست برتر آمریکا هستند در حالی که عده ای با گسترش جنگ مخالفت می کنند.
کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: قطع به یقین حمله نظامی در منطقه ما جواب نمی دهد چرا که آمریکا دارای پایگاه‌ها و نیروهای مختلفی در منطقه است که در صورت عدم رفتار منطقی آمریکا تحت حمله محور مقاومت قرار می گیرند لذا آمریکایی ها باید رفتار منطقی در پیش بگیرند،  چرا که آمریکایی‌ها وارد منطقه ما شده‌اند و منطقه ما را بی ثبات و ناامن کرده اند، منطقه ای که در طی چند دهه گذشته  همواره شاهد آشوب‌هایی بوده که آمریکا آن را برنامه ریزی و اجرا کرده است.
وی در ادامه بحث یادآور شد: حمله محور مقاومت به پایگاه های آمریکایی در منطقه به این دلیل است چرا که نیروهای مقاومت می‌خواهند به آمریکا اعلام کنند که دخالت آنها در امورات منطقه بیهوده است و مردم منطقه ما تمایلی به حضور و دخالت بیگانه ندارند، لذا دخالت بیگانه در منطقه مورد پذیرش ما نیست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه