روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۱ بهمن - شماره 4539

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

مصرف بهینه ضرورتی برای تامین پایدار گاز است

  آذربایجان شرقی - لیلا پاشائی: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: مصرف بهینه ضرورتی برای تأمین پایدار گاز است.
نادر کمالی با اعلام این خبر، افزود: بیشترین مصرف روزانه گاز در سال جاری ۴۳ میلیون مترمکعب بوده که امروز ثبت شده و مقایسه مقدار مصرف طی یک هفته گذشته، از افزایش ۷/۵ درصدی مصرف گاز خبر دارد.
وی در پی بارش برف و برودت شدید هوای استان اظهار کرد: وضعیت کنونی توزیع جریان گاز استان پایدار است ولی مصرف بهینه ضرورتی برای تداوم این پایداری خواهد بود.
کمالی ادامه داد: علی رغم تمرکز و تخصیص بخش اعظم گاز به بخش خانگی برای تامین نیازهای گرمایشی ضرورت دارد با توجه به سراسری بودن شبکه گاز کشور نهایت صرفه جویی در مصرف اعمال شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۴ درصد مصارف گاز استان به بخش خانگی و تأمین نیازهای گرمایشی مردم اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: کوچکترین صرفه جویی در مصارف گاز کشور و پایداری انرژی تاثیرگذار است لذا هم استانی های عزیز با کاهش یک درجه دمای منازل و مدیریت مصرف و ادای مسئولیت اجتماعی خود در قبال تمامی مردم در اقصی نقاط کشور، همیاری مهم برای توزیع پایدار گاز خواهند بود.
توسعه شبکه گازرسانی عجب شیر
امسال شبکه گازرسانی در شهرستان عجب شیر ۶ هزار و ۳۳۳ متر توسعه یافته است.
رئیس اداره گاز عجب شیر با اشاره به ارتقای خدمات گازرسانی در این شهرستان گفت: امسال علاوه بر اجرای شبکه گازرسانی، ۲۳۳ انشعاب به متقاضیان واگذار شده است.
مصطفی نظم پور ادامه داد: مشترکین شهرستان عجب شیر در ۱۰ ماه از سال مصرفی معادل ۶۸ میلیون و ۶۴۹ هزار مترمکعب داشته اند.
وی در خصوص گازرسانی به بخش های صنعتی شهرستان افزود: امسال ۹ واحد صنعتی در شهرستان گازدار شده و پروژه احداث ايستگاه CGS خضرلو به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در ساعت با پیشرفت مطلوبی تداوم دارد.
رئیس اداره گاز شهرستان عجب شیر با اشاره به عملکرد اجرایی در حوزه حفظ و نگهداری تأسیسات گازرسانی تصریح کرد: افزایش ظرفیت ایستگاه جایگاه CNG (وکیلی) از ۴۰۰ به هزار مترمکعب در ساعت، رفع نشتی های گزارش شده به تعداد ۱۸ عدد نشتی مدفون، جابجایی شبکه توزیع گاز روستای هروان، تعمیرات اساسی هیتر ایستگاه CGS جدید خضرلو، فعالیت های انجام شده روی شیر آلات شبکه به تعداد ۴۰ مورد، جابجایی و جمع آوری علمک راکد ۹۳ مورد و تعمیرات علمک ها از قبیل رفع نشتی، تعویض شیر و... به تعداد ۳۸ عدد از مهم ترین اقدامات عملکردی اداره گاز در خدمات رسانی مطلوب به مشترکین گاز و حفظ سرمایه های ملی است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه