روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات :

بی عملی کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی را وقیح کرده است


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: بی عملی،  سکوت و عدم تحرک کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی جرات داده و تیغ انها را برای ویران کردن و کشتار هزاران زن و کودک تیزتر کرده است.
سینا حسین پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات درخصوص این موضوع که آیا می توان به آتش بس با رژیم صهیونیستی اعتماد کرد گفت: در این موضوع شکی نیست که حساب کتاب آنچه رژیم صهیونیستی می گوید با حساب وکتاب همه عالم متفاوت است نه به عنوان یک بحث ایدئولوژیک بلکه به عنوان یک مورد تاریخی در این موضوع سخن می گویم چرا که اسرائیل در طی دهه های گذشته بارها و بارها نشان داده که قابل اطمینان نیست.
وی در این باره خاطر نشان کرد: سران رژیم صهیونیستی  در برهه ها و دهه های گذشته در جنگ های اعراب و اسرائیل نشان دادند به هیچ وجه توقف پذیر نیستند یعنی به هیچ کدام از پیمان های صلح وفادار نیستند و همواره یک کلان استراتژی به نفع خود را پیش می برند پس گمان برده نمی شود دست از تخریب و ویرانی غزه بردارند حتی در صورت آتش بس برای رد و بدل کردن گروگان ها.
سینا حسین پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: با نگاهی به آنچه در ماجرای کمپ دیوید و مذاکرات  مختلفی که بین اسرائیل و گروه های فلسطینی و اعراب گذشته می توان مطمئن بود که آنها به هیچ وجه به آتش بس وفادار نمی مانند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در خصوص کم کاری کشورهای اسلامی و سرنوشت غزه گفت: اینکه سرنوشت نوار غزه چه می شود باید یقه کشورهای اسلامی را گرفت چرا که دراین موضوع بسیار کم کاری و تعلل های شدیدی از خود به نمایش گذاشتند و اتحادی برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل نشان ندادند.
سینا حسین پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: به رغم اینکه در کنفرانس فوق العاده کشورهای اسلامی و عربی سخنان بسیار بزرگی بر زبان راندند اما در عمل متاسفانه بسیار کوچک ظاهر شدند.
سینا حسین پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی ویرانی غزه را نتیجه بی عملی کشورهای اسلامی و عربی می داند و دراین باره گفت: بی عملی،  سکوت و عدم تحرک کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی جرات داده و تیغ انها را برای ویران کردن و کشتار هزاران زن و کودک تیزتر کرده است لذا کشورهای عربی و اسلامی باید زیر سوال بروند که چرا وحدت اسلامی را در این برهه حساس تاریخی به نمایش نگذاشتند.
سینا حسین پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پایان گفت و گو به کائنات گفت: در این موضوع تردیدی وجود ندارد که بعد از پایان آتش بس البته اگر اسرائیل به آتش بس پایبند بماند قطعا متوقف نمی شود لذا شاهد دور جدیدی از حملات به غزه خواهیم بود مگر آنکه کشورهای اسلامی همه جانبه از مقاومت حمایت کنند تا موفق به پس زدن اسرائیل شود در غیر این صورت وضعیت غزه خطرناک می شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه