روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ آبان - شماره 4488

اتاق اصناف ایران اعلام کرد؛

فروشندگان لاستیک «کد نقش» دریافت کنند

  اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عمده و خرده فروشان لاستیک باید «کد نقش» دریافت کنند.اتاق اصناف ایران به فعالان صنف عمده و خرده فروش لاستیک اعلام کرد که در راستای استفاده از ظرفیت شبکه صنفی و واحدهای عمده فروش و خرده فروش لاستیک در فرایند توزیع لاستیک، لازم است دارندگان پروانه کسبِ رسته فروش لاستیک به سامانه جامع تجارت مراجعه کرده و نسبت به اخذ «کد نقش»، «تایید خرید» و «ثبت فروش» کالا اقدام کنند.
بدیهی است تحویل لاستیک به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان منوط به داشتن کدنقش و پروانه کسب در رسته مربوطه است.

با حکم مدیرعامل؛
مدیر روابط‌عمومی بانک صادرات ایران منصوب شد
  در حکمی از سوی محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران، محمد قادری به عنوان سرپرست اداره کل روابط‌عمومی این بانک منصوب شد.
به گزارش کائنات و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در مراسمی با حضور یاسر مرادی عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران و هدایت نصرالهی سرپرست امور حوزه مدیریت و ارتباطات این بانک، حکم مدیریت جدید اداره کل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به محمد قادری اعطا شد.
وی از فعالان رسانه‌ای کشور بوده که سابقه فعالیت به عنوان سردبیر تابناک، مدیر کل اخبار خارجی خبرگزاری مهر، سردبیر تهران تایمز، سردبیر نورنیوز و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل سایپا را نیز در کارنامه خود دارد.


پرداخت «وام ریالی
 با توثیق رمزارز» ‎تخلف
 فعالان غیرمجاز است
  مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: پرداخت «وام ریالی با توثیق رمزارز» به عنوان یک ‎تخلف توسط فعالان دارای مجوز انجام نشده است.
به گزارش کائنات، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: موضوع پرداخت «وام ریالی با توثیق رمزارز» به عنوان یک ‎تخلف توسط فعالان دارای مجوز انجام نشده و بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار و ناظر بازار پول نسبت به رویدادهای حوزه رمزارز و تاثیر آن بر کارکرد روان و سالم بازار پول اهتمام جدی دارد. مصطفی قمری وفا در ادامه تأکید کرد: طبق مقررات، هرگونه فعالیت فاقد مجوز از این بانک ‏در حیطه ‎رمزارزها تخلف بوده و برای معاملات غیرمجاز آنان در فضای مجازی نیز جرم‌انگاری شده است که با متخلفین طبق قانون و از مجاری پیش‌بینی شده، برخورد می‌شود. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی ضمن نظارت فراگیر و مستمر بر فعالان مجاز بازار پول با هرگونه ارتکاب تخلف در این بخش به جد برخورد می‌کند.

مرکز آمار اعلام کرد؛
ثبت کمترین تورم
 برای شیر و بیشترین تورم
برای گوشت گوساله
  طبق اعلام مرکز آمار، در تابستان امسال در میان اقلام گاوداری های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به شیر با ٤٧,٢ درصد و بیشترین تورم سالانه مربوط به گوساله نر زیر چهار ماه با ١٠٨.٦ درصد بوده است. در تابستان ١٤٠٢‌ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری های صنعتی برابر با ١٣٣٧,٣ بوده‌ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٤.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٤.٩ درصد افزایش یافته‌است. همچنین میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٦١.٢ درصد افزایش یافته‌ است.
*کاهش تورم فصلی
در این مدت تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ١٤,٦ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٩.٦ درصد)، ٥.٠ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به “شیر” (٤,٣ درصد) و بیشترین آن مربوط به “ گاو تلیسه” (٤١,٤ درصد) است.
*افزایش تورم نقطه به نقطه
در فصل تابستان١٤٠٢‌ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ٥٤,٩ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٥.٧ درصد)، ٩.٢ واحد درصد افزایش داشته‌ است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری های صنعتی به ازای تولید قلم های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٤٠٢ نسبت به فصل تابستان سال قبل ٥٤.٩ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم “شیر” (٢٤.٣ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم “گوساله نر زیر چهار ماه” (١٧٣.١ درصد) است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه